K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2016, 17:11   #1
Mho
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mho er ny på vejen
Er der en god rådgiver her på K10

Jeg har idag fået " Afgørelse om sygedagpengeudbetaling " fra Jobcenteret

Jeg har læst den igennem men forstår det ikke helt , f.eks om det skal igennem ankestyrelsen
Det angår noget jeg har klaget over, stop af sygedagpenge

Så hvis der er nogle som kan anbefale en Rådgiver her på K10 som vil læse et par sider igennem , for lige at høre om jeg er bevilget sygedagpenge fra 1/7 2014 til den 24/1 2016 hvor jeg gik uden forsørgelse

Mvh MHO
Mho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 21:17   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
jeg tror ikke lige der er nogen her, som kan gå i dybden i en sag.
Måske skal du hellere prøve, at rense linierne for personlige oplysninger og lægge dem op på k10, så andre kan give dig deres bud på hvordan det skal forståes?
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 21:51   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når sygedagpenge skal stoppe, sender kommunen først en PARTSHØRING, som man har mulighed for at svare på.

Derefter sender kommunen en AFGØRELSE om stop af sygedagpenge (hvis ikke ens svar på partshøringen har fået kommunen til at ændre mening). Sammen med AFGØRELSEN får man en vejledning i hvordan man klager over afgørelsen. Det skal ske inden 28 dage.

Når man så har klager over AFGØRELSEN, så kigger kommunen igen på deres afgørelse, og hvis de ikke giver en medhold i ens klage, så sendes ens klage videre til Ankestyrelsen, som vil behandler den som en anke over en afgørelse.

Behandlingstiden i Ankestyrelsen er måneder. Det at en sag er sendt i ankestyrelsen betyder IKKE, at afgørelsen ikke træder i kraft med det samme. Men hvis man får medhold i sin anke, vil man så få sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.

Det lyder som om du i første gang har fået en partshøring, som du har klaget over og NU har modtaget AFGØRELSEN på at sygedagpengene stopper. Er det korrekt?

Hvis det er korrekt, skal du klage indenfor den tidsfrist der er angivet i afgørelsen, hvis du har nogle gode argumenter for, at de ikke kan stoppe dine sygedagpenge.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension