K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2011, 15:23   #1
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Post Er jeg på vej....?

Efter at have været sygemeldt nu i 22mdr (siden nov. 2009) har jeg fået lavet en speciallægeerklæring.

Jeg gik ned med depression april 2008, blev dog ved at arb. men måtte så sygemeldes helt 2009.

Startede på reva juni 2010, som var et udmærket forløb, kunne dog ikke arbejde mig op til mere en 10t/ugen.

Startede derefter virksomhedspraktik feb. 2011, som jeg stadig er i. Det er forlænget til 01/10.2011 indtil man har en afklaring på hvad der skal ske efter man har vurderet speciallægeerklæringen.

Trænger efterhånden til en afslutning som gerne skulle ende med et flex-job.
Der står rigtig meget men bl.a.:

Konklusion fra speciallægen:
XX fremstår som værende præget af lettere til moderate men vedvarende bestående depressive restsymptomer overvejende med astenisk belastningspræg. (Svækkelse/træthedbelastning)

Hun er belastet af generaliserede angstfænomener samt fysisk ubehag
Hun vurderes til at være præget af ængstelige selvusikre og dependente træk, og dog også stor modenhed og ansvarlighed.

Hun har udviklet vedvarende asteni.

Man må forvente at XX har pådraget sig et meget langvarigt sandsynligvis varigt funktionsevnetab , der stiller krav til varige skånehensyn. Hun vil ikke fremover kunne beskæftiges i sit oprindelige fag, da dette vil give tilbagefald.

XX bør placeres i et overskueligt og trygt arbejdsmiljø gerne støttet af mentor. Arbejdsopg. Bør være afgrænsede og klar defineret.

Jeg vil generelt anbefale ar man varigt søger at definere rammerne vedr. XX fremtidige beskæftigelse/forsørgelses grundlag.

Jeg synes selv det ser godt ud, men hvad siger eksperterne, kan det ikke godt bruges til en flexbevilling. Synes efterhånden jeg har været det hele igennem.

Hilsen Pixeline.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 17:39   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Pixeline,

Hvad med behandlings mulighederne for din/e) lidelse(r) er de udtømte, for det skal de jo også være ved fleks mener jeg !?.

Du skriver at du nåede op på 10 timer ugentligt på Reva. Var det med hiv og sving eller velbehag ? 10 timer er jo ikke meget og sjældent nok til at finde et reelt fleksjob, men med en fleksbevilling på sdp. kan du naturligvis gå over på ledighedsydelse indtil der er et reelt fleksjob, der passer dine krav.

Umiddelbart har du jo ikke været syg ret længe (heldigvis) og det kan gøre at lægekonsulenten vil gå i dybden med at få udtømt behandlingsmuligheder. Var det din psykiater der har skrevet den udemærkede erklæring ?

Vil du gerne et fleksjob og kan du klare det ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 17:44   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man må forvente at XX har pådraget sig et meget langvarigt sandsynligvis varigt funktionsevnetab

den er desværre ikke så god, som den lyder
den kan lægekonsulenten nemlig udnytte til skrive man ikke kan vurdere om tilstanden er varig på nuværende tispunkt. Ergo ingen flex eller pension.
Ja alle behandlingsmuligheder skal være udtømte for flex
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:07   #4
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Hej.
Tak for svar.

Mener selv alle muligheder er udtømte. Har prøvet meget medicin som ikke har virket optimal. Han har givet mig dianogsen Kronisk depresion/ tilbagevendende depression.

Har været til 36 psykolog timer, ingen virkning.

Jeg er på 16 timer i arbejdsprøvning nu, og kan ikke klare højre timetal, da jeg har alt for mange symptomer.

Han har godt anbefalet nyt medicin, men han sagde at det kun ville lindre, jeg ville ikke blive helt rask.

Pixeline.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:08   #5
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
OG vil rigtig gerne have flex-job.

Ja, det er en speciallæge i psykiatri. Synes faktisk også han støtter mig godt.

Hvad kunne de ellers finde på at sende mig ud......??
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:14   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
16 timer er godt til et fleksjob, hvis du har det godt med det. De skal ikke sende dig ud i noget andet, hvis din arbejdsevne er varigt nedsat, så er den enten fleks eller pension.

Mere medicin ?? Jeg har fået udtømt alle behandlingsmuligheder 33 psykolog timer, den ene medicin, så den anden og måske den tredie, men den gik ikke. Så jeg tror da også at du er der, hvad siger lægekonsulenten?

Hvilken ydelse er du på nu ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:14   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Man må forvente at XX har pådraget sig et meget langvarigt sandsynligvis varigt funktionsevnetab

den er desværre ikke så god, som den lyder
den kan lægekonsulenten nemlig udnytte til skrive man ikke kan vurdere om tilstanden er varig på nuværende tispunkt. Ergo ingen flex eller pension.
Ja alle behandlingsmuligheder skal være udtømte for flex
Er desværre enig
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:20   #8
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Jeg er på sygedagpenge.

Lægekonsulenten har ikke vurderet det endnu pga ferie. Regner med at jeg har et svar en gang i september på hvad der skal ske.

Ville være ked af at skulle på pension.

Min egen læge har sagt fra, hun har ikke flere muligheder.
Lægeerklæringen er en kommunen selv har bestilt.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:24   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kommunen vil allerhelst have dig på fleksjob visitation, derved får de refusion fra staten. Så gå endelig efter fleksvisitering hvis du kan og vil, det går kommunen også efter, den er sikker.

Lægekonsulenterne, kan stille nogle mærkelige spørgsmål som sagsbehandlerne ikke har tænkt over desværre, men det skal nok gå, indtil videre er du jo på sygedagpenge. Hvornår udløber de ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:34   #10
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Hej Igen

Jeg vil helt sikkert gå efter flex. Ville bare gerne have lidt andre øjne på.

Sd udløber 30/9.2011. Jeg er blevet forlænget 5 mdr eksta. Helt utroligt med den kommune jeg bor i.

Jeg har en partsrep. og det er rigtig godt. Hun skal nok gøre et arbejde for flex.

Håber virkelig det går igennem, men de kan jo mange krumspring de kommuner, det kan man læse meget om herinde, desværre.

Håber også snart du får noget medvind. Har fulgt lidt med i din tråd.

Pixeline
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension