K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2012, 00:00   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I sidste måned var jeg på togstationen for at få lavet et nyt stamkort/pensionistbevis.
Jeg havde min seneste pensionsmeddelelse med og viste den, personen bag skranken så den og konstaterede, at det var rigtigt nok, at jeg stadig var pensionist og lavede det nye stamkort.

Jeg er sikker på, at personen bag skranken ikke kunne nå, at se hvor meget min månedlige indtægt er på.
Jeg forstiller mig, at hun tjekker, at det er en pensionsmeddelelse jeg viser frem, og så datoen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 09:55   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
når jeg får lavet nyt dsb kort...skal jeg kun ha den seddel med jeg får hvert år hvor der står hvad jeg får udbetalt hver mdr..og ikke andet..jeg fik også lavet pensionistbevist på kommunen,men det ville de ikke engang se..så 1 gang måtte jeg hjem og finde min udbetalingsseddel og den tager jeg med hver gang når det skal fornyes og så er der ingen problemmer.

men det er træls jeg skal køre 25 km for at få det lavet..men det er så kun 1 gang pr år...der er jo mange små stationer der ingen dsb kontor er..
så jeg ved faktisk ikke rigtig hvad det pensionistbevis skal bruges til..men jeg har det da
mvh stribe
førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 11:19   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
så jeg ved faktisk ikke rigtig hvad det pensionistbevis skal bruges til..men jeg har det da
mvh stribe
førtidspensionist


Inden jeg blev tilkendt fp læste jeg flere steder, at det var meget vigtigt, at man gik på kommunen og fik lavet sådan et pensionistbevis, for det kunne bruges til næsten alt.

Jeg tror også, at jeg fik lavet et, men jeg fandt jo ud af, at det ikke var særligt anvendeligt.

Jeg kan forstille mig, at det handler om, at nogen som har fået frataget deres fp fortsat har brugt deres pensionistbevis til, at køre billigt med toget.

Dette undgår DSB når de forlanger, at se den seneste pensionsmeddelelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 13:10   #14
Monk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Monk er ny på vejen
Min seneste pensionsmeddelelse er elektronisk og fra starten af året, hvor det står hvad jeg vil modtage månedligt resten af året. Og det DSB pensionistbevis, som jeg fik, gjaldt også kun et år, så der er så vidt jeg kan se ikke nogen forskel mht muligheden for at snyde.

I det hele taget tror jeg heller ikke, at der ligger større overvejelser til grund for den måde som systemet virker på, hvilket jeg bliver bekræftiget i sådan som folk åbenbart får noget forskelligt at vide.

Jeg kan supplere med, at de sidste par år, hvor jeg skulle forny mit 'gammeldags' 3 måneders kort i 7-eleven kiosken, der nægtede de pludselig at forny det, hvis pensionist beviset ikke gjaldt i hele perioden for et nyt 3 mdrs stamkort. Det var kommunen dog meget forundrede over, men det betød at mit 1 års pensionist kort somme tider kun var brugbart i 10 måneder eller mindre.

Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, hvor meget tid der spildes på alt dette kort fnidder og hvor mange mennesker der gennem tiden ikke nåede deres tog, fordi en i køen før dem manuelt skal have fornyet et førtidspensionistkort. Man kunne også lade kommunens IT system udsende disse pensionistkort. De må da om nogen vide hvem der modtager førtidspension, skulle man tro.
Monk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 13:17   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Helt enig Monk.

Det burde komme med posten/elektronisk til udprint, i starten af hvert nyt år, når pensionsmeddelelsen alligevel sendes rundt.
Første gang selvfølgelig når man har fået tilkendt pensionen.

Det er direkte skræmmende , (og stærkt kritisabelt) så stor forskel der er på, hvilke informationer man (ikke) får, i dét øjeblik man bliver ftp.

Jeg stødte for første gang på begrebet 'Pensionistbevis' her på k10 - 4 år efter min tilkendelse!

Har heller aldrig fået udleveret nogen brochure med vigtige info/rettigheder, eller en indkaldelse til et møde, hvor jeg er blevet orienteret om noget som helst.....

Sidst redigeret af L.S.; 12-08-2012 kl. 13:20.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 13:26   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
mit kort gælder også et år og indtil nu har jeg fået det med posten..det med hvor meget jeg får udbetalt pr.mdr..om det har noget med størelsen af kommunen at gøre ved jeg ikke..jeg synes også det er ok,jeg skal medbringe det..men jeg synes ikke det er ok man fare på kommunen og får lavet et pensionsbevis,når man faktisk ikke har noget at bruge det til..det burde de også vide på kommunen...jeg ved ikke hvad man ka bruge pensionistbeviset til

stribe
førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 16:51   #17
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Monk Se meddelelser
Man kan med rette mene, at det var meget lettere med de gammeldags klippekort, men her stopper festen ikke for førtidspensionisternes pligter er igen udvidede. En gang om året, når mit legitimations kort udløber skal jeg på en længere busrejse til en togstation og fremvise dokumentation for min elendige økonomi og fortsatte erhvervsevnetab via en pensionsmeddelelse. Men først skal jeg naturligvis lige sende en email til mig selv så jeg kan printe den ud nede på biblioteket. Men det er altså smart med alt den moderne teknologi.
Hvis noget kan gøres simpelt, så går opgaven ud på at komplicere processen så meget som muligt ... det skaber nemlig ekstra beskæftigelse.

Og vi ved jo alle, at det skal kunne betale sig at arbejde - uanset hvor tåbeligt et stykke arbejde, der ønskes udført - og med 160.000 ledige hænder og et oplæg til et yderlig udbud af arbejdskraft, så kan I godt se, at det ligger lige til højrebenet at opfinde noget unødvendig arbejde.

Husk socialkraterne har deres ophav i en "arbejderkultur" ... dvs. her handler det om: at arbejde mere end om at bruge pæren til at minimere det absolut nødvendige arbejde og herefter fordele det ud på de arbejdsparate hænder.


Man kunne fristes til at spørge: hvor dum kan man ha' lov til at være ... men da det "dumme arbejde" (= unødvendig og uproduktiv arbejde) er bedre end ingen arbejde, så er det i den herskende politiske kontekst nærmest en forbrydelse at spørge i den retning.

Færgemanden skal have noget at lave, hvilket betyder, at folk skal tvinges over åer og floder for at hente vand.


I et land som Danmark med en gennemsnitlig IQ-score lidt under 100, da vil mere end halvdelen af den danske befolkning have en score på under 100 (det er sq mange).

Det afspejles naturligvis i de kollektive valg og beslutninger, der tages i dette land - Rejse/Hejsekortet er vel blot en konsekvens af den eksisterende "kvikhed".

Man kunne tilføje: Stupide og unødvendige projekter til: http://www.k10.dk/showthread.php?t=23486
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension