K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2010, 19:15   #1
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
erstatning for tab af erhvervsevne

Har en arbejdsskadesag hvor jeg afventer endelig mengrad

Hvad sker der efter dette? Skal man selv søge erstatning for tab af erhvervsevne eller kører det automatisk.

Blev for mange år siden fejlopereret og fik fastsat mengrad på 5% men fik ikke noget for tab af erhvervsevne - gik fra fultidspædagog til bistandshjælp - fik dog flexjob efter 5-6 år

Jeg vil nødig igen miste muligheden for erstatning for tabt erhvervsevne - der mangler godt og vel nogle 1000 hver måned efter jeg er blevet fyret.

Håber nogen gider hjælpe med et svar
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 21:22   #2
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Hej

Du skriver ikke årstal på, men det lyder umiddelbart til at du er faldet for grænsen for genoptagelse. Jeg har selv bedt om at få taget stilling til erhvervsevnetab. Jeg kender ikke forældelsesreglerne for patientforsikring. (et lyder som om det er den din sag har været dækket af) I arbejdsskadesager er fristen for genoptagelse 5 år fra første afgørelse.

Du gør måske bedst i at kontakte en advokat med erstatningssager som speciale og få rådgivning.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 22:44   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Ja, der er nok ikke noget at gøre med den gamle sag fra 95 - jeg vil bare være lidt på forkant, så det ikke sker igen.

Kan godt være at det vil være en ide med en god advokat, tænker bare at sådan en er dyr og så vidt jeg har forstået får man kun 1/3 af den erstatning man jeg er berettiget til når jeg er på flexjob.

Nogen der kan svare på om jeg selv skal kontakte ASK vedr. erstatning for tab af erhvervsevne eller om det kører automatisk ved arbejdsskadesag
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 23:34   #4
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Du kan ikke regne med at der er noget der kører automatisk. Du kan altid søge rådgivning hos en advokat. Du kan spørge dem om pris for 1. vejledning. Jeg har aldrig oplevet at skulle betale for vejledning.
Har du læst hvad ASK selv skriver på deres hjemmesiden

http://http://www.ask.dk/da/Udgivels...raeldelse.aspx

Ellers prøv at læse det igennem, det er svært for udenforstående at vurdere om der er en åbning netop i din sag eller om løbet er kørt.

Almindeligvis vil man selv skulle gøre kravet gældende inden for 5 års fristen efter første afgørelse. I nogle tilfælde hvor der er kommet praksisændringer forsøger de at finde frem til de sager der skal genoptages, men det vil ikke altid være muligt at finde frem til alle.

Held og lykke
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 18:20   #5
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Det sker automatisk...

Hvis arbejdsskadestyrelsen ikke mener du har ret til "tab af erhversevne" vil der står fremstå på din afgørelse med mengrad.
Jeg kender nogle stykker hvor der stod på deres afgørelse at de ikke kan få "Tab af hversevne tab"

I min afgørelse med mengrad, stod der i samme brev at de vil se på om jeg har ret til "erhversevne tab"
3 dage efter fik jeg brev om at jeg var tilkendt "Tab af erhversevne"
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning for tab af erhvervsevne - kreditorbeskyttelse. Spørgeren Alt det andet 7 26-02-2011 22:40
Tab ef erhvervsevne (erstatning) keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 12-12-2010 19:45
Højesteretsdom om erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 1 29-01-2010 17:04
Højesteretsdom om erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 06-10-2009 18:21
erhvervsevne erstatning.... bellochrisalou Alt det andet 2 18-06-2009 22:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension