K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2012, 14:14   #1
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Borgerrådgiver

Hej alle i skønne mennesker på K10

Jeg ville høre, om der er nogle af jer, der har erfaringer med at bruger kommunernes borgerrådgivere???
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 14:25   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Brug trygt Borgerrådgiveren.....

Kære Kisser72

..... hvis din kommune har en sådan ansat og din sag er ved at løbe dig af hænde grundet lovgivningen ikke overholdes.

Borgerrådgiveren er en lokal Ombudsmand, som har til opgave at "holde kommunen fast" på korrekt sagsbehandling.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 15:29   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ja, som Peter ovenfor siger... Hvis man har muligheden, er det altid godt at forsøge at inddrage dem i sagen, inden man forsøger andet... Det viser sig tit at en løftet pegefinger fra denne rådgiver er nok...

Hvis det så senere viser at det ikke er, så kan du tænke alternativer ind. Men kontakt da endelig dem først, det er de de er der for
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 20:52   #4
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Jeg har talt med en socialrådgiver, der absolut mener, at der trænger til at blive ryddet op i min sag.

Er det noget, borgerrådgiver gør eller hjælper med?
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 20:59   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Jeg har talt med en socialrådgiver, der absolut mener, at der trænger til at blive ryddet op i min sag.

Er det noget, borgerrådgiver gør eller hjælper med?
Nu er jeg ikke helt sikker, men nej det tror jeg ikke de gør...
Tror kun de hjælper hvis der "går noget galt" mellem dig og kommunen, altså hvis der er fejl i selve sagsbehandlingen...
Det med at "rydde op" altså få et forkromet overblik over sagen og samle trådene er op til dig...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 10:45   #6
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Nu er jeg ikke helt sikker, men nej det tror jeg ikke de gør...
Tror kun de hjælper hvis der "går noget galt" mellem dig og kommunen, altså hvis der er fejl i selve sagsbehandlingen...
Det med at "rydde op" altså få et forkromet overblik over sagen og samle trådene er op til dig...
Den er jeg helt med på, men tænker mere på, at alt tyder på flere fejl i sagsbehandlingen igennem flere år og om det er noget, borgerrådgiver gør noget ved?
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 10:50   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis han/hun gør noget, er det ikke andet end at påpege dem. Hvis disse evt. fejl har ledt til direkte fejlagtige afgørelser så tror jeg det er op til dig at føre sagen videre til rette instans. Borgerrådgiveren vil her nok fortælle dig hvem klagen skal rettes til, men tror ikke de klager på dine vegne.

Jeg er som sagt kun skråsikker her, for så vidt jeg har forstået, svinger det fra kommune til kommune hvor meget "magt" en borgerrådgiver har. Men en ting er sikker, de kan IKKE omstøde afgørelser....
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Borgerrådgiver. phhmw Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 04-05-2014 19:11
Borgerrådgiver phhmw Alt det andet 2 29-09-2012 17:56
Ny brochure fra KBH's borgerrådgiver Ricky M. Et godt link! 5 04-12-2011 00:13
Odsherred får borgerrådgiver Huldra Politik og Samfund 2 27-06-2011 08:57
Borgerrådgiver ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 3 03-03-2010 21:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension