K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2008, 21:35   #11
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Jeg syntes det er blevet meget meget svært at få hjælp fra kommunerne, nu har jeg haft 3 kommuner i den tid jeg har været syg, og alle 3 har ikke været lette at danse med.
Men Hjørring kommune som debatten begyndte med har haft store problemer med sygdom jeg begyndte min sygdoms periode i den kommune,og jeg blev da også kaldt til det ene møde efter det andet, og det var selv om der var 2 læger som sag jeg kun hade mulighed for at blive rask ved operation, men den købte Hjørring kommune ikke nej for den læge kommunen har selv skulle jo være kloger ind alle de andre læger ude i byen.
Men jeg fik den første operation og gik 3 måneder til optræning og kommunen skrev brev med tider til flere møder, hvor de vil jeg selv skulle sige hvornår jeg kunne begynde at arbejde igen, det er jo ikke noget jeg selv kunne sige så de måtte skrive til min læge men det var ikke godt nok for dem, og efter 2½ måned fik jeg pluselig ingen sygedagpenge, mig ned på kommunen for at høre hvad det skyldes, joooo du er hvis rask nok til at arbejde igen det mener vores egen læge sag de, jeg gik i sort kunne bare ikke finde et ord at bruge over for den kvinde jeg sad over for.
Så fik jeg min læge til at skrive til dem og det hjalp da lidt jeg fik mine penge igen, og begyndte så på mit job igen.
Efter 4 måneder på job faldt jeg 3 meter ned fra en lastbil trailer, lige ned på min højre skulder som var ny opereret for for 7 måneder siden, og den blev knust mere ind første gang.
Men det var åbenbart det som skulle til, for kommunen fik jeg først problemer med da lægerne efter 4 operationer siger stop, du vil aldrig kunne bruge den skulder/arm til at arbejde med mere, det var pga. store smerter også fordi de har taget næsten alt inden i ud så der kun er et halv skulderblad og et ledbånd i toppen så jeg kan løfte den lidt selv,90% af musklerne er også væk så det giver sig selv der er sat nogle begrænsninger på hvad den kan, og de vil jeg skulle have min pension.
Det tog så også 5 år med dem for at finde ud af jeg ikke kunne klare et job, på morfin hver dag og mange smerter men så har der så også været ro for kommunen siden den 1-4-2007 hvor jeg fik pension.
Så er der kun at slås for at få hjælp til betaling af medicin og transport frem og tilbag til behandlinger, og det er også en kamp men det kan jeg skrive om i et andet indlæg jeg vil bare skriv min mening om Hjørring kommune hvor jeg selv har boet i flere år, men nu er i midt jylland men de liner dem meget.
Hygge til jer alle.

Lynge
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 23:37   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der hvor folk kommer i klemme er, når man bliver taget af sygedagpenge uden afklaring, og overladt til kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.
Dette sker, fordi der ikke har fundet den afklaring sted som burde.
Dette kommer borgeren til skade, men ofte uden at borgeren er klar over ,at det er ulovligt det der foregår.
Fordi man netop ikke har overskud til at sætte sig ind i lovgivningen, og fordi man ofte har brug for fred og ro, under behandling, fred og ro til at finde ud af hvor man står, arbejdsmæssigt mv.

Er selv først nu i gang med klagesag over fratagelse af sygedagpenge tilbage fra juli 2005.
Har først her i foråret fået at vide, at jeg står indplaceret til at kunne vende tilbage til ordinært arbejdsmarkedet. Dog match 5. Der har jeg stået siden 2005, dvs dagen efter at jeg netop har fået frataget sygedagpenge med modsat begrundelse.
Jeg burde dengang have fået pension eller fleksjob.

Var i arbejdsprøvning, 2005, som konkludere at der ingen arbejdsevne er.
Men pensionssamrådet hænger sig i, at arbejdsprøvningen blev afbrudt, hvorfor man ikke havde set nok. Selve arbejdsprøvningen varede 7 ud af 13dage., men var på reva-center i 2,5mdr før den blev afbrudt, hvor tiden blev brugt på bla resourceprofil.
Jeg var der en time om dagen -mandag hvor jeg var på sygehuset og fik kemo-behandling, for betændelselsgigt.
Man vidste, før arbejdsprøvning, at forløbet måske blev afbrudt, netop ved smitte, idet mit imunforsvar jo bliver nedsat på kemo-behandling.
Men alligevel skulle jeg igennem dette forløb, uden at man efterfølgende kunne bruge det til noget. Fik afslag på pension, blev indstillet af sygedagpengeafd.
Til gengæld brugte man forløbet til at afbryde sygedagpenge.

Og jo, kommunerne kassetænker. 3.5 million er sparet på 500borgere pr mdr, istedet for pension.
I min kommune har jeg læst, ref fra byrådsmøde, at man nu skal bruge fratagelse af kontanthjælpen oftere?
Dvs at borgere som jeg selv, match 4(blev sat i match 4 efter sidste afslag, indstillet af Job-center dec 2007(før match5)), kan få frataget kontanthjælpen, såfremt jeg ikke kan møde i aktivering, hvilket er et krav i den nye lov 1.7.08, selv for match 4+5.
Fik ny forundersøgelselsforløb som igen konkludere at der ingen arbejdsevne er 2007.

Er nu i 3 forsøg arbejdsprøvning!!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 01:00   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er bare for vildt, Pia.

Jeg tænker også på alle dem, der ikke kender k10, er ordblinde, psykisk syge osv. Gad vide, hvor mange hjemløse kommunerne har skabt.

Den her har jeg også tænkt meget over (fra Hjørring):

Citat:
og én er død.
Gad vide, om vedkommende nåede at få førtidspension.

Når en stikprøve kan vise så mange fejl, hvad så med dem, vi ikke hører om?

Og hvad med den nye 450-timers regel? Hvor mange "fejlplaceres" i matchgrupperne som dig, Pia?

Dvs. hvis du er gift, Pia, og IKKE får 450 timers ORDINÆRT arbejde de næste 2 år, så mister du din hjælp. Det har netop slået mig, at du også kan rammes af den nye lov.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 10:27   #14
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
Hej!
Jeg undre mig overhovedet ikke over ,at folk når at dø i Hjørring kommune inden deres sag afklares..

Jeg har været i et afklaringsforløb på revalideringscenter i 13 uger..

Da jeg havde været der i i 5 uger mente reva at jeg var afklaret i deres regi..

Så på egen opfordring talte jeg med sagsbehandler om en ekstern praktik...

Dette lod sig dog ikke gøre pga ferie..

Men jeg kunne starte d 1-9-2008..

der var min arbejdsprøvning med de 13uger afsluttet på reva...

kommunens konklution på revalideringsforløb var at jeg lå i en gråzone idet min effektvitet lå på omkring 12 timer...

Så der skulle en arbejdsprøvning mere til,det skulle jo også være en smal sag da jeg og sagsbehandleren på reva havde skaffet praktikken..

mensådan skulle det ikke gå,jeg ringede torsdag inden d 1-9 for at hører om det var ved at være iorden for nu var det jo snart tiden...

ja sagde sagsbehandler du vil blive ringet op i løbet af eftermidagen af virksomhedskonsulent...De har dags dato ikke ringet endnu,har prøvet at kontakte sagbehandler flere gange men det har vist sig umuligt at få fat i denne,selv inden for deres tlf tid..

så mig undre det ikke at Hjørring kommune for de hænger virkelig i bremserne.
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 00:01   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Zusa.
Nej, jeg er ikke gift, så der kan de ikke ramme.
men vil de trække den afgørelse jeg skal have om førtidspension, kan de faktisk be mig i aktivering, selvom jeg ingen arbejdsevne har, og derefter fratage mig kontanthjælpen.
(de har truet en gang før, på urigtige oplysninger, det trak de så også tilbage after skrivelse fra fagforeningen og møde med Borgmester).
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialjurist i radioen om syge borgere gisne Politik og Samfund 0 17-06-2013 12:14
FOA: Kommune sender syge borgere i arbejdsprøvning Webmaster K10 Nyheder 0 07-07-2012 11:50
Ventetid til pension gør borgere syge @PerChr Politik og Samfund 37 27-01-2009 12:57
Regering og kommunerne gør borgere mere syge Webmaster K10 Nyheder 0 23-01-2009 07:42
Rødovre Kommune anerkender ikke syge og nedslidte borgere widowmaker Det er da strengt ! 8 26-04-2008 17:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension