K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2013, 13:03   #1
Janusson
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Janusson er ny på vejen
Boligtilbud kommunen - sent svar

Hej alle sammen!

Jeg har været på Kbhs kommunes akutte boligliste siden december og har nu fået boligtilbud, som jeg har takket ja til, med indflytning til den første juli 2013 - er også blevet oplyst om at jeg får ET TILBUD! (jeg kom på listen pga en psykisk lidelse, med hjælp fra min psykolog samt er jeg på kontanthjælp)

FSB har oplyst mig, at de har sendt kontrakten til min kontaktperson i socialcentret den 13/6-13, men jeg har intet hørt fra dem endnu, og kan først få fat på dem mandag den 24/6 (hvilket er en uge inden jeg skal flytte)

Kommunen betaler depositum, og jeg kender reglerne vedrørende afslag - og jeg hverken tjener for meget eller har gammel gæld til dem (jeg fik hjælp til en enkeltydelse i 2004 på 5000 kr til et værelse, men den post blev forældet i 2009 - og jeg fik aldrig et krav om tilbagebetaling dengang, og som jeg forstår forældet gæld, så er det jo nærmest ikke-eksisterende længere, da kreditor ikke kan kræve at få de penge nu - eller tager jeg fejl???)

Mit spørgsmål er, hvad kan jeg egentlig tillade mig at gøre lige nu og her mht at indhente flyttehjælpstilbud og at få pakket mine ting, da jeg skal være ude af mit nuværende sted til den første, men uden at vide 100% om boligen er min, da jeg ikke har underskrevet kontrakten - da de ikke har kontaktet mig siden de modtog kontrakten?

Og nu hvor jeg først kan få videre besked mandag den 24/6, skal jeg så alligevel være ret så sikker på at boligen er min?

Jeg er bange for at få et afslag, og det ville stille mig hjemløs fra 1/7-13

Kan de "holde mig hen" helt til slutningen af en måned, og derefter tillade sig at give afslag, når de vel sagtens ved, at jeg har været nødsaget til at snakke med min nuværende udlejer om, at jeg har modtaget tilbud fra kommunen hvilket jeg har takket ja til, og derfor ikke kan stå med to huslejer til næste måned?

Det er måske min paranoia der kører - synes bare det er underligt jeg intet har hørt endnu - og et afslag bør slet ikke være en mulighed da jeg har mine papirer i orden, så måske dette bare er kommunens langsomme arbejdsmoral

Det skal siges, at jeg har ikke været "for hurtig" til at opsige mit nuværende værelse, da min udlejer siden december har ventet på at jeg fik boligtilbud, så hendes søn kunne overtage mit værelse (han er her den første juli, så jeg KAN ikke blive boende her, skulle noget nu gå galt)

PS - Jeg tager selvfølgelig derned mandag 24/6, for at høre nærmere)

Sidst redigeret af Janusson; 21-06-2013 kl. 13:38.
Janusson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 07:20   #2
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Kære du. Jeg håber sådan for dig at du fik lidt afklaring i går. Det er jo ikke til at leve med sådan en uvished. Held og lykke. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 07:30   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men jeg tror ikke kommunal gæld bliver for gammel det er vist noget med 2 år.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 07:39   #4
Janusson
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Janusson er ny på vejen
Hej igen!

Jeg fik i hvert fald snakket med dem i går, og det var godt da de slet ikke kunne se de havde modtaget lejekontrakten (den blev så sendt til kommunen via mail fra FSB mens jeg var der)

Jeg fik udfyldt ansøgning om depositum i går, men fik at vide jeg får svar om 3-5 dage, hvilket fik mig op i det røde felt, da jeg jo står til at flytte om 6 dage - krydser fingre for de behandler sagen som en hastesag, og at jeg evt får svar i dag, eller senest torsdag

jjsonn - jeg ved ikke helt hvad du mener, men jo - jeg har været i kontakt med opkrævningafdelingen, Kbhs kommune - og fik oplyst at min gæld fra 2004 er forældet, så den del er på plads
Janusson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 11:46   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg havde også en gang en sag hvor der gik kludder i den med indskud mm. Til alt held, fik kommunen lavet en aftale med SAB (boligselskabet) om, at jeg godt måtte flytte efter d 1, fordi kommunen ikke kunne nå papirarbejdet.

Så jeg fik lov til at flytte, men kunne ikke juridisk få adgang til lejebolighen d 1 - så i stedet fik jeg dispensation og kunne få nøglen d 3 hvor papirerne var klar.
Meget nervepirrende tid!!!

Og boligselskabet var faktisk guld værd, for de opkrævede kun husleje fra d 15 i måneden, så jeg fik 12 dage gratis.

Håber du om ikke så lang tid, kan sidde i dit nye hjem og nyde det hele faldt på plads. Og GODT du tog derop!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 14:58   #6
Janusson
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Janusson er ny på vejen
helenekr - Det var en dejlig besked at læse, da jeg netop har tænkt at jeg nok skal få boligen, men med et par dages forsinkelse

Jeg fik faktisk en kopi af lejekontrakten i går, dog skal intet underskrives før depositum er faldet på plads

Og jeg kom til at tænke på, bevilliger de ikke depositum, får man så mulighed for at se om de penge kan skaffes på en anden måde? Fx ved at låne pengene af min far - hvis det skulle blive aktuelt, eller er boligen borte?
Janusson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 15:39   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, hvis de ikke bevilger dig depositum, så kontakter du bare boligselskabet, og så er jeg HELT SIKKER PÅ, at de giver dig et par dage til at finde på en ny løsning.

Men du får da også det depositum, du står jo godt i og med du har været på listen og har en psykisk lidelse - så begynd du bare at pakke, det skal nok gå i orden. Men lad være med at gå HELT i panik, hvis der går de der 3 dage inden du høre noget, ansøgningen skal godkendes af flere, og det kan altså godt tage et par dage.
HVIS du ikke høre noget inden de første 3 dage, så gå op til dem igen og sig du er tæt på nervesammenbrud

- og meld lige tilbage herinde, hvordan det går!! for nu bliver jeg da også lidt nervøs
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 15:10   #8
Janusson
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Janusson er ny på vejen
Alo alo!

Update - kommunen har i dag overført depositum til FSB; imorgen er kontanthjælpen på konto, og jeg betaler første måneds husleje imorgen

Viceværten får jeg først fat på mandag, og der aftaler vi hvornår jeg skal hente min nøgle - og mandag er jo den første, så deadline bliver overholdt

NU kan jeg slappe af igen ;=)
Janusson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 15:26   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Weeeeeeeeeeeeee, hvor FEDT!!!!

Jamen så ved du jo hvor du skal nyde sommeren - tak for din opdatering - eeelsker når tingene flasker sig


Tillykke med den nye lejlighed!


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 20:51   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Janusson Se meddelelser
Alo alo!

Update - kommunen har i dag overført depositum til FSB; imorgen er kontanthjælpen på konto, og jeg betaler første måneds husleje imorgen

Viceværten får jeg først fat på mandag, og der aftaler vi hvornår jeg skal hente min nøgle - og mandag er jo den første, så deadline bliver overholdt

NU kan jeg slappe af igen ;=)

Pyyha, jeg kan godt huske mit sidste forår, først ventede jeg på, at få svar fra boligselskabet, om lejligheden blev min (jeg var nr. 3 på listen til den), og så på svar fra kommunen om lånet.

Det er bare så skønt, når alt falder på plads.

Tillykke med den nye bolig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
At rykke kommunen for svar - hvordan? Cillenolle Alt det andet 96 19-08-2010 09:27
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension