K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2010, 12:51   #11
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Hej. Du kan gå ind på borgerservice og selv udregne din pension på computeren, dette gjorde jeg før jeg fik tilkendt førtidspension pr 1 marsts 2010, og regnestykket passede.
Som førtidspensionist skal du ikke betale arbejdsmarkedbidrag på 8 %. Der bliver kun modregnet op til ca 240.000 kr af din kones indtægt, hvad hun derudover tjener berører ikke førtidspensionen, så der skal gerne blive et pænt beløb til dig, og har du en pensionskasse, kan du nok også få førtidspension derfra, dette modregner de selvfølgeligt, men alt i alt bliver der en rimelig god pension til dig. :-)
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 12:42   #12
kokken
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2010
Lokation: 9900
Alder: 70
Indlæg: 17
Styrke: 15
kokken er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Hej hvis du får erstatningen kapitaliseret det vil sige at det ikke er en løbenden månedlig udbetaling så bliver den ikke modregnet din fp:-) så det er vigtig at du kontakter abejdsskadestyrelsen for at få den kapitaliseret :-) sig til hvis der ellers er noget jeg kan hjælpe med.
og det din kone tjener bliver modregnet; jeg er desværre en af dem som for det lavest man kan få nemmelige 4300 før skat så det er ikke min fp, som gøre at kommune ikke har nogen penge
Tak for alle svar
kokken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske i lære, og løntilskudsjob? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 18-11-2012 13:46
Ny på siden, k10 er ved at lære kokken Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-05-2010 09:57
Du får dødsstraf - så kan du lære det Stella Det er da strengt ! 2 12-04-2008 16:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension