K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Se afstemningsresultater: Hvem har lavet din ressourceprofil?
Kommunens sagsbehandler 47 36,43%
Anden aktør 16 12,40%
Revalideringssted 6 4,65%
Eller har du selv lavet den 16 12,40%
Mig selv i samarbejde med kommunens sagsbehandler 44 34,11%
Stemmere: 129. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2009, 20:03   #21
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
mumlemund, helt som Hejdien siger: Klag!

I min mands sag, på et tidspunkt, blev han også kastet over til anden aktør som ville lave en rp.
Vil lige tilføje, at inden han mødte denne private aktør, havde han INGEN personlig kontakt haft m sin sagsbehandler i knap 3 år = den private aktør skulle have personfølsomme oplysninger

To dage senere dukkede rp op for underskrift MEN den var ikke ok, altså ingen underskrift -basta.
Blev dagen efter denne kontaktet af en anden aktør i samme firma, ang et job!
Bemærk: rp var stadig ikke underskrevet, dvs der var heller ikke taget højde for arbejdsskadelovgivningen mm

Mødte selvfølgelig op, iført chauffør, krykstokke, kolbe mm og fik en snak m mulige arbejdsgiver. Behøver jeg sige at denne var mere end rystet over situationen

Alt i alt, dette forløb incl navne, adr, tidsforløb, ingen overholdelse af nogen love overhovedet blev minutiøst beskrevet(4 A4 sider) og sendt til den private aktør SAMT sendt til advokaten.
(Disse sider indgik også i klagen til Beskæftigelsesankenævnet og vi vandt, iøvrigt)

Jeg stillede derefter spørgsmål til byrådet ang ovennævnte forløb og tænk engang, da jeg fik svar ang dette så hed det:.....man havde REGULERET ang visse private aktører....!
(formoder de blev fyret på gråt papir, da vedkommende aktør var både uforskammet og grov, da vi henvendte os telefonisk for at gøre opmærksom på at hun havde PLIGT til at betragte rp som et fortroligt dokument = tavshedspligt mm. Dette nægtede hun konsekvent! Tja, selv advokaten oplevede hende og han var bestemt chokeret over hendes væremåde)

Py ha, det blev en længere version, som dog er MEGET forkortet men det jeg vil sige med det, hold fast og specielt efter det er slået fast at det er en MYNDIGHEDSOPGAVE at udføre rp.

Held og lykke og jeg følger med på sidelinien hvordan det går i sagen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 22:33   #22
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Puha altså altså... Hvor de kommuner kan klokke i det...

Vi har netop afsendt min sag til en advokat som vil se på sagen...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 10:08   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Meget lort, og bedrag laver min kommune, men Ressourceprofilen, er lavet som den skal, i samarbejde med mig.
Dog har seneste sagsbehandler(ikke uddannet) indsat ressourceprofil i "Visitation og Kontaktforløb", hvilket gør det noget uoverskueligt.
Men ingen problemer med samarbejdet omkring den.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 10:51   #24
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det er ulovligt at lade private udføre myndighedsopgaver

hvor er det Åndsvagt det hele...de fleste bliver jo smidt rundt i systemet for at få lavet de r profiler fordi dem fra jobcenteret ikke laver det de skal !!!og så er det ULOVLIGT.... så min er bund ulovlig men det skider de på også beskæftigelses ankenævn.

Ministersvar øger presset på jobcenter

Af Erik Jørgensen

Beskæftigelses-minister slår fast, at det er ulovligt at lade private udføre myndighedsopgaver

SYDFYN: Beskæftigelses-minister Claus Hjort Frederiksen (V) støtter indirekte anklager fra 3F Sydfyn om ulovlig udlicitering af sygedagpengesager i Jobcenter Svendborg.

- Jeg er naturligvis enig i, at hvis det kommunale jobcenter overlader myndighedsopgaver til en privat aktør uden lovhjemmel, vil dette være ulovligt, fastslår beskæftigelsesministeren i et svar til Folketingets Kommunaludvalg i en sag fra Sjælland.

http://www.faa.dk/article/106247:For...ags-behandling
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 17:03   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også er det at man undre sig hvorfor ikke anke hvis man mener at have ret ? Kan det mon skyldes de tusinder af forkerte ulovlige ressourceprofiler der ligger ude i det ganske land og at man ikke ønsker en sm afgørelse med risiko for at få den besked at alle de ressourceprofiler man har liggende og som er ulovlige nu skal gøres lovlige ?

Næææ så er det bedre at holde mund og holde gode miner til slet spil og vente på at CHF og regeringen gør ulovlige handlinger lovlige .. for sådan går det jo så ofte her til lands kommuner gør noget ulovligt borger klager , regering gør det lovligt og på den måde spar vi en masse penge...

Jeg kan da kun opfodre ALLE også dig Stella der har en ulovlig ressourceprofil om at klage over den .. min er desværre (havde jeg nær sagt ) lovlig ellers ville jeg med det samme klage over den og bede om at kommunen gjorde noget ved det ...

Ved sq ikke hvad (for nogen af dem er jo udmærket ) men slippe det skal de sq da ikke bare ., det er det sædvanlige med det offentlige ...
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 13:57   #26
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Min er som udgangspunkt lavet af mig selv og så er der endeligt tilføjet kommentarer fra Plan & Handling, Contra - er aldrig gået op for mig hvad jeg skulle ved dem, læge konsulentet som 100% støtter mig og endeligt min meget søde sagsbehandler som har skrevt guld kommentarer.

Så alt er vist efter bogen...
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 16:04   #27
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg fik først lavet en i samarbejde med en sagsbehandler mhp. fleksjob. Da jeg så erkendte, at jeg ikke kunne klare det, skulle jeg lave en ny, fordi den gamle ikke længere kunne bruges. Den blev tilsendt mig med posten, og så skulle jeg selv udfylde den og indsende den.

½ år efter får jeg så at vide, at den nu er forældet, og jeg skal ha' lavet en ny. Da Gigtforeningens socialrådgiver gør dem opmærksom på, at ressourceprofiler ikke forældes, men at man i stedet føjer til, hvis der er nye oplysninger, indrømmer de, at har mistet nr. 2 profil, fordi de aldrig fik den tastet ind elektronisk...

Min 3. ressourceprofil har jeg fået lavet hos Contra. Min egen sagsbehandler har på intet tidspunkt været inde over. Hun har bare videresendt den, præcist gengivet og så har hun tilføjet en ekstra side med hendes egen konklusion.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 16:17   #28
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Altså ENDNU en ulovlig udarbejdet ressourceprofil med alle DINE private oplysninger
... så er det jeg spørger dig, Morgause, Har DU givet tilladelse til at din kommune videregiver DINE personlige/private oplysninger til privat aktør ?

Selv farer jeg simpelthen "i flæsket på dem", hvis de så meget som sender mit personnr. til privat aktør UDEN MIN TILLADELSE, for jeg har afgivet oplysninger og givet tilladelse til indhentning af lægeudtalelser m.m. i tillid til at loven overholdes, og vil ikke finde mig i at loven tilsidesættes eller at andre skal sidde og gramse i mine private forhold - basta!

De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 16:39   #29
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Altså ENDNU en ulovlig udarbejdet ressourceprofil med alle DINE private oplysninger
... så er det jeg spørger dig, Morgause, Har DU givet tilladelse til at din kommune videregiver DINE personlige/private oplysninger til privat aktør ?

Selv farer jeg simpelthen "i flæsket på dem", hvis de så meget som sender mit personnr. til privat aktør UDEN MIN TILLADELSE, for jeg har afgivet oplysninger og givet tilladelse til indhentning af lægeudtalelser m.m. i tillid til at loven overholdes, og vil ikke finde mig i at loven tilsidesættes eller at andre skal sidde og gramse i mine private forhold - basta!

De varmeste hilsner Hyanna
Nej, det har jeg ikke - jeg har også klaget over det nu, efter at jeg fandt ud af det ved at læse her på forum. Jeg troede jo, at det var i orden, ligesom jeg troede, at man pr. definition overholdt loven. Jeg må godt nok sige, at jeg er blevet meget klogere, desværre.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 17:47   #30
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Godt du har klaget, Morgause, for det er simpelthen skammeligt, som du er blevet behandlet ..... Håber du har klaget til borgmesteren samt ' byrødder', for loven skal STADIG overholdes, selvom Hjorten kommer med sit famøse lovforslag i næste måned og dermed vil gøre ULOVLIG PRAKSIS, LOVLIG
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvem af jer har fået lavet to stivgørende operationer ? puttenu Alt det andet 3 02-02-2012 23:34
Måske lavet lagkage i den... Mella Det er da strengt ! 1 12-01-2011 20:38
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
så har jeg fået lavet sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2008 12:44
Hvem får din ressourceprofil? zuza Det er da strengt ! 1 27-05-2007 16:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension