K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2008, 13:26   #11
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Hej Stella.
JEG vil ikke have en studerende eller lign til at afgøre min sag. Jeg spurgte min ???, om hun var uddannet socialrådgiver, da hun lidt grøn mht love og regler. Hun fortalte, at det var hun. Jeg vil gerne høre jer, hvorfor hun så underskriver sig som sagsbehandler?
V.H.
Jose
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 13:37   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Godt spørgsmål...det betyder bare at hun behandler en sag...jeg har kun 1 gang fået et brev hvor der stod "socialrådgiver" som underskrift...og tro mig jeg har fået mange breve ...
------------------------------------------------------------------------------
KL 12:41

puha...men hvad ellers kunne man forvente fra Jacob Hougaad ?

Han fører jo Hjortens og DFs politik.

Håber der kommer røre i andedammen over dette.


Sidst redigeret af Hejdien; 30-10-2008 kl. 13:48. Årsag: lagt to indlæg sammen til et, husk at man kan redigere i sit indlæg i 6 timer
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 14:12   #13
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jose, kan ikke lade være med at mistænke, at det er ordre oppe fra, fordi der jo er temmelig stor forskel på uddannelsesniveau'et og derfor også på de kompetencer som følger med jobbet; men det skal vi syge borgere helst ikke stille spørgsmålstegn ved

At din nyuddannede socialrådgiver er usikker på §§, er noget som uddannelsesstederne selv er meget opmærksomme på, og prøver at råbe op om. Det handler om at der er skåret ned på uddannelsen, som så mange andre steder, så de nyuddannede føler sig simpelthen ikke klædt på til jobbet !!

Kan heller ikke rigtig blive klog på, om jeg skal være glad for at jeg er blevet for syg til at klare mig på det ordinære arbejdsmarked ..... Ku' man f.eks. risikere som ledig socialpædagog at blive tvunget til at søge job som sagsbehandler i en kommune

Eller... hvem er de mennesker, der søger de job som sagsbehandlere uden relevant uddannelse?

Jeg ville da aldrig turde .... Tænk, hvilke ulykker, jeg ville kunne adstedkomme

Selv da jeg skulle skifte fra psykisk syge borgere til psykisk udviklingshæmmede pga. mit helbred, måtte jeg da anskaffe mig bøger, læse grundigt på lektien, ta' på kursus, læne mig op ad de erfarne osv. osv.

Det er altså ikke bare lige noget man gør!

Det er trods alt mennesker/hele familier sagsbehandlerne har med at gøre .....

Ja, jeg undrer mig bare
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 17:16   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jose Se meddelelser
Hej Stella.
Jeg vil gerne høre jer, hvorfor hun så underskriver sig som sagsbehandler?
V.H.
Jose
Sandsynligvis fordi hun IKKE er uddannet socialrådgiver.
Jeg mener, at det ville svare til, at en uddannet murer underskrev sig som murerarbejdsmand.
Og det er vist komplet utænkeligt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 23:54   #15
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Dette får mig til at tænke på Bent Hansen der selv har skaffet "speciallæger" hjem fra Indien. De er bare ikke speciallæger endnu og bliver det "måske" først om 1-2 år.
Hvor findes der ekspatisen og hvor længe skal vi nøjes...... med de som ikke er færdig udd.

Dette kan ikke være meningen i det de kalder velfærds samfund.

Jeg priser mig lykkelig for min psykolog der har nogle år på bagen der kan skille skidt fra kannel.

ØV, et samfund.

Jeg kan kun håbe at I som tror at I kan varetage disse problemstillinger, ikke går ned med flaget i dette system, som vi er mange der er gjort, p.g.a. manglende indsigt og impati fra sags.beh. side. Sidst men ikke mindst, erfaring fra det virkelige liv med røven i vandskorpen i flere år. Det er ikke det mest morsomme jeg eller min familie har oplevet. Dette håber jeg heller ikke for andre.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 09:47   #16
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
hejsa
ja oplevede i gladsaxe kommune da jeg ansøgte om revalidering, at konsulenten var svær at træffe, fik ikke svar på mine mails, eller blev ringet op ved tlf beskeder, at den konsulent kun var der 22 t pr uge grundet uddannelse, og den anden konsulent var langtidssygemeldt, sikke en god borger service....GODT KLARER GLADSAXE KOMMUNE....
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De sociale nævn og beskæftigelsesankenævnene afgør fortsat flere sager Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 29-06-2011 16:10
Ankestyrelsen afgør flere sager Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 2 30-03-2011 00:17
Din sociale klasse afgør hvordan du stemmer... L.S. Politik og Samfund 5 18-02-2011 21:35
De sociale nævn og beskæftigelsesnævnene afgør flere sager nu end før kommunalreforme Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 25-06-2010 14:10
Ankestyrelsen afgør flest sager om arbejdsulykker Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-09-2009 16:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension