K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2009, 17:33   #1
mulle24ok
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Lokation: Frederikshavn
Alder: 41
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 7
Styrke: 15
mulle24ok er ny på vejen
Exclamation Ryger af sygedagpeng til kontanthjælp, men intet er sket??

Hej jeg er en ung frisk fyr på 26.
Jeg har nu gået sygemeldt siden den 27/4-08, de første 6 måneder skulle jeg holde mig i ro mente en special læge i Hobro, men jeg havde bare mere ond i mit venstre knæ, så det var jo ikke sagen så efter ca 7 måneder kommer jeg til en operation i Hjørring.
efter det første år på sygdagpenge, skulle de ansøge om en forlængelse, så de søger om forlængelse på en afklaring, men siden den dag, har jeg være i 1 jobprøvning på 5 uger, den gik ikke, siden har jeg ikke lavet noget job mæssigt, men kommunen har lige brugt 17500,- på en speciallæge erklæring, fordi de mente jeg havde adhd, men mente jeg ikke selv, og havde jeg så ikke, jeg har lige fået konstateret PTSD og svær deprision som stammer fra min barndom, okay det er jeg så glad for nu kan jeg få den hjælp jeg har behov for, og jeg står og ska have en operation mere i mit venstre knæ, nu nummer 3 i rækken, ska jeg ca hvert år
men kommunen har lige besluttet at sætte mig på kontanthjælp, for de kunne ikke finde noget grundlag for at beholde mig 6 måneder mere, men det er lidt lige som om de nu for ca 1 månede siden gav mig en enkelt ydelse til inskud på 13.000, nu skal jeg flytte igen pga. jeg ryger på kontanthjælp og ikke har råd, da jeg ikke kan undværre en bil efter som jeg ikke kan gå de 300 meter for at handle men nu står jeg og er blevet smidt af sygdagpeng til kontanthjælp, og min gæld vokser mister min bil, og mister mit hjem igen, jeg har dårlig knæ, ska opereres ca 1 gang om året, jeg skal flytte selv hele tiden, jeg har det psykisk hårdt efter alt de har sat igang, lovet mig alt muligt og nu løber de fra alt, og jeg kan ikke nå at klage inden jeg ryger på kontanthjælp HVA GØR JEG ???? nogle der kan hjælpe en meget forvirret ung fyr der gerne vil i job igen???
Jeg er ikke i nogen fagforening, men jeg har løbende kontakt med nordjyske stiftidende, har kontaktet tv2, dr, og min advokat som mente vi havde travlt, for ingen har meldt det til arbejdsskadesstyrelsen, selvom min vognmand fik ordre på det og lægen har fået det 2 gang nu, men der sker intet, og de første 8 måneder kan jeg bevise det var forgæves, hva kan jeg gøre ??

Sidst redigeret af mulle24ok; 16-11-2009 kl. 17:40. Årsag: manglede tekst.
mulle24ok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 18:25   #2
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Få omgående fat i din advokat, for der skal arbejdes hurtigt nu....få din advokat til at anmelde din sag i ASK omgående, så der kan komme fut i både kommunen og din læge. Har du en arbejdsskadesag kørende, så kan man ikke tage sygedagpengene fra dig, før ASK kommer med en afgørelse.

En advokat kan råde dig, og da det er en ulykkessag så vil det typisk være sådan, at forsikringen betaler rimelige advokatomkostninger.

Fart på, kan din advokat hjælpe dig i en erstatningssag og sørge for at din skade bliver anmeldt, så du kan bevare sygedagpengene så vil selv et mindre salær til en advokat være godt givet ud.

Det er tungt selv, at være hårdt ramt af sygdom/skader og så køre en juidisk sag med deadliner....din arbejdsskadessag SKAL være anmeldt inden for en vis tidsfrist, ellers bortfalder retten til en mulig estatning.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 18:36   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Når du har anmeldt din sag kan du skrive til sagsbehandleren om din
nye situation og henvise til reglerne, send hende evt dette link.

http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=dk

Det er godt, at du har en advokat, som hjælper dig.

Sidst redigeret af Tanja; 16-11-2009 kl. 18:39.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 18:53   #4
mulle24ok
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Lokation: Frederikshavn
Alder: 41
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 7
Styrke: 15
mulle24ok er ny på vejen
Hej jeg takker da for jeres ord jeg har tvunget min arbejdsgiver til at melde det, og det sket der intet ved, nu har jeg søgt min læge om det i 1,5 år, og intet er sket, så nu ville min advokat prøve hvis de kan nå det.

Tommas Laursen
mulle24ok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 18:56   #5
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 62
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
§ 27, stk. 1, nr. 3 og § 28 stk. 1 og 2

Hej Mulle Velkommen til K10.

Først skal du ind i følgende lovbekendtgørelse:
Bekendtgørelse om metode for god sagsbehandling ved vurdering af nedsat funktionsevne som grundlag for tildeling af handicapkompenserende ydelser efter servicelovens bestemmelser, BEK nr. 623 af 15/06/2006 §§ 1, 2, og 4 til 10. Alle disse §§ er bestemmende for din sag og dens forløb. Jeg spørger derfor lige, Har du en handleplan som kommunen har lavet sammen med dig, og er den opdateret? Hvis ikke må de ikke tage dig af dagpengene. Du kan finde den fulde lovtekst på følgende link: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20595

Du kan evt. prøve at søge støtte til at kunne beholde din bil efter § 117 stk. 1 i LBK nr. 941 af 01/10/2009, , under henvisning til din begrænsede bevægelighed og årligt tilbagevendende knæoperation. Ellers skal du prøve efter § 100 i samme bekendtgørelse. Her er linket https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126342

Disse 2 ting skal du sætte i gang med det samme. Og jeg mener MED DET SAMME! Så har du måske en chance for at beholde bilen uanset hvad.

Så kommer næste punkt der også haster, idet du skal have afleveret denne indsigelse inden den dato der står i brevet hvor du skriftligt modtog varsel om ophør af sygedagpenge. Har du endnu ikke fået dette brev er det bare om at lave indsigelsen alligevel så du kan smide den i synet på sagsbehandleren med det samme. Har du fået varslet på skrift eller pr. telefon? Det skal nemlig komme skriftligt for at være gældende.
Her er vi inde i sygedagpengeloven, lov nr. 563 af 09/06/2006. Her skal du have fat i § 27, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4 og 6 samt § 28. Link hertil er https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

Du skal dog lige i forbindelse med § 27, stk. 1, nr. 4 og 6 være opmærksom på at disse er ændret jf. lov nr. 480 af 12/06/2009 punkt 16. Det har kommunen garanteret ikke check på. nr. 6 omhandler sager om arbejdsskadeerstatning. Tal med din advokat om dette punkt. Link hertil er https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125394

Alle disse love og §§ er nok lidt meget at hitte rundt i for dig, men skriv indlægget her ud på printer og så giv det til din advokat. Han ved hvad der så skal gøres.

Håber dette er en hjælp til at starte med.

Pøj pøj. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 16-11-2009 kl. 19:06.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 19:14   #6
mulle24ok
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Lokation: Frederikshavn
Alder: 41
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 7
Styrke: 15
mulle24ok er ny på vejen
Hej Viper jeg takker meget, og skal prøve at holde jer opdateret
og nej det er ikke nemt selv at stå med og slet ikke når det er første gang.
Tommas Laursen
mulle24ok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 19:45   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
og jeg vil blot tilføje linket til LFA: http://www.lfa.dk/?m1=2

-hvor du helt sikkert også kan søge hjælp -MEN DET HASTER!
(En arbskade skal anmeldes indenfor 1år ellers risikerer du at den bliver afvist.)

hm, ja, loven siger godt nok at både arbgiver og læger mm har "pligt" til at anmelde en sådan, hvis det skønnes af dem at forholde sig sådan meeeen kan oplyse at endnu er ikke en eneste blevet draget til ansvar for ikke at følge loven -tankevækkende ikk´

De øvrige ærede herinde har forhåbentlig hjulpet dig godt på vej så ønsker dig go vind og lad os høre hvordan det går dig

Buster -mangeårigt medlem af AVS
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 22:39   #8
mulle24ok
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Lokation: Frederikshavn
Alder: 41
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 7
Styrke: 15
mulle24ok er ny på vejen
Jo tak jeg fik da lidt at kigge på prøver at ringe til min advokat i morgen, men problemet er bare at hende der står for det ikke har så meget tid for tiden, men kan jeg jo ikke bruge til noget, men jeg kender ikke nogle gode advokater til det her og som har tid
mulle24ok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 22:42   #9
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du kan ikke blive på sygedagpengesystemet fordi du har økonomiske
problemer, det er til for syge, måske har kommunen vurderet at du
igen skal arbejde på fuld tid?

Følgende skal være opfyldt inden sygedagpengene stopper

.
Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 22:59   #10
mulle24ok
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Lokation: Frederikshavn
Alder: 41
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 7
Styrke: 15
mulle24ok er ny på vejen
´Hej Tanja, hmm det har intet med min økonomiske problemer at gøre, det er de ikke inde i, det er ikke hva jeg har skrevet om, og kommunen aner intet om min gæld, ikke andet end hvis jeg selv har sagt noget, jeg har lige fået en ny rådgiver for ikke engang 2 måneder siden, nej ikke en men 2 nye, jeg er psykisk syg, og ikke hva man har brug for når man har det sådan. jeg render på sygehuset 1 gang hvert år og får lavet artroskopi i mit venstre knæ, og har fået konstanteret PTSD og svær depriession, og fyssikelidelser pga barndommen, det har intet med min økonomi, men nok osse mest fordi at en sagsbehandler ikke kan magte når det er en psysisk person, det er de ikke uddannet til her hjemme, men burde de jo måske nu nok med alle dem der er syge.. Jeg er syg og kan ikke gå, jeg har PTSD Depression og fysiskelidelser, så Tanja vil da mene jeg er syg Tommas Laursen
mulle24ok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ryger jeg på kontanthjælp? MissMurphey Spørgsmål ang fleksjob 16 17-11-2011 15:40
Så er der da sket lidt så Dejligt. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 3 24-02-2011 10:17
Hvad mon der er sket. KatrineB Dit og Dat 9 03-11-2009 20:47
Det utrolige er sket! Fleksjob! mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 18 12-10-2009 12:52
Hvad er der så sket på de 4 måneder? andi1975 Din historie 4 01-11-2007 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension