K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2011, 09:59   #11
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
der KAN ydes hjælp trods rask ægtefælle.

har på et tidspunkt fået rengøringshjælp. skal siges at jeg fik afslag i tlf, men da jeg bad om afslaget på skrift - incl. ankevejledning - så skulle vi sørme lige mødes først. så blev hjælpen bevilliget.

der vægtes at vi min mand - selvom vi fik hjælpen - stadig skulle hjælpe mig meget, og han skulle bibeholde overskudet til at kunne gå på arbejde og have et normalt liv ved sidenaf .

derfor - skriv en ansøgning!! Vægt at børnene er meget små og deraf naturligt har behov for megen hjælp OG at din mand skal have ressourcer til at varetage sit arbejde, yderligere hjælpe dig OG være far!

Et udkast;

Citat:
Jeg har pr. telefon fået afslag på ansøgt hjælp, idet man vægter at jeg er gift med rask ægtefælle.

Denne begrundelse blev givet, uden der først var foretaget en individuel vurdering af mig som borger.

Jeg har brug for hjælp - og det er NU!! - hvis min mand fortsat skal have ressourcer til at varetage hans arbejde og have overskud til at være far for vores børn.

Hvis vi på nogen måde skal have en tilnærmelsesvis normal hverdag, fungererer det simpelthen ikke at min mand skal hjælpe mig med x x x x , og bruge x antal timer hver dag som min hjælper
H¨åber der kan bruges
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 11:10   #12
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Du kan evt. prøve og tage en snak med sundhedsplejersken.
Da jeg i 96 blev syg havde jeg 4 børn i alderen 3 til 9 år. Vi vidste ikke lige hvad vi skulle gøre, så min mand ringede til sundhedsplejersken. Han kom i løbet af et par timer og snakkede med os. Næste morgen stod de fra hjemmehjælpen hvad jeg skulle bruge hjælp til i hjemmet, om jeg skulle have personlig pleje, om de skulle følge børnene i børnehave osv.

Så vi fik dengang hjælp den vej og det var meget hurtigt og effektivt, trods det jeg jo havde en mand, men de vægtede at han jo også skulle passe sit arbejde og kunne derfor ikke også klare alt herhjemme.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 11:54   #13
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
walle- det har intet med misundelse at gøre- blot når jeg har denne info om hvad hjælp min veninde modtager, og ved hvad funktions niveou hun har- så gir det simpelthen ikke mening hvad hun kan få af hjælp - den samme hjælp jeg bliver nægtet på baggrund af at mine børn er velfungerende!

du har ret til dine bemærkniger- men den der var direkte ondsindet. du får det til at lyde som om at jeg bare vil have al den hjælp jeg kan få fordi det får andre- nej det vil jeg blot gerne have fordi jeg ikke længere er i stand til at tage vare på mig selv fordi flere arbejdsprøvninger har forværret min sygdom!

takker for udkastet- det vil jeg sikkert bruge!
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 18:49   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kender ikke nogle regler for, at få hjælp.

Mne jeg sidder og tænker i har små børn,de mand arbejder 10-14 timer dagligt fordi i ikke vil fra jeres hus.

Tror i priotere helt forkert, at arbejde så meget dagligt er ikke sundt hverken for hans helbred eller for jeres børn de slås om mor, ja for far er der ikke, syntes selvfølig i burde, have hjælp i dagligdagen men der er der ko mange der burde have (også mig)

Men måske burde i starte med, at kikke på jeres hverdag for der duer jo ikke i længden med en far der kun arbejder.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 23:16   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg er helt enig med jjsonn....

Det lyder som om I kæmper for at beholde det I kunne klare før du blev så syg.... men nu er du altså mere syg, og det bliver I nok nødt til at indrette Jer mere efter.

Det holder ingen steder at din mand skal arbejde så mange timer hver dag - plus ekstravagter. Det vil han køre ned på til sidst - eller det vil tære på Jeres ægteskab, at I aldrig ser hinanden... og det lidt I ser hinanden går med praktiske ting.

I bør overveje kraftigt at flytte til noget der ikke kræver ret meget vedligehold, eller have der skal holdes, så han kan gå ned i arbejdstid - og få tid til at være sammen med sine børn og sin kone istedet for bare at arbejde, passe hus, børn og dig...

For ellers risikerer du at ende som enlig mor til 3 børn....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 08:49   #16
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
I kan godt få hjælp, til trods for at Serviceloven bygger på den enkeltes ansvar for sig selv og sin familie, jf. § 1 stk. 3 (formålsparagraf)

Jævnfør vejledning nr. 2 til Serviceloven, så gælder følgende:

107. Der kan i særlige tilfælde ydes personlig og
praktisk hjælp til forældre til at klare opgaver i forhold
til børn. Dette kan f.eks. være i forbindelse med
sygdom, eller hvis behovet skyldes en forældres
handicap. Der henvises til Ankestyrelsens sociale
meddelelser SM O-133-95, SM C-17-01 og SM
A-6-03.

Jeg vil særligt anbefale jer at henvise til SM C-17-01 når I henvender jer til kommunen, da den netop omtaler situationen med en rask ægtefælle der ikke kan nå at løse alle opgaver.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 10:14   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TUSIND TAK for den afgørelse, ozelot -dén er bestemt værd at gemme

(i vores tilfælde skulle der jo så netop ikke være noget tvivl eftersom vi begge er syge, hmm...)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 12:01   #18
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg vil godt lige fastslå at vi ikke kæmper for at beholde noget vi godt kunne klare før jeg blev syg. ( jeg læser det som om i mener vi har sat os efter 2 alm indtægter) men det har vi ikke. jeg har været syg i over 12 år og vi har kun haft vores eget hus i lidt over 7 år, og betalingerne på dette er sat derefter, så det er ikke økonomisk overskud jeg efterlyser. ja vi har ikke sådan helt vildt meget overskud, men vi mangler ikke rigtig noget. ja ud over 12 timer mere i døgnet. det er ikke ligefrem fordi min indtægt har ændret sig de sidste 12 år. hvertfald ikke den faste- der er kommet børnefamilieydele til da vi fik børn- men det er jo børnenes. ikke en indtægt.

min kæreste ( vi er ikke gift men har været sammen i 10 år) arbejder som vikar, og som nogle måske ved så er det ikke altid det samme der går ind på lønkontoen i sådan et job. dte er meget sessong præget, og nogle måneder er der minimum at lave. og i perioder er der rigtig meget arbejde at få. den arbejdsform passer ham godt siger han. (hvorfor sidder jeg egentlig her og skal forsvare hvad og hvordan, når det nu er sådan det er)han er glad for sit job, chefen er glad for ham og så kan jeg ikke se et problem i det. det er ikke mig der har sagt til ham at han er nød til at arbejde mere fordi han er syg- det er hans valg, at ville se om han kunne støtte vores familie på den måde. og ærligt så tror jeg nok han kan finde ud af at sige fra-

og vores forhold er nok som mange andres der er syge, men ærligt så syntes jeg at vi har et bedre forhold end mange andre har.

vi vil ikke flytte fra vores gård, her trives vi og her er vores fristed, her kan jeg slappe af uden støj fra naboer eller fra trafikken på gaden. hvorfor ødelægge noget som der er godt og gør noget godt for en, og skifte det ud med et lille parcelhus som jeg ved på forhånd at jeg vil kvæles langsomt i?? pga støj, bilos og naboer der ikke kan enes- nej tak.

tak for den ozelot- den er da brugbar.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej min bror har brug for støtte!! shogun Alt det andet 4 27-03-2012 17:26
HJÆLP! Jeg bliver nægtet FP TrætPige Din historie 57 20-12-2010 03:49
Arg... Hjælp... jeg blir da totalt nedslidt.... Angelsbaby Spørgsmål ang fleksjob 2 27-10-2009 22:41
Hjælp i hjemmet zuza Nyt om loven 20 13-11-2008 23:49
Jeg har virkelig brug for støtte... sara Alt det andet 33 22-06-2008 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension