K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2008, 11:38   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det her er fra 2004.

Citat:
Frederikssund Kommune er begyndt at arbejde efter nye metoder, hvor familiens ressourcer inddrages mere end hidtil, og det har ført til, at kommunen bryder landstendensen med stigende sager på mange af de sociale områder.

I Frederikssund har man således i løbet af de seneste to år oplevet et faldende antal sager både hvad angår sygedagpenge, førtidspension, kontanthjælp og anbringelser af børn.

- Vi har formået at få antallet af modtagere af sygedagpenge halveret, siger børn- og ungelæge Vibeke Manniche, der sidder som kommunallæge på rådhuset i Frederikssund.
Læs resten her:

http://www.jv.dk/artikel/134574
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 14:14   #12
tudsegaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2008
Lokation: opr. Jægerspris
Alder: 70
Indlæg: 12
Styrke: 16
tudsegaard er ny på vejen
Frederikssund kommune

hej
er der nogen der har forstand på at oprette denne googlekode nu har jeg prøvet 3 gange og hver gang får jeg bare et nyt billede - mit adgangsord er vurderet som kraftigt men det lykkes ikke,
det er vigtigt - jeg hører selv til i Frederikssund kommune og har samme problemer som alle andre - da jeg samtidig er socialrådgiver har jeg et par bud på hvad man samlet kan gøre.
mine sygedagpenge er nu stoppet for 2. gang stadig ulovligt - Manniche er noget for sig selv - hvem kender hendes baggrund ud over hun er børnelæge -
og rødstrømpe. min sag er ulovlig fra først til sidst men mobning kender ingen grænser - sagsbeh. siger jeg nu har fået sygedagpenge uberettiget hele tiden selvom mit forsikringsselskab nu har tilkendt mig pension - det må vel siges at skrige til himlen. tidligere afgørelser i ankenævnet udfører man ikke i praksis hvor lander vi henne?
hilsen tudsegaard
tudsegaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 19:22   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
http://www.kvinfo.dk/side/634/action/2/vis/963/

denne er en info om hendes baggrund.. men den siger intet om hendes personlighed..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 11:05   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
En anden ting er hvordan en børnelæge kan få det job, at se på disse sager, det må da være en uddannet reumatolog, der skal gennemgå journalerne fra evt. hospitalerne. Og som kan give en person den rigtige behandling, og ikke gøre de syge mere syge.
Citat:
Vores diagnose som fibromyalgi, er en smertefuld lidelse, men desværre er der stadig læger, der ikke vil anerkende den. Der er nogle, der vil i fleksjob, da de ikke kan klare et almindeligt arbejde, de har arbejdsgivere, der vil hjælpe så de kan bevare deres job, men nej, de kan komme et andet sted hen i arbejdsprøvning, se at få lidt motion, evt. tabe sig, og når man har fibromyalgi kan man sagtens klare et 37 timers job. NÅ siger vi der har sygdommen, selvfølgelig skal vi have motion som alle andre, men det skal være så vi kan følge med, jo mere vi laver jo flere smerter
http://www.frederikssundavis.dk/arti...55/laeserbreve

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 12:19   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Eller er det virkelig børne- og ungelæge Vibeke Manniche, som gennem årene har fået alt, alt for stor magt?

Det er et stort problem, at hun ikke kan - eler vil - forstå, hvad andre læger skriver, da det er hendes opgave at være sagsbehandleren behjælpelig med at oversætte hvad lægerne skriver.

Eller anvendes der også her en anden fremgangsmåde, så det i virkeligheden er Vibeke Manniche, der også er sagsbehandleren?
http://www.frederikssundavis.dk/arti...55/laeserbreve

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 14:23   #16
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tudsegaard Se meddelelser
hej
er der nogen der har forstand på at oprette denne googlekode nu har jeg prøvet 3 gange og hver gang får jeg bare et nyt billede - mit adgangsord er vurderet som kraftigt men det lykkes ikke,
det er vigtigt - jeg hører selv til i Frederikssund kommune og har samme problemer som alle andre - da jeg samtidig er socialrådgiver har jeg et par bud på hvad man samlet kan gøre.
mine sygedagpenge er nu stoppet for 2. gang stadig ulovligt - Manniche er noget for sig selv - hvem kender hendes baggrund ud over hun er børnelæge -
og rødstrømpe. min sag er ulovlig fra først til sidst men mobning kender ingen grænser - sagsbeh. siger jeg nu har fået sygedagpenge uberettiget hele tiden selvom mit forsikringsselskab nu har tilkendt mig pension - det må vel siges at skrige til himlen. tidligere afgørelser i ankenævnet udfører man ikke i praksis hvor lander vi henne?
hilsen tudsegaard
Du skal have en Google konto før du kan logge på, tudsegaard.

Brug 'Create new account', hvis du ikke har en Google-konto. Gmail kan også bruges.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 14:46   #17
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Så har de oprettet egen hjemmeside

Googlegruppen har oprettet egen hjemmeside som er lettere at skrive i for mange der oplever probl. med at oprette sig på google gruppesiden.

Klik ind her www.sygifrederikssund.dk/index.html
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 15:53   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
wauw den giver jeg op over for, det var da godt nok en farve der kan slå benene væk under de fleste og mig i særdeleshed he he

Måtte sågar opgive at finde deres kontaktformular så jeg kunne skrive til dem at farven var for meget
  Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 16:51   #19
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Talking

Ja det er en farve der springer lige i hovedet. Men måske man skal skrive til webmaster om det med farven der er lige skrap nok.

Der findes ingen kontaktformular. Kun en mailadresse i bunden
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 17:24   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
har været inde og kigge - chok, en farve eller hva`

I siger den er rød men har man tænkt på os farveblinde(for det er jeg).

For mig flyder al tekst blot ud i et, det er nærmest gråt i gråt og mere end svært at tyde.

Blot min oplevelse af det men dog rart at høre at der er nogen som er parat til at tage kampen op, det er altid dejligt at høre
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulent Frederikssund zuza Lægekonsulenternes Rolle 4 30-09-2008 12:44
Langtidssyge i Frederikssund Kommune Svester Et godt link! 0 13-08-2008 18:13
Læs Frederikssund avis Hansen Et godt link! 1 16-07-2008 19:00
Beboerbladet på nettet zuza Et godt link! 0 05-03-2008 14:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension