K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2012, 11:53   #21
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Og kun fordi den røde regering i Danmark føre blå politik

Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Hvilket er udtryk for ekstrem stor tillid til dansk økonomi. Tak for linket.
Øhh de ville da i den grad dumpe hvis de skulle bedømmes på det de har lavet...

Driver man en forretning...så hjælper det ikke hvis man bare bruger alle penge netop uden at lægge til side og tænke på fremtiden...

Hvis ikke den tidligere regering havde lagt til side og betalt alt vores udlands gæld så stod vi slemt nu, husk nu røds evige beklagesler over de ikke bare brugte løs på dit og dat i stedet for at betale af på gælden.

Det er netop lige det de har bedrevet...brugt pengene på nogle skattelettelser som ingenting har givet tilbage...i form af at sætte danmark i gang...
Hvor når har du sidst set danmark så meget i gang som under sidste regering?? havde det ikke været for at bankerne ikke kunne styre sine udlån så havde vi stadig været på toppen.

Tja hvis du netop kigger historisk på det...så kommer de blå til i opgangs tider og de røde i nedgangs tider...

Yeps de blå kommer til og får gang i det hele og befolkningen vil have mere og mere, de røde har så held med at love det ene og det andet og vinder derfor et valg derefter går vi i minus en tid hvor folket igen ser det hele var løgn og kun handlede om partitoppens velbefindene og så får vi en blå regering igen som får det til at køre og så.....

Det er såmænd de røde der hver gang må rette op på økonomien...

Ok du mener at skrære ned på alt og de syge, sætte skatterne op, indføre nye afgifter i flæng er med til at sætte gang i det??

Nu ved jeg ikke rigtigt hvor du får dine informationer fra...men det danske erhvervs liv har det helt fint....
De fleste firmaer har ganske store overskud...danfoss, novo, lundbeck, lego osv....
Dette har de endda til trods for den finanskrise vi befinder os i...

Dansk erhversliv har det ikke fint, flere og flere flytter ud arbejdsplader nedlægges se sas tulip, MT Højgaard, CSC, Berlingske osv osv,
Lego åbner fabrikker i Kina hvor længe tror du det vare før de er helt væk


Den der med at vi har et erhversliv der ikke kan konkurrere med de lande der har den billige arbejdskraft...her tænkes på billige kinesere, indere osv....øhhh nej selvfølgelig kan vi ikke det..vi kommer ej heller til det...og det er uanset hvor let vi gør det for virksomhederne...

Det er heller ikke lige dem vi skal se på men i stedet polen, letland litauen, rumænien, sverige, tyskland osv alle nabolande som nemt kan komme her og tage alle job

Måske det slet ikke er meningen at vi skal konkurrere på de områder...men vi derimod skal gøre det på de områder hvor vi er milevidt foran alle andre...

Verden er så lille og veluddannet at den sang er long gone, hvad er det vi kan de andre ikke kan?? udover jantelov og piveri??

Det går faktisk så godt i danmark at folk fra andre lande køber danske statsobligationer med en negativ rente.

Det handler slet ikke om det går godt det handler om vi lige har haft en blå regering som har betalt alt vores gæld da det gik godt og nu er vi en sikker havn da vi intet skylder modsat de lande hvor man kan få høje renter
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 16:49   #22
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@flexjober

Det er ikke nødvendigvis fordi der bliver ført blå politik , at udlandet har tiltro til os.

Tilliden skal bl.a. ses i lyset af at vi har verdens højeste skatter. Et højt skatteniveau er altså ikke i sig selv en barriere for tilliden , måske snarere tværtimod.
Se eventuelt på Grækenland til sammenligning. Her er en af økonomernes største indvendinger , netop deres ineffektive skattesystem.

Udlandsgælden er ikke ”tilbagebetalt” af den tidligere regering , men af hele samfundet.
Privat gæld og tilgodehavender indgår i dette regnestykke.

Statsgælden ( offentlig gæld ) har privat økonomi tilgengæld ikke lod og del i.
Her er vi ikke gældfri , men som omtalt i forrige indlæg er denne gæld af yderst behersket størrelse.

Det er rigtigt at Danmark under den tidligere regering i 00'erne , oplevede et økonomisk opsving.
Med til historien hører dog , at en højkonjunkturbølge skyllede ind over hele den vestlige verden , opsvinget var altså ikke begrænset til Danmark.

I det hele taget har danske politikere , meget lidt indflydelse på hvorvidt vi har lav eller højkonjunktur i landet.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 21:10   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ha ha nej det er da bestemt ikke pga danske politikere at der er højkonjunktur eller for den sags skyld lavkonjunktur...

Det er altid nemt at sidde i regering når der er højkonjunktur..der er masser af penge....få arbejdsløse....til gengæld er det meget sværere at sidde i regering når det er lavkonjunktur....ingen penge...mange arbejdsløse...

Du kan have ret i at de blå betalte på vores gæld....men du skal ikke komme her og fortælle mig at de har lagt penge til side til senere brug når der komme lavkonjunktur...som de burde have gjort....som seriøse forretningsmænd ville have gjort....

Nææ du...de råbte op om at de(vi) kunne købe hele verden....men lægge til side...det gjorde det bestemt ikke....for hvis de havde gjort det...ja så ville vi have det meget nemmere med at komme igennem finanskrisen...end vi har nu...

Nope de brugte det til skattelettelser....selvfølgelig til de rigeste her i landet....og det har ikke virket som tiltænkt...

De prøvede jo at overbevise os om at hvis de her rige mennesker kunne beholde flere af deres penge..ja så ville de arbejde meget mere og det ville medføre mange flere jobs...de ville forbruge meget mere....

Så tilbage til virkeligheden....for det var jo ikke det der skete....de hverken begyndte at arbejde mere...de begyndte ej heller at forbruge mere....

Men de har dælme nogle gode pensioner...

Citat:
Yeps de blå kommer til og får gang i det hele og befolkningen vil have mere og mere, de røde har så held med at love det ene og det andet og vinder derfor et valg derefter går vi i minus en tid hvor folket igen ser det hele var løgn og kun handlede om partitoppens velbefindene og så får vi en blå regering igen som får det til at køre og så.....
Den her grinede jeg meget over....

Da de blå kom til....var det højkonjunktur....og der var gang i den....det er IKKE dem der har fået gang i den...

Du glemmer da vist at da de røde kom til....da var vi i minus....lige under 100 milliarder....og finanskrisen var godt i gang...

Du kan da ikke seriøst mene at det er de røde`s skyld at vi er i minus....for så er du da kommet til at springe hen over et langt stykke af historien...

Du kan have ret i at vi var mange der mente at vi fik noget mere rødt ud af det sidste valg...

Men sådan er det jo desværre når der kun er grundlag for at danne regering med de radikale...som absolut ikke kan betegnes som værende røde...

Men der er en ting vi kan være fuldstændig sikker på....hvis de blå kommer til igen....

Det er at de rige bliver rigere...

De fattige bliver fattigere...

Forholdene for erhvervslivet bliver bedre...

Forholdene for de arbejdsløse bliver dårligere...

Forholdene for de syge bliver dårligere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 21:43   #24
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Det er at de rige bliver rigere...

De fattige bliver fattigere...

Forholdene for erhvervslivet bliver bedre...

Forholdene for de arbejdsløse bliver dårligere...

Forholdene for de syge bliver dårligere...

Hvad er det ikke lige det der sker nu med en Rød regering

Nææ du...de råbte op om at de(vi) kunne købe hele verden....men lægge til side...det gjorde det bestemt ikke....for hvis de havde gjort det...ja så ville vi have det meget nemmere med at komme igennem finanskrisen...end vi har nu...
Nu er det ikke særlig smart at lægge til side før man har betalt gælden så nummer 1 var at betale gælden nummer to var så at få ekstra gang i erhvervslivet så vi stod bedre når det en gang gik ned igen, desværre væltede syd europa før de blev færdige
mit gæt ville så være som nummer tre skulle der lægges til side og som nummer fire skulle der sættes gang i at rydde op i det sociale så dem der snyder blev filteret fra og dem der har brug fik en ordentlig hjælp
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 22:36   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er slet ikke enig i dine nr. 2 3 4....

Når der er højkonjunktur så kommer der automatisk gang i erhvervslivet...det er ikke noget regeringen skal/har brugt pengene på...

Nææ det de brugte VORES penge til...det var nyttesløse skattelettelser til de rigeste...og de penge kunne jo i stedet for være brugt meget mere ansvarligt...så der var til tidspunktet med lavkonjunktur...som man jo altid ved kommer på et tidspunkt...

Jeg kunne egentligt godt tænke mig at vide hvor mange penge det drejer sig om....altså dem man kan få ved at finde "dem der snyder"...

Jeg vil gætte på at det ikke vil betyde noget som helst økonomisk i den store sammenhæng...altså ud over at man slipper for snyderene...

Med hensyn til hvad der sker med denne regering....der prøvede jeg at forklare det i mit forrige indlæg...

Men det er helt korrekt at der er forringelser for de fattige, syge osv....

Spørgsmålet er bare hvordan det vil blive hvis og når vi får en blå regering...jeg er sikker på at det vil blive værre end det vi har nu....men det er jo gætterier...ud fra de ting som de siger på nuværende tidspunkt...og ud fra at de vil skærer betydeligt ned på den offentlige sektor...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 22:53   #26
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Det er heller ikke lige dem vi skal se på men i stedet polen, letland litauen, rumænien, sverige, tyskland osv alle nabolande som nemt kan komme her og tage alle job
Må jeg så godt spørge hvad alternativet er? For at matche polen og rumænien skal vi ned på under 30% i skat og 70% reduktion af løn.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 22:55   #27
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Der er ingen som ved det men mit gæt er vi skal noget ned og de vil pga opgang og mere vestlig økonomi helt automatisk komme en del op.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Må jeg så godt spørge hvad alternativet er? For at matche polen og rumænien skal vi ned på under 30% i skat og 70% reduktion af løn.
Spørgsmålet er bare hvordan det vil blive hvis og når vi får en blå regering...jeg er sikker på at det vil blive værre end det vi har nu....men det er jo gætterier...ud fra de ting som de siger på nuværende tidspunkt...og ud fra at de vil skærer betydeligt ned på den offentlige sektor...

Jeg tror nu ikke der er ret mange som er i tvivl om at ved næste valg får vi igen en blå regering og mit gæt er modsat dit gæt jeg er sikker på vi får det meget bedre.
Der er heller ingen tvivl om at den offentlige sektor trænger gevaldigt til at blive effiktiviceret og ganske naturligt der af at blive skåret ned, når først de får taget alle kontrollerne af kontrollerne af kontrollerne væk og får set på hver medarbejders effektivitet så er den offentlige sektor stort set halveret og 30% mere effektiv
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:24   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm det med al den kontrol...ja det er jo de blå der har lavet al den kontrol....

Jo jo effektivisere er fint nok...problemet er bare at der bliver flere ældre og der bliver flere plejekrævende...

Så selv ved en nulstilling af det offentlige forbrug...ja så er det en nedskæring...og skærer man yderlig i det offentlige forbrug...ja så kan det ikke undgåes at de gamle og syge vil få det værre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 00:17   #29
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg tror ikke det er en farbar vej , at konkurrere mere på lønniveauet end vi gør i dag.

Hvis vi sammenligner ledigheden i Danmark med lavtlønslandende i EU , er det sidstnævnte lande der har den højeste ledighed , temmelig markant højere faktisk.

Det viser for mig , at der er andre og væsentlige vigtigere parametre der gør sig gældende , i en skarp konkurrencesituation.

Danmark skal efter min mening først og fremmest konkurrere på produktivitet , innovation og nichevirksomhed.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 07:49   #30
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
jeg tror nu de har været lige gode om kontrollen og når jeg taler om offentlig effektivicering så er det på deres arbejde ikke på udbetalinger som til syge og ældre

Den større ledighed skyldes kun de ikke har fået vestlig gang i økonominen endnu men det kommer bare se på polen de mangler arbejdskraft nu

At konkurerre på produktivitet , innovation og nichevirksomhed er da fint hvis man kan holde det for sig selv men når nu de andre bliver bedre og bedre, nogen gange bedre end os så er der kun prisen at konkurrere på
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øget brugerbetaling på VUC-centre Agnes XXX Politik og Samfund 4 17-11-2010 22:26
Løkkes åbningstale Loppen Politik og Samfund 22 06-10-2010 00:20
Her er Lars Løkkes retoriske undvigelser! buster Politik og Samfund 3 11-05-2010 19:35
Ballade om Løkkes gamle smøger Stella Politik og Samfund 70 20-06-2008 21:13
Løkkes visne visioner Stella Politik og Samfund 0 05-01-2008 16:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension