K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2012, 20:00   #11
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
#L.S

Det er en politisk sammenkogt ret vi kigger på..og for mit eget vedkommende,så aner jeg ikke hvor jeg skal kigge hen lige nu, rent parti mæssigt...

Men der findes jo organisationer på nettet, som gerne vil have det frie demokrati tilbage, uden politisk indblanding, tvivler bare på det kan lade sig gøre,da de fleste vel har en politisk agenda, men det er vel værd at undersøge ..


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 01:57   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Jeg så nu gerne et eller anden depositum ordning ved f.eks. bestilte behandlinger/operationer som mistes ved aflysning, med mindre der er en rigtig god og dokumenteret grund.

Alt for mange der bare aflyser for små grunde.
100% enige!
Det er direkte forkasteligt, at pisse på de penge og de ressourcer der stilles til rådighed - burde trækkes direkte over skattebilletten!

Og et andet menneskes liv kunne måske være reddet, hvis h*n havde fået operationstiden.......

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Men jeg ved ikke om jeg er den rette at debattere dette med...kan godt være at jeg er ved at kører træt i det hele...efter 7 år med denne hjemmeside...
Helt forståeligt.
Og UHA - det ville være skrækkerædderligt, om du, og ikke mindst siden forsvandt.

Så den debat er jo også nødvendig at tage - HVORDAN sikrer vi, at k10 og dens GULDGRUBE af informationer ikke forsvinder, den dag Web ikke orker at stå ved roret længere????
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 02:55   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det skal jeg nok sørge for...at den ikke forsvinder...uanset hvor træt jeg bliver...

Nu mente jeg heller ikke træt af selve hjemmesiden...men træt af at holde gejsten oppe ang at lave tiltag for at forbedre de ting der nu trænger..

Der er såmænd ret mange der gerne vil overtage siden...hvilket er logisk med det store antal besøgende vi har....problemet er bare at hvis jeg endelig skulle af med siden...ja så ville jeg jo gerne have at den kører videre som den gør nu...altså så folk kan blive ved med at komme herind og få hjælp og gode råd ganske gratis...og mange af dem der gerne vil have siden....ja de vil gerne ændre den til noget andet...

Meeen når jeg trænger til en opladning...ja så tager jeg "en pause" herinde....sådan en rigtig pause bliver det jo ikke til da der skal være nogen til at svare alle de e-mails og beskeder der kommer....plus forummet skal jo holdes vedlige...men jeg undlader at deltage i trådene for en tid til lysten er der igen...og på den måde holder jeg den kørende...

Der er jo heldigvis en masse kompetente mennesker med empati der gider bruge deres tid på at svare og hjælpe til når folk spørger efter hjælp...

Men hvis du vidste hvor mange feks journalister jeg har hjulpet med at indsamle data, sætte i forbindelse med folk....ja alt muligt...men helt uden at det har båret frugt....ja så ville du blive træt bare ved tanken...

Der findes nemlig en masse journalister som faktisk interessere sig for mennesker der er kommet i klemme i systemet...problemet er åbenbart bare at de ikke kan få deres redaktører osv med på at deres ting skal udgives, sendes...

Men en ting man kan være sikker på...så er det at K10 bliver her...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 11:03   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Men en ting man kan være sikker på...så er det at K10 bliver her...
Sådan en sætning kan bare redde hele min dag!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 21:45   #15
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Jeg vil til en hver tid stemme blåt (som de røde er i dag giver det jo heller ingen forskel at stemme rødt) men i det mindste så ved jeg hvad de vil lave og at de vil forsøge at drive danmark som en forretning og dermed ikke sætter os i større og større gæld uden nogen som helst plan for hvor de næste penge skal komme fra,
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 22:41   #16
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvordan mener du lige at de røde har sat os i større og større gæld? Det er jo netop ikke sket.

Netop ved at drive det som en forretning er der jo ikke plads til de svage og syge.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 23:20   #17
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Danmark har ingen gæld , bortset fra hvad den ”ene lomme skylder den anden”.

Isoleret set har det offentlige dog en lille beskeden nettogæld , svarende til ca. 5 pct af bnp. Det er så lidt at det er svært at tage alvorligt , selv i disse krisetider :-).

I 90'erne var det offentliges nettogæld til sammenligning over 30 pct af bnp. Desuden var landet som nation , også gældsat. Det er vi ikke længere , tværtimod har vi tilgodehavender/værdier i udlandet for flere hundrede milliarder kroner.

De beløb du hører om i nyhederne er opgivet på brutto basis ( ømu-gæld ) , og omfatter desuden kun det offentlige. De medregner hverken de private eller offentlige tilgodehavender/formuer i regnestykket.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 23:26   #18
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Se tilbage igennem tiderne hvornår har vi haft en rød regering som ikke har gældsat danmark?
Hvis man driver en forretning til succes så er der netop overskud til alle men driver man den som en social gruppe og bruger mere end man har og dermed beskatter erhverslivet så de ikke kan konkurerre så går det kun en vej ned.
hvem skal lave pengene til at hjælpe de syge og fattige hvis det ikke er muligt at have et forretningsliv der kan konkurerre?
Danmark er ikke stort nok til at vi kan undgå at købe noget i andre lande og for at alle vores penge så ikke skal forsvinde så er vi nødt til at sælge mindst det samme den anden vej
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 03:03   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Jeg vil til en hver tid stemme blåt (som de røde er i dag giver det jo heller ingen forskel at stemme rødt) men i det mindste så ved jeg hvad de vil lave og at de vil forsøge at drive danmark som en forretning og dermed ikke sætter os i større og større gæld uden nogen som helst plan for hvor de næste penge skal komme fra,
Øhh de ville da i den grad dumpe hvis de skulle bedømmes på det de har lavet...

Driver man en forretning...så hjælper det ikke hvis man bare bruger alle penge netop uden at lægge til side og tænke på fremtiden...

Det er netop lige det de har bedrevet...brugt pengene på nogle skattelettelser som ingenting har givet tilbage...i form af at sætte danmark i gang...

Det var jo derfor de skulle gives...sagde de...men men...det skete ikke....hverken første gang, anden gang eller for den sags skyld den tredie gang...

Tro mig de ville ikke få den store succes hvis de skulle drive en forretning på samme måde..

Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Se tilbage igennem tiderne hvornår har vi haft en rød regering som ikke har gældsat danmark?
Hvis man driver en forretning til succes så er der netop overskud til alle men driver man den som en social gruppe og bruger mere end man har og dermed beskatter erhverslivet så de ikke kan konkurerre så går det kun en vej ned.
hvem skal lave pengene til at hjælpe de syge og fattige hvis det ikke er muligt at have et forretningsliv der kan konkurerre?
Danmark er ikke stort nok til at vi kan undgå at købe noget i andre lande og for at alle vores penge så ikke skal forsvinde så er vi nødt til at sælge mindst det samme den anden vej
Tja hvis du netop kigger historisk på det...så kommer de blå til i opgangs tider og de røde i nedgangs tider...

Det er såmænd de røde der hver gang må rette op på økonomien...

Nu ved jeg ikke rigtigt hvor du får dine informationer fra...men det danske erhvervs liv har det helt fint....

De fleste firmaer har ganske store overskud...danfoss, novo, lundbeck, lego osv....

Dette har de endda til trods for den finanskrise vi befinder os i...

Det går så godt at de rent faktisk har råd til at lade lønningerne de fleste lederstillinger stige med op til 30 %...

Den der med at vi har et erhversliv der ikke kan konkurrere med de lande der har den billige arbejdskraft...her tænkes på billige kinesere, indere osv....øhhh nej selvfølgelig kan vi ikke det..vi kommer ej heller til det...og det er uanset hvor let vi gør det for virksomhederne...

Måske det slet ikke er meningen at vi skal konkurrere på de områder...men vi derimod skal gøre det på de områder hvor vi er milevidt foran alle andre...

Det går faktisk så godt i danmark at folk fra andre lande køber danske statsobligationer med en negativ rente.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 03:41   #20
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det går faktisk så godt i danmark at folk fra andre lande køber danske statsobligationer med en negativ rente.
Hvilket er udtryk for ekstrem stor tillid til dansk økonomi. Tak for linket.

Citat:
I Europa er det kun Danmark og Schweiz, der er i stand til at få betaling af investorerne for at sælge gæld til dem.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øget brugerbetaling på VUC-centre Agnes XXX Politik og Samfund 4 17-11-2010 22:26
Løkkes åbningstale Loppen Politik og Samfund 22 06-10-2010 00:20
Her er Lars Løkkes retoriske undvigelser! buster Politik og Samfund 3 11-05-2010 19:35
Ballade om Løkkes gamle smøger Stella Politik og Samfund 70 20-06-2008 21:13
Løkkes visne visioner Stella Politik og Samfund 0 05-01-2008 16:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension