K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2010, 21:43   #21
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Må indrømme jeg godt kan finde ud af at stille mig op foran gemalen og lege valkyrie i en sådan grad, at naturkrøllerne ligner strå, hvis han ikke får fingeren ud og hjælper mig

Har jo fibromyalgi og er nødt til at bede om hjælp uanset, om jeg har lyst eller ej.

Smerterne lever jeg med men dulmer dem medicinsk- selvom det ikke altid virker lige godt.
Er det helt tosset går jeg i seng og sover. (Er jo så heldig at jeg kan sove konstant, selvom jeg har hørt det er sjældent med den sygdom).

Der er ingen der skal skamme sig over "kun" at have smerter i perioder. Det gør sgu ondt uanset om det er konstant eller ej.

At folk kan finde på at sige, det ikke er ok at pive når det kun er periodisk er noget sludder.

til jer alle Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 23:23   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Rande til div fys svømning osv osv, en ting er det økonomiske (og nej orker ikke at søge kommunen, de er simpelthen.... men det er en anden historie) noget andet er at ting kun fanger mig så længe jeg ikke kan finde ud af det, begynder jeg at kede mig, holder jeg op med at passe det, ikke fordi jeg ikke VIL, men fordi jeg taber interessen, og så bare ikke kan finde ud af at passe tingene, jeg glemmer det, sætte en alarm på hjælper nada, for så skal jeg liiiige og 1 2 3 har jeg glemt alt om at jeg jo skulle ud af døren (spørg en hver med ADHD de ved hvad jeg mener, det er vist en af de ting som ikke kan forklares så en der ikke har prøvet det forstår... eller måske er det om vent? at jeg godt forstår hvis man ikke forstår)

Det eneste i den retning som fungere (så længe det ikke regner og er koldt) er at cykle, hvilket er svært at få til at passe, jeg fungere bedst efter 12 13 stykker, faktisk tvivler jeg på min hjerne overhovedet er stået op der, den bette skal hentes kl 13 og så går tingene ellers slag i slag med under der kommer hjem hentes hus, op af lur aftensmad oprydtning, proppe unger i seng, hvor efter manden gerne forsvinder ind i hans så jeg står alene med den pette, så på de tider af døgnet har jeg altså 1000 andre ting jeg skal, og når den bette endelig er forduftet i seng der ved 23 tiden er det altså for sent at komme ud på cyklen, foruden at jeg naturligvis også er ved at trænge til lidt mig tid, så det er nærmest umuligt at stoppe ind i løbet af hverdagene.

Men en eller anden skrev om noget varme tam tam... det indlæg skal jeg bestemt tilbage til, for ingen tvivl om at varme gør godt.

Piller er jeg fast besluttet på jeg ikke vil have, og dog, for har faktisk taget en lille dosis ibrufen de sidste dage, ellers kunne jeg ikke holde ud at være i min egen krop, men normalt, springer jeg altså over, både fordi piller ikke er spor sundt, men også fordi jeg holder på at det er vigtigt at jeg kan mærke hvor jeg har min krop + at ibrufen ikke ligefrem hjælper mod mavesår, det er ikke noget jeg har spor lyst til at få oven i, og så det faktum at man kan få hovedpine af dem, hovedpine døjer jeg fint med uden, det behøver jeg ikke tage piller for at få. (hovedpinen kender en mirakelmager, desværre er han ofte udenlands og super svær at fange, så kun ved STOR held ser jeg ham 2 gange årligt... meen det holder så også mindst 6 måneder når han har haft fat i mig, desværre kan han intet gøre ved/for bæknet)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 23:49   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

Piller er jeg fast besluttet på jeg ikke vil have, og dog, for har faktisk taget en lille dosis ibrufen de sidste dage, ellers kunne jeg ikke holde ud at være i min egen krop, men normalt, springer jeg altså over, både fordi piller ikke er spor sundt, men også fordi jeg holder på at det er vigtigt at jeg kan mærke hvor jeg har min krop + at ibrufen ikke ligefrem hjælper mod mavesår, det er ikke noget jeg har spor lyst til at få oven i, og så det faktum at man kan få hovedpine af dem, hovedpine døjer jeg fint med uden, det behøver jeg ikke tage piller for at få. (hovedpinen kender en mirakelmager, desværre er han ofte udenlands og super svær at fange, så kun ved STOR held ser jeg ham 2 gange årligt... meen det holder så også mindst 6 måneder når han har haft fat i mig, desværre kan han intet gøre ved/for bæknet)
De der gigt piller som Ibumetin o.l. har en del bivirkninger, af og til fremstilles de som værende det rene gift (godt jeg slap af med dem), men måske kan du snakke med din læge om noget andet smertestillende.

Hvis man har kroniske smerter er det vigtigt, at man tager den smertestillende medicin kontinuerligt, som lægen har ordineret, da medicinen ellers ikke vil have den ønskede effekt.
En enkelt ibumetin eller dolol (bare eksempler) en gang imellem gavner ikke meget. Ofte er det også noget med, at stoffet skal "ophobes" (kommer ikke lige i tanker om et bedre ord) i kroppen for at have en god effekt.

Mange mennesker er imod at tage medicin, også smertestillende, men hvis man går rundt og har ondt ét sted kommer man nemt til at spænde nogle andre steder (er vist det der også kaldes kompensationssmerter), og lige pludselig er man havnet i en ond cirkel.

Hvorimod, at hvis man tager sin smertestillende medicin efter forskrifterne slapper kroppen mere af, så man bedre kan bevæge sig rigtigt, og kommer ind i en god cirkel (og jeg ved så udmærket, at denne gode cirkel kan være svær at finde for nogle).

Jeg tror, at mange af os som tager f.eks. Dolol (syntetisk morfinprodukt) tit har været irriterede på vores medicin, og har syntes at det ikke virkede ordentligt, men de af os som har prøvet at stoppe med dem har så også opdaget at de dælme har en virkning.
For uden pillerne vil vi have det nogenlunde sådan som du beskriver dine smerter, i dit første indlæg i denne tråd
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 30-04-2010 kl. 23:53.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 15:12   #24
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Phönix; Dig fik jeg ikke med i aftes, fordi jeg gik i gang med at skrive, inden vi skulle ud af døren, og blev ikke færdig, så så dig først bag efter, og orkede ikke lige at redigere

Det med at det er lidt "latterligt" at have ondt en gang i mellem, jeg tror faktisk mest det er min egen holdning, ikke til andre, det skal bestemt slås fast med 7-tommer søm, til mig selv, ja jeg sys det er åndsvagt, irriterende og dumt, som jeg sagde til min mor i går, så er det nok netop det at det ikke er altid hele tiden jeg har det sådan, der er grunden til at jeg irritere mig så meget over det, jeg er jo vand til noget bedre/andet.

Ja og så lige min gemals holdning *gg* ej det skal til hans fordel siges at han vist har fattet at jeg altså har ondt, han begyndte at tage det alvorligt i går (endelig) klart, nu er det langt bedre i dag, og behovet for at han fatter det er alvor, ikke så stort.

Vovse: Jeg har aldrig fået smertestillende til/for/mod knæ bækken (jo da jeg blev OP i knæet) Ibrufenen har jeg til mit spændings/hovedpine skråstregen fordi, jeg som barn misbrugte hovedpine saft (når de gemte det fandt jeg det, de gjorde hvad de kunne) og det har gjort at det ikke er altid alm hovedpinepiller kan tage en alm hovedpine, lige så skal jeg skifte lidt i mellem kody og og de andre mærker for at få optimal virkning. Men spændings er der altså kun en ting der virker og det er ibrufenerne, eller dvs de virker ikke altid (1 MAX 2 gange årligt) om så jeg tager højeste dosis, ja det gør jeg ikke, jeg har for længst fundet ud af at det ikke virker, kan 300 mg ikke tage bare lidt, kan jeg lige så godt lade være så er der intet der virker, heller ikke stærkere morfin-præparater eller migrenepiller. Der er kun et at gøre, overleve 1½-2 døgn.
De hovedpiner er nu også stress relateret, det er jeg slet ikke i tvivl om, altså som ADHD´er er jeg nærmest evigt stresset, men har jeg en periode med mere stress end alm hverdags, så får jeg også oftere de hovedpiner, aldrig har jag haft så få af dem som efter jeg blev langtidssygemeldt, og så hjalp det sjovt nok også at få børn???
Fordelen er så at jeg nu kan gå meget længere/mere med en alm hovedpine uden at have behøv for smertestillende, det er til at leve med... og som skrevet jeg HADER at tage piller *gg*

Nå tilbage til ryggen... der kan jeg ikke rigtigt tage smertestillende fast, normalt ondt, er ikke noget problem at leve med, jeg tænker sjældent over det, de skåne ting jeg har, er indarbejdet som en hverdags ting (meget af det er det samme som med mine knæ så det er old gammel vane) og igen, vil jeg gerne ha så jeg kan mærke hvor grænsen er, også fordi jeg holder på det er vigtigt at bruge sin krop selv om at man har smærter, men man skal jo heller ikke bruge den mere end godt er, og det der godt er vil blive nærmest umuligt for mig at finde/ramme hvis jeg konstant går og tager smertestillende, netop fordi jeg ikke har mere ondt end jeg har, det var noget andet hvis jeg gik og havde mere ondt hele tiden.

Og æde ibrufen... det er altså ikke det smarteste at tage for ofte... men derfor kan det jo være der findes et andet mærke som vil kunne fungere, bare for ryg/knæ uden fast indtagelse, og som er bedre ved maven/kroppen?? det vil jeg se om jeg kan huske at spørge om næste gang jeg skal til læge.

Nu er det heller ikke sådan at jeg ser ned på smertestillende, sådan skal det ikke forstås, slet ikke når det handler om andres smerter *gg* nogle gange er det bare en nødvendighed for at komme i gennem dagen, jeg vil bare helst undgå piller, og passe på ved at stoppe når kroppen siger stop, frem for at tonse løs og æde mig halvt bedøvet for at kunne klare det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 15:50   #25
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Og æde ibrufen
er til tandpine andet hjælper det ikke har prøvet.tja det der er meningen med at tage smerte stillende er jo at man er så godt dækket at det ikke skulle være nødvendtig at tage mere derfor er det delt op i timer hele døgnet så man måske tager hver 3 time eller hvad de nu er funde ud af derved når man den bedste smerte lindring.men desvære er nogen nød ti lat tage jeg ved vhad der ville ske hvis jeg ikke tog mine det er ikke et modangreb på dig sådan skal det her ikke forståes.men der er jo desvære smerter vhor piller og det man får hver gang bare ikke hjælper imod desvære.men motion/træning er en god vej til lindring fro mange ikke alle der er vi jo ikke ens

Citat:
jeg vil bare helst undgå piller, og passe på ved at stoppe når kroppen siger stop, frem for at tonse løs og æde mig halvt bedøvet for at kunne klare det
defor skal man lære ens krop selv med og uden piller lære at lytte til den kende kroppens grænser tager tid ja og det er det samme med smerter ringe/tage til vagtlæge vhorfor han komme jo ikke og besøger en jo vel :P :P ..jeg er selv ligept ved at prøve smerte plaster sgu ncie ikke at skulle æde piller tage stadig men kan man sætte ens morfin forbrug ned + alt det andet man render og æder end er det en god ting :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 23:20   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

Men spændings er der altså kun en ting der virker og det er ibrufenerne, eller dvs de virker ikke altid (1 MAX 2 gange årligt) om så jeg tager højeste dosis, ja det gør jeg ikke, jeg har for længst fundet ud af at det ikke virker,
Jeg har kæmpet med spændinger i skuldre og nakke on-off siden jeg var 13 år (nu nærmer jeg mig 50), så jeg har gjort mig nogle erfaringer på det punkt, bl.a. at Ibumetin 600 mg og Dolol ? mg har ingen effekt på det.
Akupunktur og zoneterapi er den bedste behandling mod spændinger.

Men i helsekostbutikker og hos Matas kan man købe noget der hedder en Melissa universalstift (ligner så'n en roll-on deo) og den er simpelthen guld værd mod spændinger i nakken. Den bør du simpelthen prøve.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 23:39   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det må jeg i hvert fald, lyder som om man ik ka leve uden

Ibrufen virker oftest fint 300 mg (deler en på 6 under 3 er for lidt, og så 1 eller 2 alm hovedpine piller sammen med og den er hjemme, for det meste) Men ellers er min mirakelmager guld værd, det er en blanding af forskellige massage former olie/dufte tam tam på huden, og KST, men igen han er svær at få fat på... han gør det os gratys så man kan jo ik forlange han lige kan når det passer mig.

Men kan din dims gøre det uden piller (eller bare mindske forbruget) genialt *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 00:06   #28
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej Lum.

Håber ikke du troede det var dig jeg hentydede til da jeg skrev at folk mener det er "latterligt" at pive når det kun er periodevis. Det var det helt bestemt ikke.

Giver Vovse helt ret, når hun skriver at det er nødvendigt at tage smertestillende konstant ved kroniske smerter. Ville i lang tid heller ikke tage noget. Så hellere pudse glorien og se hellig ud

Nå men til sidst måtte jeg jo prøve og syntes kun det virkede en kort periode. MEN da jeg stoppede fandt jeg ud af, DET virkede som en skidegod idé at fortsætte med at tager pillerne. Var slet ikke klar over HVOR ondt jeg faktisk havde gået og haft. Så nu tager jeg pillerne morgen og aften og føler mig ind imellem som en på 20 år igen.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 07:44   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

Men kan din dims gøre det uden piller (eller bare mindske forbruget) genialt *gg*
Hvis du prøver Melissa universalstift skal du bare passe på, ikke at få det i øjnene, altså ikke noget med at klø sig der hvor det er smurt på, og så i øjnene bagefter.
Jeg gik i mange år og troede at det var noget menthol o.l. der fik det til at virke, men da jeg endelig fik kigget på indholdet viste det sig at være chili.
Den varmer i dybden, jo mere spændte musklerne er jo mere varmer den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 07:51   #30
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Men kan din dims gøre det uden piller (eller bare mindske forbruget) genialt *gg
hvis mig du mener så skulle det være meningen at jeg ikke skulle have så mange af de andre piller men er stadig i begynder statie så
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan klarer i hverdagen? Marie M Dit og Dat 13 09-08-2012 16:27
Hvordan klarer I det, med social fobi? Zania Alt det andet 12 13-04-2010 18:28
Jeg er sur og her er galden... Hvordan klarer I andre det? Frk. Hvid WG Din historie 21 16-03-2010 12:28
Hvordan klarer jeg slutspurten med et handicappet barn Lilli Susanne Politik og Samfund 2 28-08-2009 19:04
Hvordan klarer du dig? Metro Dit og Dat 17 21-03-2007 07:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension