K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2012, 15:11   #1
Uldummerne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Uldummerne er ny på vejen
Fra sygedagpenge til dagpenge..??

Hej

Måske let at svare på........men går mig lidt på, pga jeg ikke helt ved om jeg er købt eller solgt.

Jeg er for ca 4 1/2 mdr siden blevet opereret i min skulder ( og er derfor sygemeldt fra mit job.....og er gået over på sygedagpenge.
Imellemtiden er det gået over til en kold skulder.....men som det ser ud nu.....håber jeg på at være fit for fight om ca 4 mdr.......og der er ingen problemer med mit jobcenter.......og håber det heller ikke.

Mit spørgsmål ( som jeg har hørt et sted de burde vide det....men vil gerne have det bekræftet er at:

Når jeg nu evt efter at have været væk fra mit job ( og måske er fyret inden jeg er blevet klar ).....i ca 8-9 mdr på sygedagpenge......så har jeg hørt at mine 2 års dagpenge så FØRST træder i kraft efter sygedagpengenes ophør.
( Altså ikke at man trækker de 8-9 mdr fra de 2 år man har ret til dagpenge )

Har jeg forstået det ret...???

MVH...Per

PS: Syntes ikke jeg kan finde nogen steder der står om det.
Uldummerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 17:57   #2
Gilerajohannes
Ved at vænne sig til K10
 
Gilerajohanness avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2010
Lokation: Gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 12
Styrke: 14
Gilerajohannes er ny på vejen
Den tid du har været på sygedagpenge bliver ikke fratrukket tiden du kan være på dagpenge fra den akasse ,jeg er selv overgået fra sygedagpenge til dagpenge fra min akasse og der bliver ikke trukket noget fra så du kan være ganske rolig.
Gilerajohannes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 18:48   #3
Uldummerne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Uldummerne er ny på vejen
Tak for svaret

Man bliver bare så nervøs.....skal man raskmelde sig......selvom man ikke er rask , for hvis man f.eks så var sygemeldt i 1 1/2 år...så ville man kun have 1/2 år på dagpenge, og så har man ikke mange chancer for at kunne nå at få et arbejde.

Det du siger.......giver en lidt mere tid....selvom jeg ...hvis det bliver nødvendig lede helt vildt.....og tage hvad som helst......selvom jeg nok ikke ville kunne klare det vildt fysiske ( Netop det.....har ødelagt min skuldder.....øøvvvv )

Og tanken om hvis man ikke havde mere tid, så ville jeg i min situatation, har sprunget fra evt 1/2 år's dagpenge ned til 0......selvom min kone er førtidspensionost.
Og så skulle vi sælge hus....bil....formue......vi ville ikke have en jordisk chance for komme ovenpå....Det kan ikke være rigtigt når man evt har fået det vi har, og har lagt lidt penge til side til vores alderdom.

Så TAK for svaret......2 år's dagpenge.....efter sygedagpengene giver lidt mere ro....og endnu mere vigtigt.....TID
Uldummerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 10:42   #4
Gilerajohannes
Ved at vænne sig til K10
 
Gilerajohanness avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2010
Lokation: Gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 12
Styrke: 14
Gilerajohannes er ny på vejen
Ja jeg har selv en dårlig skulder på grund af at jeg er hybermobil jeg har til tider store smerter i skulderen, det er ikke sjovt og må tage en del smerte stillende for at fjerne smerterne.
Jeg var på kontant hjælp efter mine sygedagpenge blev stoppet og det gik helt galt økonomisk, så jeg måtte raskmælde mig hvade også fådet det bederer på det tidspunkt.
Så jeg overgik til dagpenge ,man skal rådigheds vuderes i ens akasse og du bliver nød til at sige at du er rask og er klar til at søge jobs.
Men ja det giver noget merer tid, men husk at du skal være aktivt jobsøgne ,og huske at bekraftige aktiv jobsøgning på jobnet og søge mindst to jobs om ugen ,jeg søger så mange som muligt som jeg ville kunne bestride.
Min akasse udfylder man på et skema på nettet de steder hvor man har søgt jobs og udfylder dagpenge kort.
Du skal også lave et cv på jobnet og mælde dig ledig på jobnet men det kan du lave på jobcenteret og få hjælp til det der også .
To jobsøgnings sider jeg bruger meget på nettet er www.jobindex.dk og http://www.foa.dk/Forbund/Nyt-job/Hurtig-jobsoegning de har en kort baseret jobsøgnings funktion og det er jobs fra flerer job sider ,jeg bruger også bilka.dk fordi at jeg søger butiks jobs det er både bilka og netto og føtex.
I denne uge har jeg søgt 7 jobs ind til nu har også været til jobsamtale hos en cykelhandler i denne uge og det er flerer måneder siden at jeg har været til samtale så kan godt sige at der er mange om de få jobs der er ledige så ønsker dig held og lykke med jobsøgningen.
Gilerajohannes er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dagpenge- sygedagpenge...?? Misse76 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 01-10-2013 12:06
Ophør af sygedagpenge til dagpenge Ungemand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 15-03-2013 11:57
Halvsyg - dagpenge eller sygedagpenge først? HMadsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 31-10-2012 16:32
Sygedagpenge, dagpenge Bibliotricen Spørgsmål ang fleksjob 7 07-11-2011 18:32
sygedagpenge eller dagpenge ? mig73 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 24-10-2011 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension