K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2005, 21:03   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Jo kommuner skal overholde loven

Jeg har lige været gennem et opslidende og direkte forværrende forløb for at finde mig en placering på arbejdsmarkedet. Det er 16 måneder siden jeg var på et "afklaringskursus". Dette er et 5 kommunalt samarbejde i et arbejdsmarkedsrettet center primært for sygedagpengemodtagere. Formålet er at den enkelte kommer videre i arbejde eller uddannelse og at give kursister redskaber til at at erstatte en "passiv" sygerolle med et aktivt arbejde.Til dette formål har de ansat såkaldte jobkonsulenter. Disse har forskellige baggrundsuddannelse og forudsætninger for dette job. Desværre har de ansat en mand som er direkte inkompetent til sit job og som presser og stiller større krav end syge borgere kan magte. Hvis man som kursist er "psykisk skrøbelig" er man virkelig ude i store problemer ved at være tilknyttet denne jobkonsulent. Man skal helst sige javel og klappe hælene sammen og følge planen som man har lagt. Hvis man så ikke kan magte denne plan og siger fra, er man virkelig ude i problemer. Så kan man bagefter i referaterne ikke genkende det skrevne omkring opfølgningssamtalerne. Alt sammen er til skade for kursisten/den syge og bliver brugt som mistolkning, Jeg sagde fra overfor hans store krav og nægtede at møde ham uden min fagforeningsrepræsentant var til stede. Jeg tog dette skridt da jeg var blevet presset ud i en forværring. Det endte med at han og chefen mente at der skulle nye øjne på mig og chefen for centret "overtog" min opfølgning. Han er en meget rar mand som jeg talte åbent og ærligt med! Bagefter gjorde han nøjagtigt som den anden og "dolkede" mig i ryggen. Ærlighed og åbenhed dur ikke i dette sammenhæng, for det bliver mistolket. Jeg er heldigvis kommet ud af dette efter at være frataget forsørgelsesgrundlag og presset ud i selvmordstanker, der medførte indlæggelse. Og dette kun på grund af ærlighed. Jeg er heldigvis blevet tilkendt fleksjob pr 19/7 2005.
Hvor er det jeg vil hen? Jo hvad fanden kan man gøre ved noget sådant uprofessionelt foretagende??? Jeg har talt med en bekendt som er presset ud i meget lignende situation som min! Hvor kan man klage over et sådant center??? Sig endelig ikke kommunen! Nej det skal være en uvildig instans som kan vurdere! Jeg er så vred på denne uprofessionelle presning af syge borgere! Hvem kan jeg klage til???
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2005, 22:27   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jo kommuner skal overholde loven

Citat:
Susanne skrev:
Jeg har lige været gennem et opslidende og direkte forværrende forløb for at finde mig en placering på arbejdsmarkedet. Det er 16 måneder siden jeg var på et "afklaringskursus". Dette er et 5 kommunalt samarbejde i et arbejdsmarkedsrettet center primært for sygedagpengemodtagere. Formålet er at den enkelte kommer videre i arbejde eller uddannelse og at give kursister redskaber til at at erstatte en "passiv" sygerolle med et aktivt arbejde.Til dette formål har de ansat såkaldte jobkonsulenter. Disse har forskellige baggrundsuddannelse og forudsætninger for dette job. Desværre har de ansat en mand som er direkte inkompetent til sit job og som presser og stiller større krav end syge borgere kan magte. Hvis man som kursist er "psykisk skrøbelig" er man virkelig ude i store problemer ved at være tilknyttet denne jobkonsulent. Man skal helst sige javel og klappe hælene sammen og følge planen som man har lagt. Hvis man så ikke kan magte denne plan og siger fra, er man virkelig ude i problemer. Så kan man bagefter i referaterne ikke genkende det skrevne omkring opfølgningssamtalerne. Alt sammen er til skade for kursisten/den syge og bliver brugt som mistolkning, Jeg sagde fra overfor hans store krav og nægtede at møde ham uden min fagforeningsrepræsentant var til stede. Jeg tog dette skridt da jeg var blevet presset ud i en forværring. Det endte med at han og chefen mente at der skulle nye øjne på mig og chefen for centret "overtog" min opfølgning. Han er en meget rar mand som jeg talte åbent og ærligt med! Bagefter gjorde han nøjagtigt som den anden og "dolkede" mig i ryggen. Ærlighed og åbenhed dur ikke i dette sammenhæng, for det bliver mistolket. Jeg er heldigvis kommet ud af dette efter at være frataget forsørgelsesgrundlag og presset ud i selvmordstanker, der medførte indlæggelse. Og dette kun på grund af ærlighed. Jeg er heldigvis blevet tilkendt fleksjob pr 19/7 2005.
Hvor er det jeg vil hen? Jo hvad fanden kan man gøre ved noget sådant uprofessionelt foretagende??? Jeg har talt med en bekendt som er presset ud i meget lignende situation som min! Hvor kan man klage over et sådant center??? Sig endelig ikke kommunen! Nej det skal være en uvildig instans som kan vurdere! Jeg er så vred på denne uprofessionelle presning af syge borgere! Hvem kan jeg klage til???
En af de organisationer der gør noget er Landsorganisationen af arbejdsledige www.ladk.dkB)
Gå ind og studere den side.
Forøvrigt er der noget om mangel på statistik om fleksjobbere på forsiden nu hos dem. De hjælper også fleksjobbere.
Spørg dem..de har et debat forum du kan melde dig ind på.
Jeg har selv været på samme tur som dig,
Et sted hvor der var folk der lå nede på gulvet på madrasser fordi de var for syge til at sidde på stolene til kurset !!!!!
Deprimerende var det at være der for mig.
- jeg var så bange...
Men spørg LA det er professionelle nu...de har ret stor viden om hvor du kan klage eller hvad der kan gøres og det er så vigtigt at gøre noget !
jeg ønsker dig en rolig og rar jul .B)
Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2005, 23:02   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jo kommuner skal overholde loven

Hej Susanne...

Jamen dog, man skulle tro at vi to havde den samme jobkonsulent

Jeg kæmper selv en kamp med min jobkonsulent, utallige er de gange jeg har diskuteret ressourceprofil med ham, han prøver konsekvent at proppe flere timer på mig, selv om jeg har en ganske god og veloplyst ressourceprofil...

Da jeg fik aktindsigt i min sag, fandt jeg ud af at han flere gange lyver i min rapport, jeg er så heldig at jeg kan dokumentere det modsatte af hvad han påstår, altså jeg kan tage ham i hans historier...

Jeg kunne også som du godt tænke mig at vide hvad man kan stille op med de jobkonsulenter der er som dem vi har været udsat for, det sidste jeg har prøvet med min jobkonsulent er at blive sendt i "arbejde" i en Aldi...

Da jeg spurgte ham om formålet med det, var hans svar at det var sådan han fik folk i job, det var den eneste måde der virkede, altså send dem ud på virksomheder, og få dem til at arbejde "R****" ud af bukserne, og gerne flere timer end du kan, lad være med at fortælle dem på jobbet hvad dine barriere er for så er det nemmer at komme ind på jobbet....

Jeg spurgte efter papir på det job, men fik at vide at det kunne jeg ikke få, jeg bad om oplysninger om hvad det var, og fik at vide at det var bare sådan at jeg en dag kunne huskes hvis de skulle ansætte nogen...

Nu er det sådan at jeg er smadder glad for at være hvor jeg er, men så sent som i går ringede chefen fra hovdeafdelingen for at spørge mig om hvorvidt jeg havde en ide om hvor længe jeg skulle være der, for han ville lige vide om det kunne betale sig at lave et navn skilt til mig....

Ja de det motivere til at arbejde....

Nå men her er hvad jeg har gjort....

Hver gang jeg er hos min jobkonsulent læser jeg godt på love og lovgivning om div ting, dem remser jeg så op hurtigere end han kan følge med, det har været med det resoultat at HAN nu har forlangt at få en bisidder med he he..

jeg har skrevet til min sagsbehandler at min forvirring er total, og hvad i alverden jeg er i nu.. er det arbejdsprøvning for at klarlægge min ressourcer eller er det erhvervspraktik (i så fald skal jeg have det på skrift) eller er det for at opkvalificere mig, i så fald er det en plat beslutning da jeg har mange års erfaring inden for faget og ved hvad jeg kan ....

Hvorvidt min sagsbehandler overhovdet ved om jeg er der, er faktisk et spørgsmål...

Jeg skal til min sagsbehandler den 9 januar og her vil jeg Forlange og jeg mener FORLANGE at få en anden jobkonsulent.. jeg skriver selv et brev hvor jeg kan tilbagevise og dokumentere at han lyver og den forlanger jeg lagt i min sag på kommunen,,,, det hjælper nok ikke meget, og som en anden fleksere sagde til mig...

Man skal som flekser eller sygemeldt lære at være ligeglad med hvad andre skriver eller mener om en.... men det kan jeg bare IKKE ....

Så Susanne jeg forstår dig så godt .. .og har tænkt på .. mon ikke man skal som borger hos div jobkonsulenter have lov til at skifte hvis ikke kemien passer.. det er trods alt et menneske der har rigtig stor magt over din videre fremtid på arbejdsmarkede...

desværre har jeg flere gange diskutteret med min kommune om det, og de ynder at sige ... ja ja ... vi kan se det fra din side .. det er frustrende. men lad os slå en streg i sandet og starte forfra.....

Men men ... det er slut nu... næste møde med min jobkonsulent har JEG en bisidder med og håber at han har husket sin.. for jeg vil meget gerne have at en af hans kollegaer høre ham sige .. at han ved hvad der står i loven, men at det kan han ikke bruge til noget for han arbejder på sin egen måde!!!

Susanne .. jeg tror bestemt ikke at vi er de eneste der har de oplevelser med jobkonsulenter og tror at det er endnu en af tingene vi skal til at råbe op om..

Så tak for at du bragte emnet på banen, jeg har selv tænkt på det tit de sidste par uger (efter mødet med min jobkonsulent) men utroligt at sådan en lille løjerlig mand hvor dum han end er kan dræne mig fuldstændigt for kampmod og energi i uger...

Men nu ved jeg at jeg ikke er alene om det og at det ikke kun er mig, så nu starter jeg altså igen :@:@:@

Og god jul til dig



Susanne hvis du vil have et direkte svar på et direkte spørgsmål, så kan et godt sted være her

http://www.cabiweb.dk/sw901.asp

Og så spørg juristen

John Klausen

Juridisk konsulent
Cand. jur. ph.d.
Tlf. 86 75 65 81
[mail][email protected][/mail]

Jeg har brugt ham et par gange og jeg må til deres ros sige at spørgsmålet som reglen bliver besvaret efter et par dage (går nok lidt længere her i julen)

Desuden vil jeg kraftigt opfodre dig til at melde dig ind i LAFS hvis du ikke allerede er det, nu hvor du er blevet bevilliget fleks job, jo flere vi er i LAFS jo stærkere vil vi stå....
  Besvar med citat
Gammel 22-12-2005, 23:45   #4
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Tak

Jeg er heldigvis en stærk person og jeg ved godt hvordan jeg skal håndtere jobkonsulenter og kommunale medarbejdere efterhånden. Jeg skal til samtale hos den sagsbehandler der har med fleksjob at gøre. Til denne samtale har jeg for ikke at blive presset til noget som helst meddelt hende at hun må koordinere med min fagforeningsrepræsentant, for jeg ønsker at hun deltager som min bisidder. Jeg har hele tiden haft min fagforening med på sidelinjen, og da jeg er 100 procent klar over at jeg bliver kørt om hjørner med, skal alle aftaler forefindes skriftligt FØR jeg begynder på noget som helst. Alt skal være dokumenteret, således at jeg ikke ender i samme situation en gang til. Desuden har jeg gjort det at jeg har meldt mig ind i LAFS, for deres formålsparagraf lyder som noget jeg kunne få brug for. Jeg har lært meget af min kamp og har nogle kontakter i behold stadigvæk. Min fagforeningsrepræsentant og jeg plejer før et møde hvor hun skal være bisidder at holde et lille formøde, hvor jeg er så tryg ved hendes kendskab til mig at jeg fortæller hvad jeg vil opnå/have ud af mødet. Så jeg er godt forberedt på nuværende tidspunkt og frygter ej noget som helst. Derfor gør det mig oprigtig ondt, at opleve hvordan folk bliver jaget rundt af diverse uprofessionelle jobkonsulenter. Men nu vil jeg holde en velfortjent julepause med alt dette og så tage det op i det kommende år, for alle andre skal have lov at have julefred. Til slut vil jeg ønske jer alle en glædelig jul og tak for jeres støtte.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2005, 01:07   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jo kommuner skal overholde loven

Susanne det lyder rigtig godt alt sammen

Og du har så klart fortjent en god juleferie fra alt sammen, med den tur du har været igennem.

God Jul til dig og dine
  Besvar med citat
Gammel 17-02-2006, 02:28   #6
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Jo kommuner skal overholde loven

Hej med jer!!
Jeg ved det er et stykke tid siden, at denne tråd har været på banen, men læser den først nu, og synes jeg har lyst til at komme med et par ord.

Først og fremmest er jobkonsulenter i dag af blandet uddannelsesbaggrund - nogen baggrunde er selvfølgelig bedre end andre - men deres job er, at hjælpe flekser ud i job. Grunden til, at der bliver presset på engang imellem er, at man har fundet ud af, at der er rent faktisk nogle flekser der kan mere end de selv tror de kan - på trods af arbejdsprøvninger!!
ulempen ved dette er selvfølgelig, at det gør udover dem, som virkelig ikke kan mere end det de er blevet vurderet til - i bund og grund tror jeg ikke det handler om, at jobkonsulenterne ikke tror på folk, men blot prøver at gøre en indsats - jeg ved godt, at det kan lyde tåbeligt i nogles ører, men ikke desto mindre, tror jeg det er sådan det hænger sammen - nogen gange ihvertfald.

Endvidere skal man aldrig være bange for at klage til kommunen eller ikke tro at det nytter noget - for såfremt kommunen fastholder sin afgørelse skal klagen videresendes til den sociale ankestyrelse som virkelig er en uafhængig instans - selv os som sagsbehandlere er meget interesseret i, hvad ankestyrelsen mener om vores afgørelser - og vi forsøger så vidt muligt at indrette os efter dem!!

Til sidst vil jeg godt sige - selv om jeg godt er klar over, at i måske ikke kan bruge det til så meget - men de sidste 2 år som sagsbehandler kan jeg sige, at vi er voldsomt presset - jeg har sager som bliver "syltet", jeg har sager hvor ansøgere er voldsomt utilfredse med min sagsbehandling, men det handler ikke om, at vi som sagsbehandlere ikke tror på jer, eller ikke vil gøre hvad der er det rigtige, men det er svært at holde styr på alle paragraffer, specielt når man er underbemandet, hvilket desværre er realiteterne i kommunerne i dag.

Det jeg nok prøver at sige er, at der sidder nogle der er udbrændte, dem vil der altid være, og det går udover borgerne, men det er ikke dem der er størsteparten af sagsbehandler bestanden (gudskelov) - de fleste af os, vil virkelig gerne gøre vores arbejde, men det er rigtig svært når vi ikke får ressourcerne til at udføre det arbejde vi rigtig gerne vil.

Så husk - det er ikke personligt, men frustration der uden tvivl går udover borgere som jer der virkelig har brug for hjælp.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2006, 00:53   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jo kommuner skal overholde loven

Citat:
PiaB skrev:
Hej med jer!!
Jeg ved det er et stykke tid siden, at denne tråd har været på banen, men læser den først nu, og synes jeg har lyst til at komme med et par ord.
Der er altid plads til at tage nogle ældre emner op, og få dem opfrisket


Citat:
Først og fremmest er jobkonsulenter i dag af blandet uddannelsesbaggrund - nogen baggrunde er selvfølgelig bedre end andre - men deres job er, at hjælpe flekser ud i job. Grunden til, at der bliver presset på engang imellem er, at man har fundet ud af, at der er rent faktisk nogle flekser der kan mere end de selv tror de kan - på trods af arbejdsprøvninger!!
ulempen ved dette er selvfølgelig, at det gør udover dem, som virkelig ikke kan mere end det de er blevet vurderet til - i bund og grund tror jeg ikke det handler om, at jobkonsulenterne ikke tror på folk, men blot prøver at gøre en indsats - jeg ved godt, at det kan lyde tåbeligt i nogles ører, men ikke desto mindre, tror jeg det er sådan det hænger sammen - nogen gange ihvertfald.
Jeg tror bestemt at du har ret i det du skriver, og jeg tror heller ikke at nogen jobkonsulenter bevidst er onde eller umenskelige.

Dog mener jeg helt bestemt at der er nogle ret inkompentente i kategorien, om det så er fordi de har valgt et forkeret erhverv skal jeg lade være usagt.

Der er groteske sager hvor folk med feks gigt i skulder og arme bliver sendt ud og vaske gulve

Og det er jo lidt svært at presse en gigt væk :|

Men når det er sagt, så er vi jo altså også fleksere der ikke er ret dygtige til at sige fra selv....

Mig selv feks he he... Jeg siger ja til at kravle rundt og vaske en båd, uden at fortælle at jeg har noget med min balancenerve

Så mon ikke både jobkonsulenter og fleksere skulle blive bedre til at kommunikere

Citat:
Endvidere skal man aldrig være bange for at klage til kommunen eller ikke tro at det nytter noget - for såfremt kommunen fastholder sin afgørelse skal klagen videresendes til den sociale ankestyrelse som virkelig er en uafhængig instans - selv os som sagsbehandlere er meget interesseret i, hvad ankestyrelsen mener om vores afgørelser - og vi forsøger så vidt muligt at indrette os efter dem!!
Enig enig, mange flere mennesker skulle blive bedre til at klage over deres sag hvis de føler sig uretfærdig behandlet, det kan aldrig skade at få nogle friske øjne til at se på tingene, og tro det eller ej, det sker jo at det er klageren der får medhold B)B)

Det er såmænd oplevet at man ved at sende klagen (som jo først skal fremsendes til kommunen) er kommet ud for at afgørelsen er lavet om, allerde i kommunalt regi

Citat:
Til sidst vil jeg godt sige - selv om jeg godt er klar over, at i måske ikke kan bruge det til så meget - men de sidste 2 år som sagsbehandler kan jeg sige, at vi er voldsomt presset - jeg har sager som bliver "syltet", jeg har sager hvor ansøgere er voldsomt utilfredse med min sagsbehandling, men det handler ikke om, at vi som sagsbehandlere ikke tror på jer, eller ikke vil gøre hvad der er det rigtige, men det er svært at holde styr på alle paragraffer, specielt når man er underbemandet, hvilket desværre er realiteterne i kommunerne i dag

Det jeg nok prøver at sige er, at der sidder nogle der er udbrændte, dem vil der altid være, og det går udover borgerne, men det er ikke dem der er størsteparten af sagsbehandler bestanden (gudskelov) - de fleste af os, vil virkelig gerne gøre vores arbejde, men det er rigtig svært når vi ikke får ressourcerne til at udføre det arbejde vi rigtig gerne vil.

Så husk - det er ikke personligt, men frustration der uden tvivl går udover borgere som jer der virkelig har brug for hjælp.

Kh Pia
Hmmm ja det har du unægtelig nok ret i, men hvad jeg tit har tænkt (og som du så måske kan opklare for mig) er...

Hvordan kan det være at vi høre så lidt til de sagsbehandlere der får færre og færre ressourcer og som føler sig presset til at sige job op, fordi de ikke kan magte erhvervet og måden de er nød til at behandle borger på ?

Når jeg tænker på alle andre service erhverv (læger sygeplejesker, hjemmehjælpere osv ) som også vitterligt er spændt så hårdt for at de ender med at blive syge, at svigte borgere og hvad der ellers kan overgå dem..

Dem høre man en del mere til når det brænder på for dem, de råber op de demonstrere , de strejker osv ...

Hvordan kan det være at sagsbehandlere ikke gør det, jeg ved godt at vi har hørt lidt mere til dem på det sidste end hvad vi plejer, men når man tænker på hvordan de må have det (hvis de ikke er helt udbrændte og ligeglade) så burde man da høre meget mere fra sagsbehandlerne af..

Jeg tror såmænd ikke at nogen af os der er i systemet ikke ville have sympati og endda kunne bakke op om sagsbehandlerne hvis de fik nok, og lavde en strejke eller demonstration.. Lad os høre lidt mere fra jer af...

Jeg personligt tror ikke på at nogen jobkonsulenter eller sagsbehandlere har valgt deres erhverv for at "nakke" dem der er i systemet , og faktisk har jeg lidt ondt af dem...

Min egen søn overvejde at læse til socialrådgiver, det fraråde jeg ham, for det tror jeg slet ikke han ville have psyke til .. der skal en stærk psyke til at lave det i laver, det er jeg overbevist om...

Så ja i er presset og frustreret og det samme er vi der er i systemet, måske vi ville nå længere ved at bakke hinanden op, istedet for at se hinanden som fjender... blot fordi vi sidder på hver sin side at skrivebordet

Og lige til sidst...
Hatten af for dig Pia som har overskudet til det her samtidig med at du har dit job, og dit andet frivillige arbejde

Hilsen Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 19:27   #8
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Jo kommuner skal overholde loven

Hej Hejdien.

Ingen tvivl om, at jobkonsulenter og sagsbehandlere skulle tale mere sammen om sagerne - det bliver forhåbentlig bedre efter d.1.6.06 ihvertfald i Kbh og efter d.1.7.06 i restdanmark da der jo sker en kæmpe strukturændring.
For Kbh´s vedkommende betyder det blandt andet, at sagsbehandlere og jobkonsulenter kommer til at sidde i samme hus og derved har mulighed for at samarbejde - glæder mig helt til det træder i kraft, da vi i mange år har råbt og skreget på at få jobkonsulenter - men ikke er blevet hørt.

Uhhh strejke er et farligt emne - et emne der ofte bliver talt om, og har været på trapperne op til flere gange, men hvor ledelsen har trådt til og lovet guld og grønne skove - hvortil vi så i sidste ende har måtte erkende at skoven blev hverken grønnere eller guldbelagt.

Men tror blandt andet det handler om frygt, og om at vi ikke bare er én faggruppe, men mange forskellige faggrupper - socialrådgivere, socialformidlere, akademikere for blot at nævne nogle af dem - og at strejke kræver et stort stykke arbejde når der er mange forskellige faggrupper involveret - plus at de i kommunerne - som jeg ser det - er lidt smarte, for ca. hvert 4 år, kommer der strukturændringer. Strukturændringer betyder jo ændring af sagsgange, lovning om flere ressourcer m.v. Som sagsbehandlere giver vi det så en chance på et par år, for vi skal jo være omstillingsparate, synes vi så ikke tingene er blevet anderledes begynder brokkeriet, og inden strejke, er det jo vigtigt at forsøge at forhandle med ledelsen, hvilket også tager sin tid - så er det at udmeldingen kommer at nu kommer der strukturændringer og cirklen starter forfra.......

Men vi har været en del i nyhederne og aviserne på det sidste, og det er da spændende at se hvad der sker fremover, for som det er nu, flygter sagsbehandlerne jo fra kommunerne.

Egentlig burde det være muligt at få et fleksjob i en kommune, for der er voldsomt mange ledige stillinger

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 20:57   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jo kommuner skal overholde loven

Citat:
Egentlig burde det være muligt at få et fleksjob i en kommune, for der er voldsomt mange ledige stillinger
Du har ret, og jeg for min del er også i fuld gang med at finde ud af hvad jeg skal skrive til min kommune

Jobkonsulenten mener ikke at proffesionel kvæulant lyder så godt
  Besvar med citat
Gammel 09-03-2006, 12:47   #10
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Et fornuftigt valg

Det var rart at hører at du har taget din fagforening med i sagen, og der burde din løsning være.
Det kunne være rart at hører hvordan det gik !!!
Det kunne være til glæde for andre.

Med smil Kim Mikkelsen www.LAFS.dk
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
skal staten ikke overholde loven? einstein Politik og Samfund 15 03-02-2013 20:34
Skal kommuner ikke overholde loven? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 31 17-12-2010 13:01
vidste at de ikke ville overholde loven empowerment Alt det andet 16 04-11-2010 22:29
Hvordan kommunen kan undlade at overholde loven i et årti. GlemMig Skal kommuner ikke overholde loven? 6 27-05-2010 11:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension