K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2013, 17:41   #1
Passer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Passer er ny på vejen
Hjælp til tandbehandling på kontanthjælp

Har lige søgt tilskud til tandbehandling på kontanthjælp. De skriver så, at jeg har en adelsbolig og de skal bruge følgende oplysninger.

Den sidste vurderede værdi af boligen ( ca. 900.000 )
Hvad har du af gæld i den ( 50.000 privat gæld )
Dokumentation fra banken på, om der kan optages yderligere lån i boligen ( kan ikke låne noget )

Mit spørgsmål er så, om man ikke er berettiget til tilskud, når man nu får kontanthjælp i forvejen. Da jeg i sin tid søgte kontanthjælp fik de også et brev fra banken, hvor der stod at jeg ikke kunne låne. Hvis jeg endelig kunne låne i boligen koster det 8.000kr i gebyr bare for at oprette et lån, stort set det samme som jeg søger i tilskud.
Passer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 18:01   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Nej ikke hvis du har formue, og selv kan betale og princippet sidder du på 850000 i mursten...
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 18:03   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan da ikke have værdier hvis du får kh og så har du vel ret til hjælp som alle andre på kh
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 18:11   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Som de andre siger. Man kan ikke faa, naar man i forvejen har. Medmindre de er koebt for forsikringspenge fra ASK og du kan dokumentere det.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 18:36   #5
Passer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Passer er ny på vejen
Man kan godt få kontanthjælp, selvom man bor i andel eller ejerbolig og har friværdi. Problemet er at banken ikke vil låne ud når du er på kontanthjælp.
Passer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 22:21   #6
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej Passer

Kender du denne her nye lov ?
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144929

§82a en smule nede i linket
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 23:55   #7
Passer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Passer er ny på vejen
Hej AAA

Kender godt den nye lov. Det er også det, jeg er forundret over, da jeg opfylder kravene til kontanthjælp og derved burde det være en formsag at få tilskudet. Der står i loven at det kun er beløb over 10.000kr der skal forhåndsgodkendes.
Passer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 01:13   #8
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Passer Se meddelelser
Har lige søgt tilskud til tandbehandling på kontanthjælp. De skriver så, at jeg har en adelsbolig og de skal bruge følgende oplysninger.

Den sidste vurderede værdi af boligen ( ca. 900.000 )
Hvad har du af gæld i den ( 50.000 privat gæld )
Dokumentation fra banken på, om der kan optages yderligere lån i boligen ( kan ikke låne noget )

Mit spørgsmål er så, om man ikke er berettiget til tilskud, når man nu får kontanthjælp i forvejen. Da jeg i sin tid søgte kontanthjælp fik de også et brev fra banken, hvor der stod at jeg ikke kunne låne. Hvis jeg endelig kunne låne i boligen koster det 8.000kr i gebyr bare for at oprette et lån, stort set det samme som jeg søger i tilskud.
Du kan godt få tandlægehjælp efter §82a når du er på kontanthjælp selvom du har en andelsbolig med friværdi i.

Da jeg var hos kommunen med min tandlægeregning begyndte de også at snakke om budget osv. Jeg pointerede at jeg ikke ønskede at søge om enkelttilskud til egenbetalingen (§82), men kun søgte om selve §82a. Dette blev så noteret ned og der var derefter ingen problemer med at få tandlægehjælp efter §82a, hvor jeg selv betalte de første 800 kr og derefter fik 65% betalt af det resterende beløb af regningen.

Så hvis du ikke vil søge om at få hele tandlægeregningen betalt så skal du ikke ansøge om lån osv i bank, men blot gøre opmærksom på at du ikke ønsker at søge efter §82, men kun søge efter §82a.

Det skal dog lige tilføjes at de ikke dækker regninger der går til kosmetisk tandpleje, men er det huller, bevaring af en tand osv så bør der ikke være nogen problemer med det.

Jeg havde selv betalt hele regningen hos tandlægen og gik så efterfølgende til kommunen (Kbh) med den, det var der ingen problemer med. Jeg fik så bare indsat den bevilligede hjælp direkte på min nemkonto.

Jeg tør ikke sige om man kan få tandlægen til at sende regningen til kommunen, altså den del som de dækker ved §82a, hvis man i forvejen har søgt om tilskuddet, men det må der være andre der ved noget om
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 08:49   #9
Passer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Passer er ny på vejen
Hej Kal

Tak for det svar. Det var det jeg søgte. Jeg vil prøve at søge efter §82a og se hvad der sker. De er ikke de mest behjælpelige personer der findes.
Passer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
HJÆLP!! Kontanthjælp og aktivering kylle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 19-03-2013 09:57
Enkeltydelser (tandbehandling) og "formueforhold" flt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 02-10-2012 20:40
Højesteretsdom om merudgifter til tandbehandling Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 2 19-10-2011 00:03
tilskud til tandbehandling nongnic Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-09-2010 23:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension