K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2007, 23:18   #1
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
ferie penge under sygedagpenge..

Hej vil lige fortælle, at da jeg var på sygedagpenge sidste år = 2006
kunne jeg med kommunens godkendelse få mine feriepenge udbetalt
fra 1 Oktober - uden at det blev modregnet i min ydelse.

Det står rent faktisk i ferieloven - noget med, at har man ikke mulighed for at holde den indtjente ferie, bla p.g. af langvarig sygdom, så kan man få den udbetalt uden for ferie kalender året.

De ved et udemærket godt i social forvaltningen, for det er en lov som har været der i flere år efterhånden.

Så bare klø på - men husk at hvis man vil have sine penge udbetalt i de normale mdr. så koster det hele sygedagpenge ydelsen- som bliver modregnet med det samme.
annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 00:23   #2
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: ferie penge under sygedagpenge..

ja , det er rigtig
ferie der ikke har været muligt at afholde fra 1 maj til 31 september er det muligt at få så alligevel , mener det er 3 uger max man kan men er ikke sikker
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 11:16   #3
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: ferie penge under sygedagpenge..

Det kan jeg så svare på, da jeg fik min feriepenge udbetalt. Hvis man i perioden 1 maj til 1 oktober ikke har haft mulighed for at afholde ferie, kan man få udbetalt feriepenge for 3 uger B)
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 12:23   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: ferie penge under sygedagpenge..

Jeg faldt lige over det her, som man nok lige skal tænke over en fire fem gange inden man beslutter noget omkring sin ferie..

Kapitel 11 b § 75h stk. 4: Det er uhensigtsmæssigt, at skrive under på ferie som langtidssyg – da man dermed bliver raskmeldt jf. Kapitel 11 b § 75h stk. 4 og som følge deraf skal starte forfra i sygedagpengesystemet med henblik på en evt. revalidering, fleksjob eller førtidspension. Eller i værste fald ender i kontanthjælps-systemet
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 15:52   #5
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: ferie penge under sygedagpenge..

ja , men man skriver ikke datoer eller noget på , for man afholder IKKE ferie , man får sine penge på feriekortet fordi de er ens egne og man pga , barsel, sygdom eller andet ikke har haft mulighed for at afholde 3 ugers sommerferie i den periode .
jeg gjorde det for bum bum ca 12 år siden under en graviditet hvor jeg var sygemeldt og de modregnede ikke andre steder dengang , men ved da ikke om det evt er lavet om
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 16:49   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: ferie penge under sygedagpenge..

Efter hvad jeg har kunne læse mig frem til så er det ikke lavet om

Grunden til at jeg satte de regler ind er ene og alene for at advare folk mod at raskmelde sig for at holde ferie ...

Og logisk nok burde man jo kunne få sine egne surt tjente penge selv om man bliver syg
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 20:06   #7
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: ferie penge under sygedagpenge..

Hvis jeg husker rigtigt, så kan man godt tage på ferie i udlandet, selvom man er på sygedagpenge. Man skal bare bede om tilladelse til "ophold i udlandet". Så skal man nemlig ikke raskmeldes

Og om man opholder sig i Danmark eller Spanien er lige meget, for man er jo stadigvæk syg.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 22:22   #8
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: ferie penge under sygedagpenge..

Jeg ved ikke havd lovgivningen siger. Jeg har klige fået mine feriepenge og har fået at vide at jeg ikke kan afholde ferie imens jeg er på syge - dagpenge.

Det gav mig lige råd til et par hårdt tiltrængte nye briller hi hi.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2007, 09:30   #9
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: ferie penge under sygedagpenge..

Det er simpelthen et spørgsmål om, hvad du beder om. Korrekt, ferie kan du ikke afholde mens du er på sygedagpenge, men du kan godt tage på et ophold i udlandet

Check dette indlæg, som jeg fandt i medlemsbladet fra FOA:

http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...4462#post_4462
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2007, 11:33   #10
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: ferie penge under sygedagpenge..

Man må kun opholde sig i udlandet på sygedagpenge, hvis der er tale om et EU- eller et EØS-land, sidstnævnte er:
Citat:
EØS-Lande:
Belgien, Bulgarien, Cypern (græsk del), Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Island, Italien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

..... og områder, som indgår i EØS:
Azorerne, Guadeloupe, Martinique, Madeira, De Canariske Øer, Fransk Guyana, Réunion, Mallorca og Ibiza, Gibraltar, Ceuta, Melilla, Shetlandsøerne, Orkney Øerne, Western Isles, Hebriderne, St. Martin og Isle of Wight
Og du skal være helt sikker på, at det er i orden med kommunen, for selvom man umiddelbart har ret til at holde ferie på sygedagpenge (har jeg fået oplyst i radioprogrammet Ret og pligt), så er reglerne noget kringlede. Da jeg var langtidssygemeldt havde jeg faktisk fået "lov" til at besøge min bror i udlandet, alt var OK, men samme dag, som jeg skulle betale min flybillet, fik jeg besked om at det ikke var iorden alligevel (fra min sagsbehandler) og at det ville være et problem i forhold til min sag og evt. arbejdsprøvning. Så det handler altså også om, hvor autoritetstro du er og om hvorvidt du har "is nok i maven" til at tage afsted. Jeg blev hjemme.
Jeg fik også mine (få) feriepenge udbetalt uden nogen modregning, men det tror jeg altså ikke altid er tilfældet.

Hilsen Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie penge ved ftp ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-03-2013 01:27
Ferie penge og ledighedsydelse jango Alt det andet 4 03-01-2013 18:29
ledighed ydelse/ferie penge superkok Spørgsmål ang fleksjob 23 10-04-2010 16:59
flexjob og sygedagpenge kontra nedsat arbejdstid over 1 perode og hvad med ferie penge? Lotas Spørgsmål ang fleksjob 10 03-06-2007 11:37
Ferie penge mie Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 30-01-2006 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension