K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2014, 23:02   #1
Håberdetlykkes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Håberdetlykkes er ny på vejen
Exclamation Ansættelseskontrakt

Det ser ud til at det endelig lykkes at få et fleksjob. Det er i en helt anden boldgade end jeg tidligere har arbejdet, så jeg er lidt på bar bund med hensyn til hvad jeg skal være opmærksom på i min ansættelseskontrakt. Det er inden for det private erhvervsliv og jeg har tidligere arbejdet inden for det offentlige. Der er ikke nogen overenskomst at holde sig til. Løn skal jeg nok finde ud af men hvad med alt det andet? Hvad skal jeg især være opmærksom på? Det kan ikke betale sig for mig at melde mig ind i en fagforening, når jeg kun skal arbejde ganske få timer om ugen.
Håberdetlykkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 23:10   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg ville kigge på en overenskomst indenfor det samme fagområde og checke af at jeg har alle punkter med.

Se denne artikel om en højesteretsdom fra december 2010.

Vilkår for fleksjob skal følge overenskomsten

Den 17. december 2010 afsagde Højesteret dom i en principiel sag vedrørende fortolkningen af § 72, stk. 1 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Af den nævnte lovbestemmelse fremgår, at når kommunen har givet tilbud om fleksjob, skal løn og øvrige arbejdsvilkår som udgangspunkt fastsættes efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler. I ikke-overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde.



Her har du skrivelsen fra Arbejdsmarkedsstyrelsen af 12. januar 2011
Orienteringsskrivelse om etablering af fleksjob på virksomheder, der ikke er overenskomstdækkede (LAB § 72, stk. 1, 2. pkt.)

Mon ikke den stadig er gældende!

Sidst redigeret af Akvamarin; 06-11-2014 kl. 23:15.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 23:38   #3
Håberdetlykkes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Håberdetlykkes er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg ville kigge på en overenskomst indenfor det samme fagområde og checke af at jeg har alle punkter med.

Se denne artikel om en højesteretsdom fra december 2010.

Vilkår for fleksjob skal følge overenskomsten

Den 17. december 2010 afsagde Højesteret dom i en principiel sag vedrørende fortolkningen af § 72, stk. 1 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Af den nævnte lovbestemmelse fremgår, at når kommunen har givet tilbud om fleksjob, skal løn og øvrige arbejdsvilkår som udgangspunkt fastsættes efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler. I ikke-overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde.



Her har du skrivelsen fra Arbejdsmarkedsstyrelsen af 12. januar 2011
Orienteringsskrivelse om etablering af fleksjob på virksomheder, der ikke er overenskomstdækkede (LAB § 72, stk. 1, 2. pkt.)

Mon ikke den stadig er gældende!
OK. Der er ikke nogen overenskomster så vidt jeg har fundet ud af, men vil kigge på de andre ting du foreslår. Tak
Håberdetlykkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 00:11   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvad skal du lave på jobbet?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 07:32   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det der kan være meget vigigt er arbejdes tid og især skånehensyn og hvad dit arbejde består af, hvis de bruger en standart kontrakt, så som tillæg
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 09:27   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør melde dig i fagforeningen, således at du kan få hjælp til ansættelse, og evt andre problemer, spørgsmål, som ofte kommer, for syge i fleks.

Du behøver ikke melde dig i A-kasse også.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 11:55   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
fag beværlse kan være fint, men med få timer skal der jo også lige være penge til det, du skal ikke regen med meget hjælp ved jobcenter, derfor kan det være en god ide med tillæg med skånehensyn.

i min kontragt har jobcentret under skånehensyn skrevet: der skal generalt tages hensyn til ..... , intet andet, så kan min arbejdes giver selv gætte
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 12:49   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det kunne være godt om K10 brugerne sammen kunne lave en kontrakt skabelon til brug ved fleksjob ansættelser.

Eller mon Mik 16 har en på sin side? Jeg kunne ikke umiddelbart finde en.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 13:59   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har lavet tilæg for nogen, der er bare en beskrivelse af deres timer, job funktion og skånebehov og så bare underkrifter, så burde alt være på det rene
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 14:01   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg har lavet tilæg for nogen, der er bare en beskrivelse af deres timer, job funktion og skånebehov og så bare underkrifter, så burde alt være på det rene
Men der skal også stå om ferie og feriefridage. Det synes jeg er kommet frem i tråden om feriefridage

Kunne du ikke kopiere et eksempel på en fleksjob kontrakt ind her, jjsonn?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension