K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2012, 02:02   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nethandel og købelov, hvem ved noget??

Uha, jeg er kommet i en skidt situation.

Jeg har på nettet købt nogle elektroniske cigaretter, 3 stk. Et sæt med 2 stk og en enkelt cigaret ekstra til en bekendt.
Dertil købe jeg så også noget rygevæske. fint nok.

Varerne ankom, batterierne blev opladet og efter 5 timers opladning, var det tid til afprøvning. WEEEE, det smagte SÅ fælt af makinolie/støv/silikone eller noget der omkring.
Ført troede jeg at det var rygevæsken, men efter at have hældt væsken i min egen elektroniske smøg, smagte det helt fantastisk. Ergo måtte det være sælgers atomizere der fik oplevelsen til at udvikle sig grimt. Atomizere er en del af e-cigaretten, cigaretten fungerer ikke uden atomizeren.

Jeg skrev til sælger samme dag jeg fik produktet og forklarede ham sagens kerne. Han skrev tilbage at jeg lige kunne ringe til ham så vi kunne finde ud af noget.

I telefonen bedyrede han at han ALDRIG før havde fået klager, og at han ikke længere havde varerene og derfor heller ikke kunne ombytte dem. Istedet tilbød han mig at tage de tre dårlige atomizere tilbage og i stedet sende mig nogle flasker rygevæske, og da jeg har svært ved at tænke ordenligt i den slags situationer, sagde jeg at det kunne vi så gøre.

Efterfølgende gik det jo op for mig, at hans tilbud var åndssvagt i det jeg jo så sidder med 3 batterier og rygevæske - uden at kunne ryge! Da atomizerne jo skulle returneres.
I forvejen HAR jeg batterier OG rygevæske.

Nu har jeg skrevet og prurgt om jeg ikke bare kan returnerer det hele. Synes det er dyrt at betale 800 kr for 3 batterier og rygevæske, og den bekendte der skulle købe den ene smøg kan jo heller ikke bruge et batteri til noget når resten mangler.

Men jeg tror ikke han vil gå med til det, så hvordan står jeg ifølge købeloven?

Vareren er jo defekt, den vigtigste del mangler. Og den del er jo en del af selve produktet. Lidt som at købe en computer hvor tastaturet ikke virker, og så kun sidde tilbage med skærmen og så få tilbudt mussemåtter i erstatning.

Hvordan ville i gribe det an??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 07:57   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Men jeg tror ikke han vil gå med til det, så hvordan står jeg ifølge købeloven?
Ved al net-handel har man 14 dages retur-ret.

Om du så kan benytte dig af den, når emballagen er brudt o.s.v., det ved jeg ikke.

Men eftersom varen er defekt må du jo have ret til en anden vare, og hvis sælger ikke kan tilbyde dette, så har du ret til, at få pengene retur.

Måske kan du finde noget her: http://www.forbrug.dk/Dine-rettighed...guides/Ehandel
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 07:58   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu er det sådan, at man altid gar 14 dages ret til, at send retyr på net handel
men nu har du jo sagt ok til anden løsning.

men jeg vil nok bare sende det hele retur og bede om, at få mine penge igen i henhold til købeloven.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 09:25   #4
Hero
Føler sig hjemme på K10
 
Heros avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
Hero er ny på vejen
Net regler er hvis lidt anderledes end at handle i en butik, men lidt må de da minde om hinanden. Jeg arbejder i butik og kender de fleste regler til husbehov - de er meget svære at sætte sig 100% ind i.

Ang. de 14 dages retur ret, så har dem altid, men det forudsætter at væren er i ubrudt emballage. Når du skriver at "cigaretterne" ikke kan fungere uden denne atom-ting ( kan ikke lige huske hvad der helt bestem stod) så er varen ikke defekt og du kan derfor ikke få dem byttet på det grundlag. Altså dine muligheder er tomme i dette tilfælde.

At du ringede til sælgeren, var et fint træk, og at han gik med til at bytte til noget andet, er også fint. Det er bare sådan, at når du har godkendt "et forlig", kan du ikke ombestemme dig..... - det er du ikke i din ret til.

Forstå mig ret. Ring til sælgerren igen og sig at du har fortrudt det og at du egentlig hellere vil have alle dine penge retur. Hvis han er venlig eller ikke kender de faktiske regler, så er du måske heldig og det ville jeg da prøve, men stiller han sig på bagben, er han faktisk i sin ret til det....

Held og lykke
Hero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 09:37   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis atomizerne er en del af cigaretterne, og de ikke kan fungere uden, kan sælger vælge at tage det hele retur, eller udbedre skaden og reparere atomizerne. Varen er defekt.

Det kan næppe svare sig for ham, så det billigste for ham er at betale pengene tilbage.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:09   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis atomizerne er en del af cigaretterne, og de ikke kan fungere uden, kan sælger vælge at tage det hele retur, eller udbedre skaden og reparere atomizerne. Varen er defekt.

Det kan næppe svare sig for ham, så det billigste for ham er at betale pengene tilbage.
Jo sælger gør ikke noget uden at tjene på det,det jo det de lever af.

Men ring op og sig at du lod dig rive med af hans tilbud men at du ikke kan bruge det til noget ,og da det du købte ikke virker som det skulle vil du have at handlen trækkes til bage.

Nægter han så lov ham at du vil skrive alle de stæder det muligt på nettes forumer om din utilfredshed . den slagt trusler virker hos dem der sælger bøger
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:17   #7
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Har du taget alle i brug eller er det kun den ene du har smagt på. Har du taget dem i brug skal du reklamere som deffekt, hvis ikke har du dine fulde 14 dage no questions asked! når man modtager en deffekt varer er det faktisk sælger der skal betale for du sender dine varer tilbage.

Kan anbefale at google det -der er en mase gode råd
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:19   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis varen overstiger en vis pris, kan man også klage til forbrugerombudsmanden..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:48   #9
FedUp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 25
Styrke: 13
FedUp er ny på vejen
http://taenk.dk/aktuel-forbrugerhj%C...nal-indpakning
FedUp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 12:31   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg skrev jo en mail til ham i går aftes, og han skrev i morges at jeg godt kunne returnerer det hele og få pengene tilbage, PYHA!!

Det med den brudte emblalage - det var nemlig IKKE i en emballage, det lå bare i en æske og jeg kunne også se at det ene mundstykke havde været brugt. Mundstykkerne passede heller ikke 100% til atomizeren - aner ikke hvad det var han havde sendt mig. Og han havde heller ikke erstatningsvarer.

Og ofte bliver man jo nødt til at pakke tingene ud for at tage dem i brug, og først dér kan man opdage en fejl. Så dét med ubrudt emballage må være det de kalder for retur ret og /eller fortrydelsesret, og når emballagen er brudt og vareren er defekt, så må det være dér hvor det går ind under fejl og mangler........forestiller jeg mig.

Men Gudskelov han tager tingene retur, håber ikke der bliver mere bøvl, jeg sendte det anbefalet for en skikkerheds skyld.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38
hvem ved noget ang. kapital/tillægs pension til det fyldte 65 år. anetta Alt det andet 7 06-06-2009 19:46
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07
Hvem ved noget ??? kitter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-02-2008 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension