K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2013, 13:51   #1
FedUp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 25
Styrke: 13
FedUp er ny på vejen
Pligtlån spørgsmål

Vil ikke stjæle den anden tråd om indskudslån, derfor denne.

Jeg har læst hvad der står på borger.dk og kommunernes hjemmesider, men kan ikke helt greje hvor PLIGT-agtigt det er med de her lån. Håber en af jer kloge kan afværge den stress-sitren jeg kan mærke er på vej.

Jeg bor i kommune A og vil gerne flytte til kommune B (i den anden ende af landet, hvis der er relevant). Jeg ligger under grænsen for maks indtægt, har ikke et sådant lån i forvejen og har ingen formue.

Er det givet at jeg kan få bevilget et pligtlån til den almene bolig i kommune B, eller risikerer jeg at være stavnsbundet hvor jeg bor nu? Den nye bolig er taget i brug efter 1964, så dette er ikke en hindring.

På forhånd tak.
FedUp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 14:29   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kontakt kommunen med dine tal til indflytning i almen bolig, så du kan få et svar, som vedrører lige præcis din siruation.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 19:07   #3
FedUp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 25
Styrke: 13
FedUp er ny på vejen
Jeg skulle nok have skrevet, at det absolut ikke er en mulighed at kontakte kommunen. Er netop ved at få en tålelig hverdag nu hvor jeg ikke længere har kontakt med "systemet". Ville få uoverskueligt tilbagefald hvis jeg skulle den vej rundt. Derfor håbede jeg der kunne findes svar herinde.

Er ftp'er (efter 2003).
FedUp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 19:11   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Huslejen må heller ikke udgøre mere end halvdelen af din indtægt..

Du skal søge om lånet inden du har udgiften, så du slipper ikke for at have kontakt.. prøv om du kan få en til at hjælpe dig med at søge om indskudslånet.

Ofte har man jo ikke ret mange dage mellem at man får tilbudt en ny lejlighed og til man skal betale indskuddet, og personlig kontakt er ofte det der skal til for at få en hurtig afgørelse.

Jeg fik mit svar 10 min. efter ansøgning, da jeg mødte op med ansøgningen på kommunen..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 19:20   #5
FedUp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 25
Styrke: 13
FedUp er ny på vejen
Tak for svar

Jeg ved godt jeg skal i kontakt med "dem" i forbindelse med at søge om lånet, det jeg gerne vil have belyst med denne tråd er, om det er nogenlunde sikkert AT jeg vil få det bevilget. Ellers må jeg nemlig skrotte mine flytteplaner. Jeg opfylder samtlige betingelser som beskrevet på borger.dk

Men er i tvivl om betydningen af "pligt". SKAL de simpelthen bevilge det når det der er listet som kriterier er opfyldte. Eller kan ny kommune sige "vi gider da slet ikke have en ftp'er her det koster jo penge så du kan ikke få lånet"

Ved ikke om det giver mening?
FedUp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 19:48   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når du opfylder alle betingelser og flytter kommune, kan du være ret sikker på det lån. Jeg ville gerne skrive at du var sikret det, men det tør jeg alligevel ikke.

De kan ikke give afslag med den begrundelse at du er på ftp..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Et par spørgsmål... Gerbilwoman Alt det andet 8 17-11-2011 00:25
Hej Spørgsmål ?? Messi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-11-2011 08:11
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension