K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2013, 16:14   #21
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Sle eller i daglig tale Lupus, give meget træthed, fordi kroppen kæmper med sit imumsystem.

Man siger der skal være flere kriterier der er opfyldt før man kan sige det er Lupus, men det kan du spørge din speciellæge om på hospitalet.

Gigtforeningen har en socialrådgiver tilknyttet som du kan ringe og få råd af.

Tlf. nr til socialrådgiveren
Ring til Line mandag-torsdag kl. 9-16 og fredag kl. 10-15 på tlf. 39 77 80 80.


Når du har Lupus skal du passe på med sollys, brug altid en solfaktor, både sommer og vinter da du ikke kan tåle ultraviolette stråler.

Der er et netværk der hedder www.sle.dk

Der er også nogle på facebook


Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 16:51   #22
falken1965
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Lokation: Slagelse
Alder: 58
Indlæg: 9
Styrke: 0
falken1965 er ny på vejen
Jeg har talt med overlægen på Reumatologisk ambulatorium og hun har skrevet et nyt notat, de kan ikke slette eller rette notater, hvor kun skriver det så man kan forstå det, hun undskylde mange gange, men smågrinede lidt.

På sundhed.dk går der 14 dage fra der er skrevet til man kan læse det, så jeg må væbne mig med tålmodighed.

Hun sagde at jeg ikke opfylder kriterierne for at de må skrive jeg har lupus, men jeg har fået diagnosen: forhøjet antistoffer, med beskrivelsen: en afart af lupus, og en eller anden form for lupus.

Hun sagde også at jeg ikke må stoppe med pillerne, og at mange med gigtlidelse sagtens kunne arbejde, især efter en arbejdsprøvning, hun kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke skulle igennem et eller andet.

Angående solen, så bryder jeg mig ikke om at opholde mig i direkte sol, jeg får også en ordentlig omgang soleksem. Jeg er blevet advaret om solskin på grund af malariamedicin, men jeg har svært ved at optage D-vitamin selv om jeg tager tilskud, så min læge og en læge på endokrinologisk amb. råder mig til at få noget mere sol

Hilsen Jeanette
falken1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 19:03   #23
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Du har mulighed for at ringe til afdelingens sekretær og få tilsendt kopi af journalnotat, hvis du har brug for det inden det er synligt på sundhed.dk

Jeg bor nært mit hospital og har før afhentet kopi af journalnotater på afdelingen når det har hastet.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 17:24   #24
falken1965
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Lokation: Slagelse
Alder: 58
Indlæg: 9
Styrke: 0
falken1965 er ny på vejen
Så har jeg klaret "fagforretningen" og er blevet udstyret med en eller anden attest min egen læge skal udfylde, og der var ikke tid før om en uge.

Mine dagpenge er stoppet fordi der står fuldt uarbejdsdygtig som det sidste notat fra kommunen, så min læge skal vurdere om jeg kan varetage et arbejde, (det var det attesten skulle bruges til) med lidt held kan jeg måske få deltids dagpenge når attesten er udfyldt og jeg er blevet vendt på et møde.

3f kan ikke hjælpe mig med fleksjob ansøgning når jeg er raskmeldt.

Så jeg er så nu selvforsørgende ledig, uden nogen form for indtægt, og har i dag fået en mødeindkaldelse til jobcenter hvor de vil vurdere om jeg er jobsøgende nok.

Det er da lige til at grine og græde af, jeg har 5 ugers feriepenge, men ved ikke om jeg må afholde ferie.

Rådet jeg fik fra manden på 3f " dette har jeg aldrig sagt, men bliv skilt og flyt fra din mand, og overdrag huset til ham, så kan du da i mindste få kontanthjælp"
falken1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 17:48   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er eller bliver desværre hverdagen for mange mennesker....at de bliver nødt til at lade sig skilles eller andet for at få det til at løbe rundt...

Med de vanvittige regler der findes og man ikke kan blive afklaret osv...ja så bliver folk jo desperate til sidst...

Det er bare synd at det skal være sådan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension