K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2011, 16:46   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ftp for DF vil i Folketinget

"Han er på grund af rygproblemer blevet tilkendt førtidspension, men ifølge arbejdsmarkedsforsker ved Aalborg Universitet Henning Jørgensen skal Mads Fredeløkke opgive førtidspensionen, hvis han bliver valgt."

http://www.fyens.dk/article/1924397:...-i-Folketinget

Netdebatten:
http://www.fyens.dk/modules/forum/categories.php

Øhhh...mig bekendt tildeles man en ftp når erhvervsevnen i ethvert erhverv er ubetydelig....

...hm, har denn mand snydt sig til pensionen eller sir det bare alt om hvor lidt de laver på Tinge(og måske helt specifikt DF!)

Ja, jeg spør bare(ligesom Bertel H )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 17:05   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis han bliver valgt ind i folketinget er det et fuldtidsjob
simpelthen utroligt at han ikke forstå det vil skade en masse på FP
det har ikke en meter med demokrati at gøre

hvis han har fået den efter 2003 skal man ikke have nogen arbejdsevne i alle fag

Så Ja han skal absolut ikke have en FP. hvis man har overskud til at blive valgt ind i folketinget.

bliver nødt til sige klovn
håber ikke han bliver valgt ind, men kommer i arbejdsprøvning så kommunen kan vurdere hans arbejdesevne på ny.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 17:33   #3
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Det er vel to forskellige problemstillinger.

a) Demokrati er at have mulighed for at stille op til valget, og blive valgt uanset ens sociale eller økonomiske status.
b) En tilkendt førtidspension der betyder, at arbejdsevnen er lig nul.

Jeg er ganske enig i, at hvis han bliver valgt ind, så står han med et fuldtidsarbejde og en løn der svarer til det, og bør hellere ikke længere få en førtidspension da han isåfald bliver selvforsørgende, ligeledes bør arbejdsevnen vurderes efterfølgende da han har haft en fuldtidsstilling

På den anden side mener jeg så heller ikke, at han kan frakendes pensionen på den baggrund, at han ønsker at deltage i demokratiet og stiller op til valget. Det ville jo underminere hele grundlaget for demokratiet.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 17:34   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Han skal hverken i Folketinget ( han må være total utroværdig ), eller hæve sin FP og faktisk så allerede nu begår han social bedrageri ved at stille op som førtidspensionist.
Han har selv vurderet at hans arbejdsevne er helt i top og derfor har han pligt at orientere kommunen om det.

Hvor fræk kan man være.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 18:05   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
I Randers valgte de en borgmester der var på førtidspension - og han blev efter noget tid opfordret til at afgive den, stor sag der blev blæst op i medierne..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 18:09   #6
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Nu kender jeg selvfølgelig ikke hele historien, men hvis han har udtalt det om sin egen arbejdsevne.. så bør hans førtidspension tages op i kommunalt regi, da han må forventes at kunne bestride en fuldtidsstilling. Så er det ikke længere et spørgsmål om 'demokrati' men simpelthen om at han ikke har ret til den ydelse han får.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 00:04   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Alene det, at han opstiller til folketinget, som førtidspensionist, bør udløse en konsekvens, i form af fratagelse af førtidspensionen.

Måske han ikke får offentlig pension pga egne opsparing, privat pension eller andet.
Men det er efter min mening, sagen uvedkomne.

Man kan ikke opstille til et arbejde, og samtidig bevare status som førtidspensionist.

Vi har set borgere herinde der bliver truet med fratagelse af børn, fordi de ikke har nok arbejdsevne, mv.
Fleksjob, bevilliges, se bla Ankestyrelsens blåstempling af dette, på 5 timer ugentlig, med afslag i førtidspension.
Ergo er der ingen tvivl.

Man kan jo heller ikke modtage dagpenge, hvis man ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet.

Det handler om arbejdsevne. Og det har han tilsydenladende.

Håber at det får konsekvenser for ham, da dette stundt kun gør førtidspension debatten, værre for de der kæmper en indædt kamp for dette. Og med god begrundelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 01:49   #8
Azoril
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Azoril er ny på vejen
hmm sys man ska passe lidt på her for ja alle kan stort set snakke og skrive herinde og nogle endda i flere timer af gangen sku de så heller ik ha en ftp? det kan jo regnes for en arbejdsevne at ku snakke og skrive i et par timer hver dag?
Azoril er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 04:27   #9
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Azoril Se meddelelser
hmm sys man ska passe lidt på her for ja alle kan stort set snakke og skrive herinde og nogle endda i flere timer af gangen sku de så heller ik ha en ftp? det kan jo regnes for en arbejdsevne at ku snakke og skrive i et par timer hver dag?
Deri truslen mod demokratiet og hele det demokratiske grundlag som vesten hviler på. Hvis man kan tie nogen samfundsgrupper ihjel med den slags indirekte trusler.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 08:02   #10
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
For mig at se skal vi holde snot for sig og skidt for sig!

Førtidspensionister efter den nye ordning burde ikke kunne stille op til Folketinget, hvis førtidspensionen er givet korrekt. FORDI der burde simpelthen ikke være arbejdsevne til det.

Jeg er enig i, at det sender et helt forkert signal om førtidspensionister - hvor mange af jer på den nye ordning kan bestride et job på Christiansborg? Her melder man sig ikke syg i 3 ud af 5 dage om ugen - de er højtlønnede og derfor forventes altså også min. 37 timer om ugen, og nok også mere.....

At køre den over på demokrati synes jeg er helt forfejlet her. Førtidspensionister er jo også udelukket fra andre fuldtidsjob. At begynde at råbe om om demokrati i den sammenhæng synes jeg er helt forkert. Vi kan jo heller ikke blive kassedamer, vejarbejdere, direktører osv osv.

Derfor er vi jo ikke sat udenfor demokratiet, men vi har nogle begrænsninger, som jo netop berettigere os til førtidspension. Vi kan blive hørt alligevel, men vi har jo vores begrænsninger fysisk eller psykisk.

Kassedamen kan jo heller ikke - hvis hun er rask - få førtidspension. Det er jo heller ikke et brud på demokratiet, men et spørgsmål om den rette ydelse, på det rette tidspunkt til den rette person.

Jeg er enig i, at denne sag skader førtidspensionister i den grad! Et helt forkert signal der sendes. Personligt ville jeg have en flov smag i munden - både overfor systemet og overfor andre førtidspensionister - hvis jeg begyndte at søge fuldtidsjob.

Vi er som førtidspensionister jo forpligtet til at meddele kommunen, hvis vi pludselig oplever så markant bedring at førtidspensionen ikke længere er berettiget. Mig bekendt skal dette meddeles pr. omgående, og ikke først når man har et job på hånden....
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fravær i Folketinget sane Politik og Samfund 3 20-06-2010 16:11
Folketinget Odenseaneren Et godt link! 0 25-10-2008 13:04
spørgsmål i folketinget buster Politik og Samfund 9 23-10-2008 15:18
folketinget i går bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-04-2008 10:02
Stem med folketinget bantam Et godt link! 4 09-10-2006 01:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension