K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2008, 10:29   #1
Sejemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2007
Lokation: Brønderslev
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sejemor er ny på vejen
Mistillid.....

Hej til Alle.


Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge - bede om hjælp????
men jeg er virkelig så skuffet over den læge jeg var ved igår.
det er ang - forsikring. og om der er nogle der kan råde mig.
evt fortælle om en god advokat ,der kan hjælpe med erstatningssag.

jeg har været sygemeldt siden okt 2006, mistet mit arbejde og er i et meget langt og trægt system. jeg venter på grønt lys- fra min sagsbehandler og lægekonsulent, om at komme ud i virksomheds praktik/arbejdsprøvning.. noget jeg selv har ønsket- for at se om jeg kan holde til et job. og hvor mange timer om ugen.
Jeg har fået sygedagpenge i 52 uger og pt er min dagpengeret forlænget i op til længst 26 uger.
Jeg har gået til undersøgelser/behandling ved min læge -
- 3 forskellige fysioterapeuter
- 1 kiropraktor

til remautolog på ålborg sygehus via min sagsbehandler.
fået den samme melding hos alle.:bækkenforskydning/lændehold og at jeg har fået varige men ved ulykken ( fald fra skamlen ) i okt 2006.
jeg går til trænning i varmt vand 1 gang om ugen, for at styrke mit bækken.
og går med et bækkenløsningsbælte.


Jeg har jo nok som mange andre forsikret mig i stor stil ( troede jeg )
jeg meldte det til mit forsikrings selskab. (tab af erhversevne).
jeg havde jo mistet mit arbejde og gået ned i indtægt
min tab af erhvervsevne ville ikke udbetale til mig og samtidig har de opsagt min forsikring.
deres svar: jeg havde glemt at skrive på at jeg have haft kontaktet min læge i maj 2005 ( akut lændehold )
(jeg var sygemeldt i 2 dage og havde ikke mærket noget til det siden.)
+ mit bmi var for højt, skal lige sige at det var det også da jeg lavede forsikringen. de ville sku gerne have mine penge surt
jeg har skrevet og brokket mig, men de havde afgjort sagen,
det fik jeg ikke meget ud af.

jeg meldte det også til min ulykkeforsikring. fik brev at jeg var dækket.
der skulle gå ca 1 år. så skulle jeg kontakte dem hvis jeg havde fået varige men.
så igår var jeg til undersøgelse ved speciallæge ortopæd på Ålborg sygehus.

han syntes at jeg skulle kontakte et privat hospital og få en mr- scanning på min ryg. jeg havde nok slidgigt i ryggen eller en discopolaps. og at han ville skrive til forsikrings selskabet at jeg ikke var færdig behandlet.
hvorfor det...spurte jeg.
fik afvide at der ikke var noget der hed BÆKKENFORSKYDNING. han grinede nærmest da han sagde det.
undersøgte mig ( jeg havde ikke et skævt bækken ) det hele tog 25 min.

jeg blev virkelig så gal..skuffet og ked af det.
ikke fordi at penge kan helbrede mig....men de kan da forsøde tilværelsen og jeg kan betale mig til hjælp for de ting jeg ikke kan gøre.

Okay.... skal jeg stille mistillid ved min læge- fys- kiopraktor og remautologen . ..kan det være rigtig.????

håber der er nogle der kan hjælpe....

Sejemor

Sidst redigeret af Sejemor; 14-01-2008 kl. 10:34.
Sejemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2008, 10:41   #2
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
De erstatningsadvokater jeg har haft i forbindelse med et færdselsuheld var Hjulmand og Kaptain.
De har kontor flere steder heroppe i det nordjyske.
De er rigtig dygtige.
Det du gør er at kontakte dem og så aftale en møde. Orienter dem om din sag. Det første møde med dem er gratis. Og her kan du få at vide om de kan hjælpe eller ej.
Jeg har aldrig fortrudt at jeg tog dem. Jeg blev anbefalet dem fra sygehuset.
Så prøv dem - det kan slet ikke svare sig at lade være. Det er hvad jeg har lært.
Birdie56
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2008, 15:12   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Sejemor.

Jeg tror ikke du kan gøre noget ang. den første forsikring der har smidt dig ud af deres selskab, men alligevel syntes jeg du skal klage til forsikringsankenævnet (eller hvad det nu hedder), du kan allerhøjest få et nej, umiddelbart kan det ikke være rigtigt, at man skal kontakte sin forsikring hver eneste gang man går til lægen....det kan jo være at forsikringen forudsèr at du vil koste, og derfor prøver at smide dig ud efter devisen, går den så går den...ikke alle har kræfter i et sygdomsforløb, til at klage de rette steder.

Derudover syntes jeg du skal kontakte en advokat, med speciale i personskader, dels for en vurdering af din sag, og dels fordi der her pr.1 januar er trådt nye forældelsesregler i kraft, det kan have stor betydning, da vi alle efterhånden ved, at en forsikrings afgørelse tit kan bero på hvad kommunen og/eller arbejdsskadestyrelsen i sidste ende kommer frem til af afgørelse...og ingen af de to steder er kendt for at arbejde hurtigt.

De nye regler har også stor betydning for igangværende sager, men har man advokat på, så tager advokaten sig af det.

Advokaten kan også råde dig til valg af speciallæge, for man behøver absolut ikke at tage den/de speciallæger forsikringen foreslår, jeg ville selv tage en anden læge, jeg bryder mig ikke om tanken om, at forsikringen betaler en af dem valgt læge, jeg ville være bange for en udtalelse i forsikringens favør.

Det er i det mindste godt at den speciallæge har udtalt, at du ikke er færdigbehandlet, det betyder at forsikringen ikke kan lukke din sag, en MR scanning vil afsløre præcis hvad der er galt, så hvis dit bækken har forskudt sig, så er det jo den diagnose du har.

Samtidig med, at det er godt at forsikringen har sagen åben, fordi du ikke er færdigbehandlet....så er det noget møg i forholdet til kommunen...der skal du være færdigbehandlet, og din/dine lidelser skal være varige....så jeg vil tro at den MR scanning haster.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2008, 18:30   #4
Sejemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2007
Lokation: Brønderslev
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sejemor er ny på vejen
Takker for svaret, til jer begge 2.

syntes bare ikke det kan være rigtig at jeg selv skal betale.når jeg er på sygedagpenge og i systemet. min egen læge har jo ikke nævnt en mr scanning.
jeg vil prøve at snakke med ham om mit videre forløb, heldigvis har jeg da en fornuftig læge.

mvh sejemor.
Sejemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 11:57   #5
Mini max
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mini max er ny på vejen
Bækkenforskydning

Hej Sejemor

Jeg har læst dit indlæg, om hvad lægen sage, at man ikke kunne ha en bækkenforskydning, jeg må godt nok sige jeg er overrasket, for jeg har det sort på hvidt.Kan godt se det er noget siden du har sat indlæget ind, kunne godt tænke mig og vide om du er kommet vider med forløbet, blev du ct-scannet ???

M.H.V

Mini max
Mini max er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 09:14   #6
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Har først set din tråd nu, selvom den vist er lidt gammel

Men kan fortælle dig, at din sag ligner utrolig meget min mands sag.
Han havde også en tab af erhvervsevne forsikring og da han kom til skade (piskesmæld) kontaktede han dem og deres svar var det samme som du fik og de opsagde forsikringen og betalte ham den præmie han havde betalt i alle årene.

Han havde også glemt at fortælle, at han havde slået sit knæ i 1992 og været syg i 3 dage med det og hvis de havde vist det, så ville de aldrig have godkendt en så høj forsikringsdækning....alle de andre ting som han havde husket at fortælle og som egentlig var værre (hold i ryggen, seneskedehindebetændelse) havde ingen betydning

Vi hyrede Hjulmann og kaptain i Frederikshavn og de gik ind i sagen og så kom der andre boller på suppen......efter lange tovtrækkerrier mellem forsikring og advokat og en masse anker til ankenævnet, endte det med at han fik 33 % af den oprindelige dækning....og det er da bedre end ingenting

Så mit råd er, at du kontakter en advokat og evt aftaler prisen for deres arbejde, så du ikke får en ubehagelig stor regning....pøj pøj med det
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 09:35   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jaja hjulman og kaptain er ok nok.men du skal være klar på det kan komme til at koste dig penge til speciallæge papir osv de kan løbe op i fra 5000-mange mange flere penge .men med hjulma og kaptain kommer det meget and på hvilken advokat man får .får du en der er mere intereseret i hans statistik så er du på den snakker af afaring har stadig hjulma men fik en kvinde der kun tænker på at vidne og ikke statistik osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 10:13   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm... -man skal da bare ha' en henvisning fra egen læge hvis man har brug for/skal bruge en mr-skanning fra et privathospital, det var da ihvertfald fremgangsmåden med mit knæ

På grund af ventetiden i det offentlige, er det jo sikkert det bliver på et privathospital
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Drop mistillid og kommunal big brother-virksomhed buster Politik og Samfund 0 05-08-2010 09:43
paranoia eller tilfældighed. Hader den stigende mistillid empowerment Din historie 12 13-07-2010 19:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension