K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2012, 13:55   #11
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Prøv at anke, men da du har skrevet det på ansøgningen, har du jo også haft en formening om at det ville finlurere på din evt kontanthjælp. Bliver nok svært at plædere, at du har været i god tro og/eller ikke vidste/burde vide, at du ikke var berettiget. Men forklar sagen og se, hvad der sker.
Du kan sikkert få tilbagebetalingen spredt ud over nogle måneder.
http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1497
Hmm det hænger så ikke helt sammen i min verden det du skriver der..

Uanset om jeg har en ide til om det får indflydelse på min kontanthjælp at jeg får penge andre steder fra, så skal jeg da oplyse dem det uanset hvad. Det er jo ikke mig der skal fortælle om det skal modregnes eller ej. Jeg har pligt til at oplyse alt omkring indtægter og beholdning.

Jeg ved på forhånd at en bil der har en værdi under 10.000 må jeg gerne beholde og sådan en bil har jeg.. Det har jeg da alligevel skrevet på, fordi det skal jeg skrive.
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 14:56   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville klart også klage over at de trækker alle pengene i samme måned...

En ting er at de skal betales tilbage...men det giver sig selv at man ikke,kan betale alle pengene på en måned...

Dette burde de gå med på....specielt når du har oplyst alt det du skal...og at det faktisk er kommunen der har udbetalt for meget...

Hvis de alligevel ikke går med på det...ja så er du jo nødt til at prøve at få noget ekstra hjælp....evt imod tilbagebetaling...

Men mon ikke de alligevel går med på at du betaler dem over nogle måneder....da de jo ved at din klage kommer ud til Ban så de kan se hvordan de gør i din kommune...

Mange gange er det nok med en klage...for at de så skifter mening....og det har de jo ret til inden for 4 uger efter de har modtaget din klage...

Mener også der er nogle regler for at de skal være hurtigere når det gælder de penge man skal leve for...men det er sikkert noget du kan finde på www.ast.dk
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 00:31   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil mene, at de FREMADRETTET, kan modregne, dit beløb fra pensionsordningen.

Det betyder at de kan gøre dette, allerede nu. Kontanthjælpen er dog bagudrettet, hvorfor de måske først kan modregne fra næste mrd.

Men jeg tvivler stærkt på, at de kan kræve det bagudrettet, når du har oplyst om dette ved ansøgning om kontanthjælp.

Prøv engang at ringe og høre hos Ankestyrelsen og/eller ombudsmanden.
Er ret sikker i min sag!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 10:25   #14
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg vil mene, at de FREMADRETTET, kan modregne, dit beløb fra pensionsordningen.

Det betyder at de kan gøre dette, allerede nu. Kontanthjælpen er dog bagudrettet, hvorfor de måske først kan modregne fra næste mrd.

Men jeg tvivler stærkt på, at de kan kræve det bagudrettet, når du har oplyst om dette ved ansøgning om kontanthjælp.

Prøv engang at ringe og høre hos Ankestyrelsen og/eller ombudsmanden.
Er ret sikker i min sag!

VH Popiae
Det vil være super hvis det er sådan det kunne foregå.. Det er helt fair hvis loven siger det er forkert at jeg får begge dele, så skal de selvfølgelig have nogen tilbage igen.

Men vi snakker cirka 8.000 før skat hver måned siden januar så det samlede beløb er alligevel cirka 72.000 de vil kræve tilbage iflg hvad rådgiveren sagde.. - og så har de så lige trukket cirka 8.000 og modregnet dem i august lønnen, som jeg fik udbetalt til september.. - eller dvs, at det resterende først går ind på min konto d. 11/9, fordi de har brugt så lang tid på at finde ud af det..
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 17:08   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Det er helt fair hvis loven siger det er forkert at jeg får begge dele, så skal de selvfølgelig have nogen tilbage igen." citat slut.

Nej, der er IKKE iorden, fordi borgere SKAL kunne regne med, at det de får, IKKE skal tilbagebetales, medmindre, borgeren IKKE har givet alle oplysninger.

Men FREMADRETTET, er en anden sag.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 18:15   #16
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Du må selvfølgelige anke, som der allerede er sagt
Fejlen er deres, og du skal ikke finde dig i at blive truet på den måde.
Jeg håber ikke, at de har smidt din ansøgning væk.
Du ender nok med at betale beløbet tilbage men det må jo foregå på en måde, så du kan klare at betale dine udgifter.

Det er synd, at du skal opleve det. Føler med dig! mange gode tanker!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 18:27   #17
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"Det er helt fair hvis loven siger det er forkert at jeg får begge dele, så skal de selvfølgelig have nogen tilbage igen." citat slut.

Nej, der er IKKE iorden, fordi borgere SKAL kunne regne med, at det de får, IKKE skal tilbagebetales, medmindre, borgeren IKKE har givet alle oplysninger.

Men FREMADRETTET, er en anden sag.

VH POpiae
Det var også fremadrettet jeg mente - skrev det nok bare ikke tydeligt nok..

Det værste er godtnok at de fra den ene dag til den anden bare nægter at give mig de sidste 8.000 uden jeg lige var klar over det.. jeg har ikke engang modtaget nogen afgørelse fra dem skriftligt, de har bare modregnet dem. - nu kommer jeg til at tænke på om kommunen godt må modregne penge uden at give en skriftlig afgørelse først? - bare en tanke... Det hele har kørt over tlf kontakt.

Tak Zolskin, det er pænt af dig..

Jeg har bare ikke fået nogen afgørelse på skrift endnu og da min rådgiver ikke ligefrem er jordens hurtigste, så aner jeg ikke hvornår hun træffer afgørelse i dette..

Men hvor kan jeg klage henne og kan jeg overhovedet klage el noget andet, inden jeg får en skriftlig afgørelse? - for pengene mangler jeg jo stadig pt.
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 22:25   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan da bede om, at beløbet trækkes over flere omgange.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 22:34   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BubberDK Se meddelelser
Jeg har bare ikke fået nogen afgørelse på skrift endnu og da min rådgiver ikke ligefrem er jordens hurtigste, så aner jeg ikke hvornår hun træffer afgørelse i dette..

Men hvor kan jeg klage henne og kan jeg overhovedet klage el noget andet, inden jeg får en skriftlig afgørelse? - for pengene mangler jeg jo stadig pt.
Det burde ikke være noget problem.
Og så kan du jo samtidig klage over, at du ikke har fået en skriftlig afgørelse, med klagevejledning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 23:24   #20
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
ENIG din kommune har skidt i nælderne, de har ikke opdaget, du har oplyst, du var berettiget til penge ved siden af.
De har- da de omsider opdagede det ikke givet dig klagevejledning og ankemulighed pr skrift.

Det skal de!

Du ønskes held & lykke med denne, rædsomt kedelige sag. (Y) (Y) (Y)
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej - et pludselig ændring af et struktureret og godt liv. HolmDamgaard Din historie 11 20-01-2014 17:55
Skatteprocent på ledighedsydelse pludselig 55? amaranth Spørgsmål ang fleksjob 27 31-01-2013 19:43
Nu undre de sig pludselig? Indiansummer Politik og Samfund 1 16-08-2012 11:13
fradrag i kontanthjælpen havheks Alt det andet 8 12-08-2012 12:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension