K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2008, 21:05   #1
Emmely1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2008
Lokation: KBH
Indlæg: 12
Styrke: 16
Emmely1980 er ny på vejen
For syg til sygedagpenge??

Hej
Trods det at jeg er på sygedagpenge og i 3 år har "slået" kommunen i hoved for at blive afklaret, siger de nu at jeg er for syg til sygedagpenge, fordi jeg ikke er i stand til at transportere mig dagligt til og fra deres kursuscenter (40 minutter m offentligtransport - hver vej). De nægter at give mig taxa ordning for jeg kan vel bare cykle.... Ja tak men ikke om vinteren i frost og kulde, regn og sne.
Kan kommunen virklig tillade sig at afslutte forløbet og lade mig overgå til kontanthjælp, blot fordi jeg ikke er istand til at komme på det ene kursuscenter. Jeg ved at københavnskommune har adskillige centre meget tæt på mit hjem. Men disse må jeg ikke benytte siger de... Hvad ialverden er meningen

Det eneste jeg vil er afklares så jeg forhåbentlig kan få flex....
Jeg lider af socialangst og kan ikke holde ud at være sammen med for mange mennesker på en gang ex. i en bus....
Emmely1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 00:29   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Har kommunen da allerede svaret dig? i så fald er det da dejlig hurtig (positivt)

Nu huskede du vel at spørge efter hvilken § der giver dem ret til at stoppe? Den/m skal du svare tilbage på, også selv om at du gjorde det i det brev du lige har fået svar på. Du skal også i en pæn tone spørge om de mener det seriøst at du skal cykle 80 km hver dag, stig i morgen på din cykkel tag en tur på 10 km, se hvor lang tid det tager, gange det med 8, giv dem tallet, og skriv noget i retningen af at de naturligvis må forvente at du vil være meget fysisk træt ved ankomsten om morgenen, og at du forventer at den lange cykeltur vil dræne dig uhensigtsmæssigt meget for energi, så du forventer ikke at kunne deltage i kursuset som du ønsker, og at det billed der vil blive tegnet af din arbejdsevne viol blive langt dårlieger, end din arbejdsevne reelt er... skriv noget om at det vil du være yders ked af, for du ønsker kun at få et realistisk billed af hvad du kan og ikke kan, så du kan havne på den rigtige hylde.
Der sammen med, indgiver du en klage over stansningen.

Jeg sider lidt og gætter at du har talt i tlf med din sagsbehandler, i så tilfælde: FY dig, er du så vimmer *ss* hold endelig op med det, for du kan ikke bevise en prut, få ALT på skrift, uden undtagelse. Meen det kan jo være det er mail??? *s* men alligevel følgende:
Er min gæt rigtigt, sætter du dig ned og skriver et brev alla:
På baggrund af vores samtale (dato) vil jeg her med anmode dig om at, sende en skriftlig redegørelse for baggrunden for at du vil stanse mine sygedagpenge.
Lige så forventer jeg at modtage en skriftlig redegørelse for hvilke §§ og hvilken lov der giver xxxkommune ret til stansningen af mine sygedagpenge. Jeg forventer at modtage det hele af §§.
Jeg forventer naturligvis at der er vedlagt en klagevejledning.

I fremtiden forventer jeg at alt kommunikation foregår skriftligt, det indebærer at jeg i fremtiden ikke kan kontaktes pr tlf (håber du har vis nr. hold dig fra alle anonyme opkald) og efter hver personligt møde forventer jeg at få udleveret en kopi af notaterne skrevet til de møder, som er foregået mundtligt. (når du får dem bør du rette i dem, hvis du mener der mangler noget, er noget der er misforstået ell. og sende det tilbage, med en påskrift om at du forventer at det bliver vedlagt din sag)
I fremtiden forventer jeg også at der redegøres via §§ for tiltag i min sag xxxkommune kommer med. (og hold fast i den.. spørg altid: "hvilken § siger det? Jeg vil have det på skrift)

Jeg har yder mere vedlagt en begæring om agtindsigt.

Hilsen xxxx
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 10:43   #3
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Hej.
Jeg fik hjælp her på siden, da jeg havde samme problem. Det drejer sig om
§82.stk 5 i LAB.(lov Om Aktiv beskæftigelsindsats.
Sådan fik jeg arrangeret kørsel frem og tilbage til arbejdsprøvning.
Håber, du også kan bruge det.
Hilsen Jose
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 14:07   #4
Emmely1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2008
Lokation: KBH
Indlæg: 12
Styrke: 16
Emmely1980 er ny på vejen
Så gav de sig... Nu gir de en taxa.
Emmely1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 15:54   #5
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Hej Emmely.
Det var godt. Tænk hvis man ikke havde nogle at spørge. Vi kender jo ikke alle love og paragraffer. Men det er bare smadder godt med dette forum.
Jeg fik taxaordning og nu også dig.
God weekend.
Hilsen Jose.
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension