K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2010, 09:24   #1
Mammy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mammy er ny på vejen
Flexjob?

Hjælp, hvad skal jeg gøre?
Jeg er kontanthjælpsmodtager i aktivering/arbejdsprøvning. Jeg har lige fået lavet speciallægeerklæring ved en psykriater, som bl.a siger at min restarbejdsevne, er underr halvdelen (50%). Jeg skal til samtale med min sagsbehandler på torsdag (nr et eller andet i rækken, da de skifter hele tiden).
Vi er kommet skævt ind på hinanden, og har derfor ikke tillid til hende, trods at hun har sagt undskyld.
Hun påstod at jeg ikke havde en depression, som af lægen er vurderet til moderat.
Hvad skal jeg gøre for at få hende til at forstå, at jeg godt vil visiteres til fleksjob??
Jeg kan snart ikke holde til mere

Med venlig hilsen

Mammy
Mammy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 09:28   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Først og fremmest, hvor længe har du været syg?
Og er det 'kun' depression det drejer sig om?

- og velkommen til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 09:35   #3
Mammy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mammy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Først og fremmest, hvor længe har du været syg?
Og er det 'kun' depression det drejer sig om?

- og velkommen til.
Tak.
Jeg har været 'syg' over et halvt år, men stammer tilbage fra mange år siden.
Og det er ikke kun depression. Der er også andre diagnoser.
Diagnoserne er:
F60.6: Ængstelig, evasiv personlighedsstruktur
F43.23: Tilpasningsreaktion med andre emotionelle symptomer
Og har også en personlighedsforstyrrelse

Sidst redigeret af Mammy; 09-02-2010 kl. 09:39.
Mammy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 14:55   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan evt. gøre det, at du skriftligt søger om at blive visiteret til fleksordningen, så sker der forhåbentlig noget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 16:05   #5
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Jeg vil anbefale dig at du beder din sagsbehandler indhente en statusattest fra psykiateren (hvis han/hun ikke har set speciallægeerklæringen). I denne vil så stå det der står i speciallægeerklæringen, og det SKAL sagsbehandleren reagere på.
Efterfølgende beder du sagsbehandleren føre dette, samt at du ønsker at blive visiteret flexjob, ført til referat.

Så burde der blive reageret.

Alternativt kan du bede om at sagsbehandleren indkalder til et møde hvor du og din psykiater deltager.

Din arbejdsprøvning, burde iøvrigt bekræfte at din arbejdsevne er væsentligt nedsat.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus

Sidst redigeret af Psychocowboy; 09-02-2010 kl. 16:08.
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 17:15   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, din sagsbehandler kan jo have sine meninger for sig selv, men det er jo DINE dokumentationer der er afgørende for din sag og din arbejdsevne.

Problemet består nok i, at kommunen har nogle ret firkantet retningslinjer mht sygdomme og arbejdsevne, og sygdomme og diagnoser skal somregl have varet et vist antal år (ret ofte 5 års tid), før end de vil 'give sig' og gå ind i diskussionen om fleks eller førtidspension...

Men hvis du de seneste 5 år har en ret enslydende historie, så tæller det også med.

Ved ikke om du har aktindsigt i din sag, ellers så få det (skemaet findes her på forsiden), så kan du gå de der 5 år tilbage og læse hvad der egentlig står om dig, og få en bedre fornemmelse af, hvordan sagen skal gribes an, hvad der mangler mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 09:12   #7
Mammy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mammy er ny på vejen
JA de er sgu syge i hovedet.. Det gør ikke ligefrem ens tilstand bedre. Og f.eks. ved sygdom, der kræver min sagsbehandler at jeg SKAL ringe HVER dag.. Kan det virkelig være rigtigt??
Mammy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 15:38   #8
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Er der ikke noget med, føler man sig ikke tryg ved sin nuværende sagsbehandler kan man bede om en ny ?
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 02:21   #9
Mammy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mammy er ny på vejen
Cool God oplevelse

Havde en god oplevelse idag, da jeg var til samtale med min sagsbehandler.
Jeg havde taget min søster med til samtalen og forinden havde vi skrevet en masse spørgsmål ned.
Min søster er selv godkendt til fleksjob, så hun kunne hjælpe mig med at spørge og lytte.

Der var flere af de spørgsmål som vi stillede til sagsbehandleren, hvor hun sagde "nårh, ja, det var godt du spørger om det".

Bla. i forhold til machgruppe, ressourceprofil og fremtidig aktivering eller hvad der skal ske.

Faktisk endte det med at hun selv foreslog at jeg skulle i arbejdsprøvning med henblik på at komme i fleksjob.

Nu håber jeg så bare at de ikke vil sende mig rundt en masse steder. Men jeg har forståelsen af at det er vigtigt at jeg finder et andet område end butik, hvor jeg lige har været i praktik i flere mnd, fordi alle områder skal være afdækket.
Hvad er jeres erfaringer med dette?

Min praktik i et supermarked gælder ikke som en arbejdsprøvning, for det var målrettet mod at få mig sat op i tid, og ikke decideret mod fleks.
Noget vås, men jeg må jo tage det som det kommer nu.

Godt at der kommer gang i processen mod fleksjob.

Det bliver nok ret hårdt, for jeg har svært ved at klare dagligdagen i forvejen.
Men så må jeg jo melde mig syg og den slags.

Håber bare at jeg kan klare de 13 uger.

Hun sagde at jeg skal beskrive de jobs jeg har haft hidtil og vigtigt at beskrive hvorfor jeg er stoppet igen. Om jeg er fyret, om det var fysisk hårdt eller hvad der skete.

Håber jeg kan huske det hele, for jeg er meget stresset. Og depression mm oveni gør at jeg ikke husker så godt.

Nå, men tak for at denne side er her, så kan jeg altid skrive og få lidt hjælp og nogle trøstende ord herinde.
Mammy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 23:05   #10
Mammy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mammy er ny på vejen
Jo det har jeg hørt. Men så er det bare om de vil sige at det er ok.
Mammy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension