K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2016, 00:37   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
akter.

Jeg lever i et morads af papirer.
Min manglende energi bevirker, at jeg trods jeg ved hvad jeg skal gøre magter jeg ikke, at få det gjort.
Først efter 2 år hvor jeg mente, at vide jeg kunne opnå § 34 fik jeg ansøgt og det kun med hjælp.
Kort, så sparker jeg mig selv.
Nu har jeg så endelig søgt om genoptagelse af erhvervsevnetab.
Ikke at forveksle med men erstatning.

Sidste, handler alene om økonomi. Forstået sådan, at jeg har søgt om erstatning da jeg efter ophør af fleksjob er gået mærkbart ned i indtægt.
Jeg anede ikke, at dette var en mulighed, da jeg en gang havde modtaget erstatning, men fra forskellig side herunder Elmer advokater blev gjort opmærksom på, at jeg skulle få genoptaget min sag.
Dette for over et år siden, men pga. af min manglende energi( herunder angst for at skrive forkert) datoer og al det de skal vide, fik jeg først skrevet ansøgning i beg. af året.
Jeg har fået oplyst at der er ca. 28 mdr. sagsbehandlings tid.

Nu har jeg så modtaget af 2 omgange sagsakter, som jeg kan respondere på, hvis jeg har bemærkninger.
Der er ialt ca.1500 akter og mange er kopier.

Jeg kan læse indtil nu, da jeg ikke er færdig, at der igen er fejl fra jobcentret, og at flere af mine indsigelser er udeladt.
Bl.a har SB udeladt at forklare at de oplysninger hun har givet mig er eklatant fejlagtige, men da jeg oplever hende som et ordentligt menneske har jeg ikke klaget.
Jeg havde dog håbet, at SB skrev virkeligheden, eller med andre ord tog fejlen på sig.
I stedet ser det ud som om jeg ikke vil lytte. Underforstået, jeg vil have FTP.
Der står f.eks; vedkommende(mig) er oplyst om muligheden for at opnå fleksydelse. Her undlades beskrivelse af, at vi havde en diskussion om det og hun endte med at give mig ret i, at det ikke gavnede mig overhovedet, da man ikke kan opnå højere ydelse end den man har haft de sidste 12 mdr.
Netop dette fastholdt hun og først da jeg sendte hende link fra udbetaling Danmark erkendte hún at hun tog fejl.
Det er blot en af de fejl der har været i min sag.
Læge i rehabiliteringsteam som direkte løj o.s.v. Jeg kunne blive ved, men nu kommer jeg til mit spørgsmål.
Jeg fatter ikke,hvorfor alle de dokumenter herunder lægeattester kommer denne sag ved.
I min optik handler det jo alene om det økonomiske tab jeg har haft og stadig har,. Altså hvorfor kan de ikke bare se på indkomst. Hvorfor skal alle de ( i min optik) lægeudtalelser og jobcentre dokumenter med i min ansøgning.
Jeg har spurgt ind til det i ASK, men jeg forstod ikke svaret. Der blev nævnt noget med ændringer i mit liv, trods jeg sagde. Ja, jeg er blevet mere syg, men det er ikke det jeg søger genoptaget.

Er der nogen herinde der forstår det?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension