K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2013, 20:41   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tvangsaktion/Boliglån

Hej..

Jeg ser mig desværre snart nødt til at lade mit hus gå på tvangsaktion efter at have forsøgt at sælge det i snart 2 år efter jeg blev enke.

Her den 1-7-2013 går jeg på fleksydelse og kan derfor ikke se mig selv på sigt blive ved med at kunne betale for at bo i huset.

Det er en meget svær beslutning for mig at skulle tage - men jeg ser ingen anden udvej nu. Min gæld til Kreditforeningen er på 613.000 kr og så har jeg et boliglån ved siden af på ca. 300.000 kr som jeg betaler 8% i renter på og 3750,00 kr om måneden på i afdrag.

Jeg har indtil videre overholdt alle mine forpligtelser overfor min bank og jeg vil egentligt gerne betale af på mit boliglån i det omfang jeg kan indtil jeg går på folkepension - men kan jeg lade huset gå på "Tvang" og så ellers fortsætte med at betale af på mit boliglån? - nogen herinde der ved noget om det?.

V.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:46   #2
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Kære Tulle.
Hvor er det trist at du må sælge dit hus, fordi du er alene.Har du overvejet at lægge lån om evt.til udelukkende kreditforeningslån evt.afdragsfrit?Kommer an på husets vurdering og friværdi, du kan låne op til 80% i kreditforeningen som regel.
Hvis du ønsker at skille dig af med huset, kan du måske først forsøge at leje det ud med forkøbsret?
Ellers er det bedre, at du blot sætter prisen så lavt, så du undgår en tvangsauktion, det vil ikke være sjovt, at skulle fortsætte med at betale af i banken uden at have huset, som du foreslår.Du får jo en ny husleje for din nye bolig oveni.Vend det ellers med din advokat hvis det ender med tvangsauktion, om banklånet ikke også er med ind under gælden hvis huset sælges på tvangs.
Jeg ønsker dig held og lykke og håber du får et godt liv i den 3.alder på fleksydelse,uden at skulle spekulere over din økonomi.
Venligst Syrenen. http://www.k10.dk/images/smilies/smile.gif
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 07:37   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Vi har også et boliglån og da jeg blev sygemeldt fik vi det forlænget til max løbetid og minimum afdrag, så det blev sat ned fra 4000,- kr. om måneden til 2000,- kr
Måske noget lignende var en mulighed for dig ?
- ellers ja, du kan bare fortsætte med at betale boliglånet og stoppe med kreditforeningen, men mit bedste råd er at prøve at snakke med dem først og se om de måske har en ide
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 08:57   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan være sikker på, at dine kreditorer vil blive ved med at gå efter dig og dine penge. Din gæld bliver normalt større ved en tvangsauktion, så forsøg endelig at sælge huset. Tal med bank og kreditforening. De kan rådgive dig ud fra de vinkler, der lige præcis er på din sag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvangsaktion? Tullee Alt det andet 18 16-07-2012 14:51
boliglån ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 05-02-2011 16:21
ftp og boliglån knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 05-06-2010 18:54
boliglån for førtidspensionisten? Tzari Dit og Dat 14 13-03-2010 03:54
Tvangsaktion rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 30-09-2009 20:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension