K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2007, 08:21   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvordan kommunerne skal revudere

Fandt lige det her som er mere relevant nu end nogensinde før, det er beskrivelsen fra regeringen til kommunerne om hvordan man skal revurdere en fleks som er bevilliget og hvor personen ikke er kommet i arbejde efter 12 månder, den kan være værd at læse og endda printe ud, dem jeg har hørt fra bliver ikke revurderet på den måde, og revudering står der



2. Revurdering efter 12 måneder og krav til dokumentationsgrundlaget [§ 2, nr. 1, 7 og 8]

I lov om aktiv socialpolitik er foretaget følgende ændringer:
1. I § 10, stk. 3, indsættes som 4. pkt.:

”I sager om ledighedsydelse, hvor der skal ske en revurdering efter § 74 c, stk. 1, 2. pkt., skal vurdering efter 12 måneder alene ske efter nævnte bestemmelse.”

7. § 74 c, stk.1, affattes således:

”Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Herefter skal kommu-nen revurdere sagen, hver gang personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.”



8. I § 74 c indsættes som stk. 3:
”Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af:

1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende, og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og

4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.”


I kan finde hele kommunens vejledning på denne adresse

http://www.adir.dk/extern/obreve/2006/obe06006.pdf

Ret relevant er det også hvad der står om fleksjob bevis ...

Efter hvad der står så burde det allerede nu være muligt at få et fleksjob bevis ...
Jeg vil prøve at skrive til min kommune efter et fleksjob bevis


6. Ret til fleksjobbevis [§ 1, nr. 7, § 74 b]

I lov om en aktiv beskæftigelsesindsats er foretaget følgende ændring:
§ 74 b. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om et fleksjobbevis, som en person, der er visiteret til fleksjob, kan anmode kommunen om at udarbejde.«

Hensigten med et fleksjobbevis er, at det skal gøre den enkelte ledige mere uafhængig af altid at skulle have kommunen med i en jobsøgningssituation. Målet er således at lette adgangen til arbejdsmarkedet ved, at arbejdsgiveren ved oplysningerne i fleksjobbeviset får større indsigt i personens kompeten-cer og mulighederne for støtte ved ansættelse. Fleksjobbeviset skal dog ikke indeholde så specifikke oplysninger, som der stilles krav om i ressourcepro-filen.

Den konkrete udformning af et fleksjobbevis vil først ske, når der foreligger en evaluering af et igangværende forsøg med et kompensationsbevis til per-soner med handicap. Dette forsøg forventes afsluttet i sommeren 2006.
Kommunen skal kun udarbejde beviset, hvis den fleksjobvisiterede anmoder om et fleksjobbevis.
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2007, 10:18   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
RE: Hvordan kommunerne skal revudere

Når jeg læser ovenstående, melder der sig et spørgsmål i mit hoved. Gælder det kun for dem som er på ledighedhedsydelse? For, så vidt jeg har forstået, fortsætter man på kontanthjælp, hvis man fik det før man fik bevilget flexjob.
Er det korrekt?
Og så gælder ovenstående måske ikke?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2007, 14:36   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Hvordan kommunerne skal revudere

Det gælder også for dem på kontanthjælp...der burde egentlig stå at det gælder for dem der er fleksvisiteret...

Jeg kan godt forstår dit spørgsmål Trold...det er lidt forvirrende...for når man er på kontanthjælp...ja så er hører man faktisk under 2 forskellige regel sæt...og de kære politikere har endnu ikke rettet op på dette....selv om de er blevet gjort opmærksom på dette....

Nogle af reglerne er ligefrem modsatsrettet....for på kontanthjælp kan man få et løntilskudsjob....og det kan man ikke når man er fleksvisiteret....og hvad er det så lige der gælder for dem der er fleksvisiteret på kontanthjælp...
Der er mange flere eksempler....såsom match...kontanthjælpsmodtagere skal matches....det skal fleksere ikke....hvad skal så dem der er fleksvisiteret på kontanthjælp...
OSV.

Nej de har ikke rigtigt tænkt sig om da de lavede disse regler for flekser...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Hvordan skal jeg gøre? mhn Spørgsmål ang fleksjob 4 25-10-2011 12:55
Hvordan skal det forståes? Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 9 25-05-2011 10:57
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvordan skal jeg gribe det hele an? Spunk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 19-02-2011 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension