K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2010, 13:34   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde.

Hvor har I mange gode forslag, men lige at blive masseret af Lene, vil jeg nu nødigt. Kunne vi ikke finde på noget andet ,som ville være mere udviklende for hende.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 17:31   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, hun kunne jo bleve guide, hun elsker jo at rejse! Og så er vi fri for hende.

Og selvfølgelig tænker man på sine medmennesker og føler med dem. Jeg ville ikke engang ønske for min værste fjende en vriddetur gennem systemet som det ser ud idag, så slet ikke, hvis det hele bliver en realitet.

Men igen, som altid når regeringen kommer med udspil, så er det for de stærkeste. De forløb er jo IGEN tiltænkt det fåtal der vil have gavn af det, og som selv kan se det som reelle muligheder. Alle de svageste skal så bare kæmpe endnu hårdere fordi regeringen, igen-igen, i jagten på de stærkeste, glemmer de svageste.

For selvfølgelig vil der være mange der kan se fordele ved de forløb. Men omvendt er der også en del der kommer til at bløde sig igennem forløbet, medmindre de har skide gode læger der kan fritage dem og skrive at disse forløb er kontraindicerede.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 01:44   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Helenekr.

Ja, bare hun er ude af DK, så laver hun ikke ulykker her.

Her en sen nat, leger jeg lige spåkone, og forudser nogle mulige senarier:

1. forløbsideen bliver nok gennemført i en eller anden form, husker et brev m. svar fra mette, S herinde, hvor soc.dem. havde noget lign.

2. hvor skal pengene komme fra til disse forløb før 2015 - ergo bliver det de "gamle" "tilbud", man vil blive pisketrundt efter

3. som det fremgår af flg. link: http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pre...itiativer.ashx

så skal der også bruges penge til dette først hele ideen kan lette:
"2. Kampagne, guide og forsøg med udviklingsforløb
3. Efteruddannelse for medarbejdere i jobcentrene
4. Efteruddannelse for lægekonsulenter
5. Efteruddannelse for socialforvaltninger om førtidspension
6. Hotline til psykiater for sagsbehandlere i jobcentrene

Og hvad tror vi lige dette koster INDEN nogen er kommet i noget forløb nogen steder.

4. hvis disse forløb bliver gennemført i en ordentlig form, som har en virkning og pengene skulle blive afsat før 2015 - hvor længe kommer ordningen mon til at køre uden vi igen skal lytte til sangen, vi lige har hørt omkr. fleksjob har sejret ad helevede til - og der kommer en ny reform

Min oprigtige mening er flg.: det er ikke VKO's intention at hjælpe den svage gruppe, da dette vil koste alt for mange penge i forhold til deres andre hellige køer, som de har for vane at pleje.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 04:24   #14
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Hvorfor har vi en regering der er så menneskefjendsk?
Der er ... æhm ... logisk ... Der er tilpas mange, der har stemt blå blok ved sidste folketingsvalg.


Om regeringen er menneskefjendsk skal jeg ikke kunne sige - den arbejder bare målrettet imod at virkeliggøre det nyliberale projektet, der handler om at afvikle socialstaten og fremme minimalstaten - det er det et flertal af den danske befolkning (der må have troet de havde deres på det tørre[1]), har givet dem mandat til.

[1] Det kan godt være det bliver noget af en øjenåbner, den dag en del af den vælgergruppe får brug for velfærdsydelser - men det er nok en anden historie ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ondt i hænder pga overvægt*GG* kakaoko24 Alt det andet 24 15-10-2012 20:09
hvor ondt har man Fodfolket Din historie 18 26-12-2009 02:15
Diskrimination gør ondt Stella Accept fra vores omgivelser 0 17-12-2007 17:03
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension