K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2008, 13:10   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mangelfuld opfølgning på fleksjobbere

Kommuner følger åbenbart heller ikke op på fleksere i arbejde.

Dvs. at skånebehov, arbejdstider mv. IKKE ajourføres, og så ender det måske med, at flekseren ryger UD af arbejdsmarkedet.

Her har en arbejdsgiver "råbt op" om problemet.

Nedenstående er fra Beskæftigelsesministeriets egen side med presseudklip.

http://www.bm.dk/sw1504.asp

Citat:
Mangelfuld opfølgning på fleksjobbere
Citat:
Frederiksborg Amts Avis, 14. oktober 2008, Erhverv forsiden og side 6 af Henrik Helmer Petersen
Citat:
Den halvårlige evaluering af borgere i fleksjob er ren proforma og giver ikke mulighed for nogen reel støtte til virksomheder, som har fleksjobbere ansat.
Sådan oplever Carsten Larsen, der er direktør i Frederiksborg Centret i Hillerød, i hvert fald kommunens arbejde. Frederiksborg Centret er en privat virksomhed, der søger rummelighed og derfor også har taget flere ledige ind i både praktik og fleksjob. Carsten Larsen forklarer, at kommunen som opfølgning på fleksjobbere hvert halve år sender et afkrydsningsskema, hvor der skal svares på, hvordan det går.

"Krydser vi af, at det går dårligt, sker der imidlertid ikke noget, og henvender vi os direkte til en kommune for at fortælle, at det er ved at køre helt skævt, så sker der det, at vi får at vide, at kommunen ikke kan hjælpe os, fordi vedkommende er i job, og der ikke er nogen sagsbehandler til at tage sig af sagen", siger han. Problematikken ligger i, at kommunen ikke vil behandle borgere, der er i arbejde, men kun ledige borgere.

Carsten Larsen kritiserer derfor kommunen for ikke at bekymre sig om, hvordan det går med fleksjobtagerne, så længe de er væk fra ledighedskøen.

Han mener i stedet, man skulle bruge flere ressourcer på at følge fleksjobforløbet tættere og fastholde fleksjobtageren på arbejdspladsen og dermed undgå at skulle finde nye fleksjob til de ledige hele tiden.

Formanden for Erhvervsudvalget i Hillerød Kommune, Ole Roed Jacobsen (V), afviser at det billede, som Carsten Larsen har fået, er normal procedure.
Nå, nu påstår Venstre altså også, at ARBEJDSGIVERNE lyver.

Velkommen i klubben af mistænkeliggjorte.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 21:31   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Gud hvor er det sindsygt

Endelig en arbejdsgiver, der viser lidt socialt engagement, og så bliver han sq ****ed af systemet/ kommunen.

FØJ FØJ igen igen, jeg kan snart ikke tage mere læseri omkring, KOMMUNER OG REGERINGENS løgne omkring " der er brug for alle" der er arbejde til alle", bare vi tager hånd om hinanden, så går det nok, hahahaha, der er plads til alle etc.

Nå ja jeg er bare lidt gak idag..

Men imorgen får jeg sikkert et fleksjob??? LOL Eller hører noget omkring min anke, omkring ferieret som flekskontanthjælpsmodtager..????

Næeh gu gør jeg ikke nikke nej.!!!!

God fortsat tirsdag aften til Jer alle. Knus fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 22:32   #3
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Du er ikke alene, i 93 fik jeg et nyt skånejob, der gik ikke længe før end kommunen fortalte at nu ville man ud og se til mig på skånejobbet, de kom aldrig :-/
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anke på flex afslag kan ikke ændres grundet mangelfuld dokumentation gipsyrose69 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 3 04-03-2013 13:38
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
mangelfuld aktindsigt pinballs Alt det andet 12 09-02-2010 03:09
opfølgning af sygemelding lolaemily Din historie 14 25-05-2008 23:14
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension