K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2014, 18:58   #1
MP84
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2013
Indlæg: 39
Styrke: 12
MP84 er ny på vejen
Regler for opsigelse

Hvad er reglerne ved opsigelse af fleksjob

Sagen er den at jeg pt har 2 fleksjob i den nye ordning.

Job 1. Garanteret 4 timer om ugen.

Job 2 garanteret 2 timer om ugen.

Job 1 er jeg ved at være træt af. Da det bare er kig ud i luften når jeg er der. Og næsten aldrig på de 4 tlmer.

Job 2 er jeg ret glad for og rent faktisk har jeg mellem 10-20 timer om ugen ved dette.

Jeg vil gerne sige job 1 op. Fordi jeg har det bedre i job 2. Job 1 er fredag morgen og gør mig faktisk ret træt. Når jeg møder på job 2 fredag aften.

Jobkonsulenten siger så at jeg ikke må sige. Job 1 op. Før jeg kan få en ny kontrakt på job 2 der garantere mere end 2 timer

Dette er dog ikke mulig. Men kan det passe man ik må sige 1 job op. Når jeg jo stadig efterfølgende er i job 2 og det gør jeg kan klare mig meget bedre i job 2 ?
MP84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 19:21   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror det er rigtigt nok,fordi det jo kun er 2 timer og sammen kun 4 timer, men når du ofte, som jeg har forstået det har flere timer, kan de så ikke give dig noget på skrift?

måske bare 5 timer?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 09:11   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har jo faktisk flere timer, end du må have?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 18:22   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er kommunens opgave at se til at du udfylder/udnytter din arbejdsevne mest muligt...

Nu skriver du ikke hvor meget arbejdsevne du har...men hvis du kommer alt for langt under det som de har målt som din arbejdsevne ja så kan det godt passe at de ikke vil have at du opsiger job 1...

Prøv at snakke med jobkonsulenten om at du bare sidder og kigger ud i luften på job 1 og om ikke denne har nogen mulighed for at du kan komme til at lave noget mere spændende...

Er begge job oprettet som fleksjob....eller er det kun det ene job som er oprettet som fleksjob og det andet er et ved siden af....som man jo godt må på denne ordning...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 00:28   #5
MP84
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2013
Indlæg: 39
Styrke: 12
MP84 er ny på vejen
Jeg må have 20 timer om igen. Lige ot. Går begge job indenfor timerne. Men Job 1 kræver jeg står tidlig op fredag. For inden nytte. Og i job 2 skal jeg møde fredag aften. Fordi jeg var tidlig oppe er jeg så rimelig træt i job 2

Selvom job 2 kun har giver 2 timer på kontrakten. Og job 1 har givet 4 timer. Så har jeg jo i job 2 mellem 10-20 timer om ugen. Altså 5 gange flere timer end i job 1
MP84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 02:50   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg forstår ikke helt hvordan det er skruet sammen...

Er de jobs for samme arbejdsgiver...eller er det to forskellige jobs...

Er begge job oprettet som direkte fleksjob....eller er det kun det ene som er oprettet som fleksjob og det andet ved siden af for at komme op i timer...

Det er den mest alm måde at skrue det sammen på...

Jeg har ikke hørt om at de opretter to fleksjob....altså som direkte fleksjob...

Får du fleksløns tilskud af begge jobs..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 09:29   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg forstår ikke helt hvordan det er skruet sammen...

Er de jobs for samme arbejdsgiver...eller er det to forskellige jobs...

Er begge job oprettet som direkte fleksjob....eller er det kun det ene som er oprettet som fleksjob og det andet ved siden af for at komme op i timer...

Det er den mest alm måde at skrue det sammen på...

Jeg har ikke hørt om at de opretter to fleksjob....altså som direkte fleksjob...

Får du fleksløns tilskud af begge jobs..
Man kan sagtens have flere jobs der alle er fleksjob..

Det job der har den højeste timeløn (uanset timer) er hovedjobbet.. Det er også udelukkende det der sætter fuldtidslønnen (lønloftet)

Når fleksløntilskuddet beregnes så lægges SAMLEDE indtægt fra alle job sammen.. Den samlede indtægt modregnes helt normalt i det maximale fleksløntilskud på pt. 17312 kr/md.

Det er samme modregning selvom kun det ene job er et fleksjob, og det andet "bare" er et ekstrajob der ikke er godkendt som et fleksjob.

Man får således IKKE to eller flere fleksløntilskud
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 09:34   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg havde en overgang 2 jobs på fleksjob..

det gjorde ikke noget sagde jobkonsulent..bare timer og skåne behov er overholdt...


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension