K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2007, 19:47   #1
Chrisolras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2006
Indlæg: 12
Styrke: 19
Chrisolras er ny på vejen
Ferie med ledighedsydelse

Er der nogen af jer på ledighedsydelse, der har været udsat for, at kommunen udbetaler mindre, når der afholdes ferie ?
Nu er det anden gang for mig, trods de har erkendt fejlen første gang i april, vil de ikke umidlbart erkende fejlen denne gang, jeg mangler 621 kr på en måned, hvor de 14 dage er ferie afholdelse, jeg ved ikke hvad der sker, men det er jo ikke acceptabelt og man bruger en masse tid på det

MVH
Chrisolras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2007, 21:25   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis jeg var dig så ville jeg da skrive et brev til dem og klage over det, skriv til dem at det ikke er rimligt at du både i april og nu skal klage over din udbetaling for at få det rigtige beløb udbetalt , bed dem om inden 10 dage at give dig på skrift hvordan de er kommet frem til at der skal trækkes penge fordi du afholder ferie som du i følge loven har lov til at gøre med ledighedsydelse.

Og gør de ikke det , så klag til borgmesteren over det, det kan ikke være rigtigt at kommunen på den måde sidder og gør livet endnu mere surt for ledige flekser send evt dette med , både tekst og link.

Ret til ledighedsydelse under ferie

Personer, der er ansat i fleksjob, har ret til ledighedsydelse under ferie. Personer, der modtager ledighedsydelse, har ret til at få udbetalt ledighedsydelse under ferie.

Retten til ledighedsydelse under ferie gælder for følgende dage og perioder:

1. Er retten til ledighedsydelse opnået, eller er ansættelsen sket i perioden 1. maj til og med 31. juli i et ferieår, har pågældende ret til 15 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.

2. Er retten til ledighedsydelse opnået, eller er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december i et ferieår, har pågældende ret til 10 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.

3. Er retten til ledighedsydelse opnået, eller er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april i et ferieår, har pågældende ret til 5 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.



http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/A....htm#516_13418


det kan jo så være at det ikke sker igen og gad vide hvor mange der ikke klager over det, det er jo en god lille forretning for kommunen
  Besvar med citat
Gammel 28-09-2007, 11:25   #3
Chrisolras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2006
Indlæg: 12
Styrke: 19
Chrisolras er ny på vejen
Jeg har i dag talt med ydelseskontoret, som fortæller mig at deres system er bygget op på den måde at, når der er ferieafholdelse i en måned, så bliver ledighedsydelsen beregnet pr. uge og når der ikke figurere ferie, bliver ledighedsydelsen beregnet pr. måned, så efter det skulle jeg efter deres udsagn have fået fuld ydelse, trods det der mangler kr. 621,56 netto i forhold til de andre måneder, men under alle omstændigheder vil beløbet jo mangle i den sidste ende alligvel.
De ville dog undersøge det endnu engangog vende tilbage engang, måske i næste uge

MVH
Chrisolras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 15:53   #4
Chrisolras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2006
Indlæg: 12
Styrke: 19
Chrisolras er ny på vejen
Jeg har nu på skrift fået bekræftet, det jeg tidligere fik at vide i telefonen, at de fastholder rigtigheden i udbetalingen, som reelt mangler kr 621,- netto for september måned, fordi jeg har afholdt 14 dages ferie.

Årsag :

Beregning af ledighedsydelse pr. mdr. = 3110 X 52 : 12 = 13.476 uanset hvor mange dage der er i en mdr.

Beregning i brudt mdr. altså hvor der også holdes ferie, sker pr. uge = 3110 X uger eller 622 pr dag.

På denne både har jeg mistet 1036,56 brutto i september måned, så reelt skal man tænke sig om hvor når der afholdes ferie.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om andre kommuner bruger samme beregningsmodel, så meld venligst tilbage om jeres kommuner.

Jeg agter desuden at afbrøve den i beskæftigelsesankenævnet



MVH
Chrisolras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 18:08   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
deres system er bygget op på den måde
Meget muligt, men det er altså lovgivningen, der skal følges.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledighedsydelse og ferie fredlyhus Spørgsmål ang fleksjob 8 02-04-2013 09:06
Ledighedsydelse - ferie Zeus33 Spørgsmål ang fleksjob 4 07-05-2012 19:58
Ferie på ledighedsydelse. lila Alt det andet 7 14-01-2011 03:50
Ferie på ledighedsydelse Tullee Alt det andet 1 05-08-2009 09:04
Ledighedsydelse ved ferie Chrisolras Spørgsmål ang fleksjob 4 09-05-2007 23:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension