K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2007, 14:28   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Læs hjemmeside ..beretning om hendes forløb..

Vibeke Jensen har sin egen hjemmeside om hvordan hun blev behandlet I Hals Kommune. Læs om hendes mail udveksling med sagsbehandler og om hendes breve og i det hele taget er det værd at læse...

Det kunne jeg godt tænke mig kom op I medierne ...om hvordan syge bliver behandlet i Danmark og ikke kun om REFUSION og så videre...

Hun er i dag pensionist.


http://www.sitecenter.dk/vibs/hjemmeside/
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 15:16   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Læs hjemmeside ..beretning om hendes forløb..

Har lige brugt en time på at sidde og læse den side...

Godt for hende at hun fik sin ftp viser jo at det kan betale sig at kæmpe, men sørgeligt når man kigger på årstallene .. vi er ikke kommet et skridt videre snare tværtimod .. folk behandles stadig på den totalt groteske måde og mange gange værre...

Mærkeligt velfærdssystem vi har fået her i 2007
  Besvar med citat
Gammel 15-02-2007, 17:25   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
RE: RE.Læs hjemmesiden

Kære Vibeke.

Jeg har nu også læst din beretning fra A til Z.

Jeg skal nu vælge, træffe en afgørelse om hvilken type af menneske du er. Overdriver du? Er du følsom? Er du sortseer? Skal jeg vælge at tro på alt hvad du har berettet? Etc.

Hvis jeg havde læst din beretning for 10 år siden ville jeg have taget beretningen med et gran salt og tænkt mit.
For 10 år siden var jeg en fandens karl med godt job, fin uniform og har set meget at Verden. Jeg var lidt chef for ca, 420 flymekanikere. Jeg gik til fine møder hvor der blev sagt mange kloge ord.
Jeg kendte ikke til de handicappedes verden.

Skæbnen og nemesis gjorde at jeg nu er havnet i en fin kørestol bla som svær smertepatient med højeste pension, invalidebil, korset og et dumt udtryk i fjæset. Jeg har trods alt et godt liv.

Men kære Vibeke, jeg takker dig for at du har oplyst os andre om din sag. Da jeg selv har været inde i det samme rum som dig vil jeg takke dig så inderligt.

JEG TROR, desværre, PÅ HVERT ENESTE ORD AF DIN HISTORIE:
så endnu engang TAK fordi du kæmpede.

Føj for Satan hvor er der mennesker der skulle skamme sig, men lad os tilgive dem da de ikke ved hvad det vil sige at noget trykker på de store nerver i ryggen.

Mange hilsner

Peter Hansen
Ndr. Kinkelgade 17 M
2791 Dragør
[email protected]
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-02-2007, 20:10   #4
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: Læs hjemmeside ..beretning om hendes forløb..

Ja Du har ret Heidien, det er godt hun endelig fik sin førtidspension,

Og phhmw, hvor har du ret i at det er godt vi andre, og især måske borgerne i Hals kommune kan læse hvordan de kan behandle syge borgere.

Jeg blev især harm over de breve som Pia Hesselvig har sendt til hende, det var dog det mest menneskefjenske syn hun lægger for dagen, hun er da vist uden megen empati for andre mennesker.

Man må da ikke håbe hun en dag selv bliver offer for systemet.

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2007, 17:58   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
RE: Læs hjemmeside ..beretning om hendes forløb..

Hej nu har jeg også brugt 1 1/2 timme på at læse sagen., hold da helt op ,hvilken en sag , man bliver helt bange når man selv lige er kommet ind i sysytemet , jeg har trods jeg kun har været sygemeldt siden nov 06 ,i gang med min 2 sagsbehandler og har d.d lige fået af vide, at hende skal jeg kun have i 3-4 mdr så for jeg en ny, når man så læser sådanne en sag bliver man da helt bekymeret, for månederen går og man ville da nødige falde for 52 ugerne fordi de skifter sagsbehandler eller fordi de konstant er syge på kommune så der ikke sker noget i ens sag.

Jeg sørger da for at skriver dagbog hver dag om hvem og hvornår jeg er i kontakt med kommunene, tror at jeg vil begynde at maile i stedet så man har noget på skrift hvis det skule blive nødvendigt.

Man kan lære noget af læse denne hjemmesidde.

Mai-Britt

Det skal mærkes at vi lever og det må man sige at de syge gør:|
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2007, 00:20   #6
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Læs hjemmeside ..beretning om hendes forløb..

Den må jeg ind og se !
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2007, 23:54   #7
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Læs hjemmeside ..beretning om hendes forløb..

Jeg har læst, en del, af Vibekes omfattende hjemmeside og det er virkelig godt at hun nu har fået sin pension. Det e´r uhyggelig læsning.

Vibeke svarede mig på mit oplæg (Sagsbehandling af syge) i Nordjyske Stiftstidendes debat forum: http://ditcentrum.dk/
hvor til jeg, bl.a., svarede med en opfordring til medierne om at hjælpe os med fokus på temaet.
Men mon de læser det? Mit oprindelige læserbrev blev kun vist i avisen med et kort uddrag og henvisning til at læse mere i net-debatten.

Jeg sender varme tanker til Vibeke.

Mvh
majs


majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny hjemmeside ! Havedammen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 28-01-2010 09:09
Ny hjemmeside lena Din historie 8 26-07-2008 11:05
Håbløs beretning fra Mariagerfjord Kommune zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 1 13-01-2008 19:39
Nyt på min hjemmeside... guffii Dit og Dat 1 22-02-2007 15:30
En privat hjemmeside Hejdien Et godt link! 4 11-12-2005 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension