K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2014, 23:13   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Omvendt set, nytter det ikke noget at tørre et fysisk problem over på psykisk og så få forkert eller skadende behandling.
Det kan vi kun være enige om.

Men smerter, som er psykiske, de føles lige så fysiske som en forstuvet fod, så som patient kan det være svært at forstå hvis lægen nævner, at det kan være noget psykisk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 23:14   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu sagde jeg ikke at alle læger gik ind for term...men det er udbredt iblandt dem...så selvfølgelig er det ikke alle som oplever det...

Nu kender jeg ikke de diagnoser...men jeg ved at feks at folk med sklerose nogle gange først kommer forbi funktionelle lidelser...ja hysteri...og nu er det jo svært at vide hvor mange der senere får stillet en rigtig diagnose....altså sklerose...og ikke hysteri (funktionelle lidelser)...og som må leve videre med den funktionelle lidelse..

At man nok kan møde flere som kommer i hændene på term..iblandt de arbejdsløse...ja det er jo nok ikke helt unormalt....eftersom der nok er flere syge blandt arbejdsløse end dem der arbejder...

Min læge går heller ikke for term...men det er jo ikke det samme som det ikke sker hos andre læger...

Prøv at tage en rundtur når og hvis du har tid...der er meget læsestof om det http://www.overgangsalderen.net/foru...-TERM-modellen
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 01:52   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej men jeg ved det foregår Web, i stor stil endda - sidste år læste jeg også bogen LIAISONPSYKIATRI og TERM-modellen - Fra forebyggelse til fejlbehandling, som nærmest gav mig mareridt i ugerne efter!!

Min læge er også MOD TERM-modellen, heldigvis.

Men jeg kender ikke personligt nogen der er blevet hevet igennem vanvidet, og kender kun folk der har fået nøjagtige og præcise udredninger. Men de har alle været i arbejde, og har kun været sygemeldt ganske kort, og er kommet tilbage på arbejdet igen. Det er de mere ressourcestærke borgere, hvis man kan kalde dem det.

Men det ser meget anderledes ud, hvis folk i forvejen var på en overførselsindkomst (fx kontanthjælp) og derfra skal udredes til fx førtidspension - de ryger på én eller anden mystisk måde, ud i alt det her med TERM-modellen hvis de fejler noget funktionelt, og jeg har hørt om flere med fibromyalgi der pludselig sidder med en diagnose på noget psykisk, som de slet ikke mener de fejler - og deres fibromyalgi er der slet ikke taget stilling til.

Jeg har længe følt at der er en form for forskelsbehandling, men det kan godt være jeg tager fejl. Men jeg har oplevet, at når folk i arbejde pludselig bliver syge, så er de UTROLIG DYGTIGE til at få dem udredt i en fart, så de kan genoptage arbejdet efter meget målrettet og succesfuld behandling.
Men fejler kontanthjælpsmodtageren det samme, så bliver udredningen pludselig langsommelig og vanskelig, og der skal også pludselig mange flere indover - for ikke at nævne de ekstreme ventetider, og renden frem og tilbage mellem sagsbehandler, læger, psykiatere, hospitaler og smerteklinikker mm. Jeg har ofte fået den grumme tanke, om det er med vilje de kører på besværlighederne? For Hr Olsen der arbejder på advokatkontoret, har ikke samme oplevelser. Bla også derfor mange raske ikke fatter hvad syge på kontanthjælp egentlig siger de oplever - for når de selv har været syge og sygemeldte, så gled det som i olie....de skulle jo tilbage til arbejdet.

Men jow, TERM lever, men modellem lever specielt godt hvis man i forvejen er kørt ud på et sidespor....og enten ER på en overførselsindkomst, eller hvis det bliver vurderet, at man ender på en overførselsindkomst fordi sygdommen ikke er forenelig med arbejdsmarkeds ordinære vilkår. Så begynder morskaben!
Alle andre mærker ikke noget til den, ej heller hvis de har en funktionel lidelse, bare de kan mestre jobbet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 08:51   #14
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg giver dig ret, Helenekr.

Hvis man har en skade, så prøv at undersøge den udfra, at du havde fået den son en idrætsskade.

Så behandling noget helt andet.

Jeg har postet et link fra en fys om spondylolistese i idræt i tråden "ryg historier"

Der står en masse Info, jeg IKKE vidste, og jeg fik konstateret mit hvirvelskred for tyve år siden.

Og jeg har fået lov at passe mig selv siden.

Jeg fik sidste år en psykiatrisk diagnose "vedvarende somatoform smertetilstand", som jeg forventer/afventer om kommunen har tænkt sig at dreje over i TERM-regi.

Det vil tiden vise og det vil naturligvis blive lagt på k10 uanset.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension