K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2013, 13:06   #1
bfritz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2013
Lokation: Hedensted
Indlæg: 27
Styrke: 12
bfritz er ny på vejen
Aktindsigt - hvad så nu????

Hej

Jeg var del af en børnesag tilbage fra slutningen af 1980'erne. Nu i en alder af 40+ føler jeg endelig at jeg kan forholde mig til den del af min fortid der bl.a. indeholder incest og meget andet godt

Jeg skriver nok så optimistisk til Region Nordjylland og Mariager Fjord Kommune for at udbede mig kopi af akterne.... så langt så godt.

12 dage senere modtager jeg et brev (af papir ) fra Nordjylland, at de har absolut ingen papirer liggende på mig og mit cpr. overhovedet ikke findes i deres system....

14 dage efter aktindsigtanmodning modtager jeg mail fra Mariager Fjord, der findes intet med mit cpr nr. i deres system
Lidt frem og tilbage og min mors cpr. -næh de har ingen papirer på mig

Skal jeg nu bare læne mig tilbage og acceptere at jeg åbenbart ikke findes??? Kan god nok ikke forstå hvorfor jeg får så mange regninger så

Er det ok at kommuner og regioner smider personlige papirer ud? og må de det???

Tak for at du læste med
bfritz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 15:16   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er vel ikke nogen, der siger, at du ikke findes. Du kan jo tjekke i cprregisteret. Der har jo været flere kommunesammenlægninger. Der er forældesesfrister. Men du kan måske finde ud af, hvad kommunen hed den gang og spørge ind til om deres gamle sager er arkiveret et sted.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 15:19   #3
Aistlin
Ved at vænne sig til K10
 
Aistlins avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
Aistlin er ny på vejen
Nu blev systemet jo digitaliseret i slut90erne, så det kan godt passe at du ikke står i systemet. Spørg om de har arkiver de kan kigge i
Aistlin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 15:21   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da man gik fra papirsager til elektroniske sager, valgte mange kommuner at slette alle de gamle sager, med mindre der var ''gang i dem'' og man havde en konkret sag og fx var på overførselsindkomst.
Senere valgte de så, at alle sager skal slettes hver 5 år, hvorfor mange har oplevet at være ude af systemet en periode, blot for at komme tilbage og erfare, at alt var slettet og at de nu startede på et nyt og frisk kapitel.
Denne indgriben har naturligvis været særlig svær for dem der ville i gang med at søge fleks eller førtidspension efter flere års tovtrækkeri med kommunen, og som nu stod, uden nogen sag overhoved.

Det eneste man kan gøre i den slags tilfælde, er at søge aktindsigt hos hospitaler, sygehuse, læge og/eller andre institutioner hvor det kan tænkes der står noget om én. At søge på de gamle papirsager hos kommunen, er som regel som at løbe panden mod en mur.

Har man en sag ved kommunen, eller får man en sag ved kommunen, er det derfor enormt vigtigt, at man løbende søger aktindsigt, for begynder de at slette, så kan man altid fremvise den tidligere sag, få den kopieret og vedlagt den nye sag igen.
Fuldstændig latterligt!!

For et par år tilbage skrev jeg og klagede til politikerne, men fik kun svar tilbage om, at man valgte at slette, så også de der havde et dårligt udgangspunkt, kunne få en chance for at begynde forfra - lidt som man kender det fra straffeattesten. Og selvom det naturligvis lød godt som sådan, så tror jeg så mere på at de sletter, fordi de kan udelukke en masse fra netop at søge fleks eller førtidspension, ved at spille belejligt uvidende.....

Håber du kan søge yderligere informationer, af andre kanaler.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktindsigt BSR Spørgsmål ang fleksjob 6 22-01-2012 21:00
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt Tullee Alt det andet 6 30-06-2010 10:23
Aktindsigt paula Alt det andet 2 23-08-2008 10:04
Aktindsigt JJC Alt det andet 10 02-02-2008 20:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension