K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2010, 12:20   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Med den kommende arbejdsløshed blive der næppe mere end 1 time om ugen til at flekse med.

http://politiken.dk/erhverv/ECE11315...-arbejdsloese/

Ingen kan føle sig sikkert i dag, også dem som er i arbejde og fejler "endnu " ikke noget. Blive de syge, mister de hurtigt jobbet og lige så hurtigt kommer de til at sidde i saksen mellem sagsbehandler og en psykiatere.

Der skal jo være job til alle ( læs et par timer fleksjob om ugen ).

Sidst redigeret af Karo; 02-12-2010 kl. 12:31.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 14:17   #12
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Under min afklaring blev jeg orienteret om, at det ikke var muligt at blive visiteret til flex, hvis jeg ikke kunne præstere minimum 12 timer om ugen. Bl.a. derfor - sammenholdt med mine meget omfattende skånehensyn - blev jeg tilkendt førtidspension i foråret 2010.

Det var absolut den billigste løsning at give mig en pension - fremfor en flexvisitering - da løntilskuddet til flexjob - jeg havde ét på hånden - ville have været meget større, end min sociale pension er i dag. Jeg får ret store månedlige beløb udbetalt fra private forsikringer - fordi forsikringsselskabets lægekonsulenter har vurderet, at min arbejdsevne er nedsat med mere end 3/4.

I mit tilfælde synes jeg, det er helt ok, at den billigste løsning blev valgt. Jeg får næsten ingen social pension, så hvis der i den nye reform skulle blive indlagt en klausul, der siger, at få timers arbejde om ugen = flexjob - kan det ikke blive den helt store økomomiske bagdel for mig.

Jeg vil gerne bidrage til samfundet ved at arbejde - i den udstrækning, jeg kan - til gengæld for min pension - eller hvad det nu ender med at blive i fremtiden - hvis der overhovedet kommer nogen ændring for os, der allerede har en pension - og lidt lønarbejde ved siden af.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 14:39   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Jeg får ret store månedlige beløb udbetalt fra private forsikringer - fordi forsikringsselskabets lægekonsulenter har vurderet, at min arbejdsevne er nedsat med mere end 3/4.

I mit tilfælde synes jeg, det er helt ok, at den billigste løsning blev valgt. Jeg får næsten ingen social pension, så hvis der i den nye reform skulle blive indlagt en klausul, der siger, at få timers arbejde om ugen = flexjob - kan det ikke blive den helt store økomomiske bagdel for mig.
Jørgine
Det er ikke alle som befinder sig i sådan en situation som dig. Desuden så ser det ud til, at i fremtiden ( meget snart ) vil man kun få fleksjobbet kun i fem år og hvad skal så folk live af når den tid er gået?, de få da ikke lov at kræve sin FP tilbage.
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2259708.ece
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 12:55   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Karo.

Ja, som du ganske rigtigt skriver, men på min måde:

så må de tage en tur i møllen igen.

Aktiveringscirkus frem for alt, man kan jo aldrig vide om et mirakel pludselig indtrådte for netop disse mennesker, og så må DK jo stå parat til at gøre brug af dette mirakel.

Måske skulle man blive troende?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skjult handicap KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 26 27-06-2012 09:45
Nuværende førtidspensionister og politikere... hansc Politik og Samfund 2 04-03-2012 08:44
Nuværende førtidspensionister og valget 2011 logikeren Politik og Samfund 20 04-09-2011 09:18
Skjult dom i pensionssag Bent At søge førtidspension 1 09-10-2007 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension