K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2006, 16:38   #1
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
Arbejdsprøvning igen og igen

Man ser tit indlæg her og andre steder hvor folk bliver kastet i den ene arbejdsprøvning efter den anden, uden der sker noget andet end borgeren bliver mere og mere dårlig og frustreret:@

Desværre er det altså sadan at kommunerne faktisk ikke har nogle grænser for hvor mange gange man kan sendes i arbjdsprøvning, men der skal selvfølgelig være en hensigt med det.

Man skal jo f.eks vurdere om man kan blive rask nok til ordinært job, eller man skal visiteres til fleksjob, eller man slet ikke kan noget og skal have pension.

Derfor denne lille hjælp, som faktisk er det eneste man som borger/klient har at holde sig til over for kommunen.

Retssikkehedsloven:

I §4 står at borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af hans/hendes sag, og kommunen SKAL tilrettelægge behandlingen af ens sag, så man kan udnytte denne mulighed.

I §6 står at hvis en borger har brug for hjælp i længere tid, SKAL kommunen tilstræbe at tilrettlægge hjælpen ud fra en samlet vurdering af pågældendes situation og behov på længere sigt.

Reglen følges op i §7, da kommunen SENEST 8 uger efter borgerens første henvendelse om løbende hjælp skal foretage en vurdering efter §6

Så der faktisk nogle ret klare gode regler, men de følges desværre bare ikke altid.

Har læst at en undersøgelse (ved ikke hvad for en undersøgelse) for nylig viste at en stor del af landets sagsbehsndlere aldrig havde læst retssikkerhedsloven, og hvis det er rigtigt, er det jo IKKE særligt godt

Er man på kontanthjælp kan man evt. også henvise kommunen til lov om aktiv socialpolitik §10 hvori kommunen forpligtes til løbende at sikre sig at betingelserne stadig er opfyldt for at yde hjælp, og om der er grundlag for andre former for hjælp end kontanthjælp.

med venlig hilsen

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2006, 11:34   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Arbejdsprøvning igen og igen

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../14/174549.htm

Fra orientering P1 hør en udsendelse om emnet..
Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2006, 14:23   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: ARBEJDSPRØVNING-AKTIVERING

Hej

Jeg fandt et spørgsmål om fleksjob-ansøgning, hvor en socialrådgiver i Gigtforeningen giver et bud på en klage over forløbet.
Det er værd at læse.

Her er et link til gigtforeningens side.

http://asp.svartildig.dk/da/framecom...groupid=163262


hej satte lige dit link aktivt ... Stella.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2006, 19:42   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Arbejdsprøvning igen og igen

Øhhh er det kun her hos mig der kommer en blank side frem når man trykker på linket...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2006, 21:22   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Arbejdsprøvning igen og igen

Nej den er også gal her
  Besvar med citat
Gammel 21-09-2006, 21:32   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Arbejdsprøvning igen og igen

Man kan ikke komme ind på siden medmindre man er medlem af gigtforeningen, der kræves login med navn og password......ærgeligt nok.....for os som ikke er medlem.

Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2006, 23:00   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: link-problem

Hej.

Beklager, at linket ikke virker.

Jeg har bedt webmaster om hjælp.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2006, 00:34   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Arbejdsprøvning igen og igen

Det eneste man kan gøre er at registrere sig på siden derover...hvis man vil se linket...
Jeg kan forstå at de også har en socialrådgiver der svare på diverse spørgsmål....så måske det kunne være interessant at melde sig til....
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2006, 10:21   #9
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Arbejdsprøvning igen og igen

Ja, det er en god idé at være medlem af gigtforeningen. Deres rådgivere er meget vidende og meget hjælpsomme. Har selv haft gode samtaler med deres socialrådgiver da det så værst ud og min sag bare blev trukket i langdrag (visitation til fleksjob).
Nu har jeg selv gigt, så det er jo oplagt for mig at være medlem, men alle kan blive medlem, og så kan man vel benytte sig af deres rådgivning selvom man ikke har gigt.
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2006, 11:28   #10
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: OBS! Gigtforeningen

Man skal IKKE være medlem af Gigtforeningen for at bruge deres brevkasse. Man skal bare oprette sig som bruger.
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
Er det bare arbejdsprøvning igen igen !!? Enteneller Spørgsmål ang fleksjob 6 11-03-2009 21:21
Arbejdsprøvning... igen igen ! passatb5 Spørgsmål ang fleksjob 3 06-11-2007 20:33
Skal jeg ud i arbejdsprøvning igen? Maije Din historie 3 09-10-2007 11:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension