K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2008, 21:56   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
resssourceprofil

har endelig fået min ressourceprofil og godkendt den og skrevet kommentarer ind jeg syns der var relevante at få med. men bed mærke i specielt to ting i den. 1. " det ses som en ressource klienten har kontakt til familie" øh er det forkert? det burde vel ikke være en hindring for at få pension el hvad? jeg er jo ikke mindre syg fordi jeg snakker med min familie. 2. "alle muligheder synes udtømte" der menes alle muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet og fastholde et arbejde. det er vel "positivt" når jeg nu søger pension?? for helved ja undskyld men jeg er sgu godt træt af papirarbejde og ventetid. ska møde torsdag og underskrive den færdige ressourceprofil så den kan ryge til pensionsudvalget. har os "kun" taget 11 år at nå så langt så et par dage fra eller til betyder ik lige så meget da. man må trods alt se postivt på tingene. livet ka være hårdt nok i forvejen. bortset fra det har tænkt på at snak med banken om udbetaling på et hus da det ser ud til at lykkes med pension. men de ka ik os hjælpe med at finde et hus der passer til ens behov? har fået nogen links til firmaer der gør sig i sådan noget men ku læse mig frem til det kun er hvis man allerede har fundet det hus man vil ha de ka hjælpe.ska jeg gå til nybolig el en anden hvis jeg får pension og dermed har mulighed for at låne til et hus. nogen gode råd?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 22:04   #2
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
hej Knudsen

Jeg opfatter de 2 første ting som "ikke negativt" jeg kan ikke hjælpe ang det med hus,det har jeg ikke forstand på.

Jeg er selv blevet førtidspensionist pr 1 dec 2008 og har lige underskrevet min resourceprofil.

nu kender jeg ikke dig og din historie,men har du en del pensioner du kan få udbetalt,så der evt var til udbetalingen på et hus ?

held og lykke med det hele

pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 22:46   #3
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
har ingen form for pensioner er på kontanthjælp og tænkte bare på om nogen ved om banken ka hjælpe en med at finde et hus for en hvis man får pension og ønsker at låne penge til udbetaling på et hus. eller er det bedre gå til en rigtig ejendomsmægler som nybolig? vil snak med banken først hvis jeg får en pension. men vil godt høre hvis andre har nogen erfaringer omkring det. ja bare sådan om nogen der har nogen erfaringer omkring det de godt vil dele ud af.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 23:56   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
1: At have et netværk, er en ressource, og det er det fordi, langt de fleste mennesker i job, har fået det (kommet til samtale) fordi de kender en der kender en. Men også fordi netværket er en god aflastning, fx hvis man har børn jo flere man kender jo nemmere er det at få ungerne passet under sygdom, eller hvis man har en "ned" periode, jo flere man kender jo flere kan man læsse af på.
Jo større netværk jo større ressource.
Men jeg tror nu ikke der vil blive set ret meget på den del af profilen, det er jo ikke netværket der skal kunne udføre et arbejde men dig, jeg tror nærmere der bliver lagt vægt på den helbredsmæssige del. Jeg har dog alligevel aldrig hørt nogen få afslag på FP fordi de har en stor familie og/eller mange venner

2: Jo det er en fordel, men absolut ingen garanti, for din egen skyld, må du endelig ikke tro den ligger lige til sidebenet pga den udtalelse, om end den da gør sandsynligheden for FP større.

Med Hus kan jeg ikke hjælpe, dog tænker jeg at hvis det var mig ville jeg kontakte div mæglere. HUSK for pokker at sammenligne selære priser osv osv, du må endelig ikke nøjes med KUN Nybolig, der er mange penge at spare ved at forhandle og have priser fra konkuranter. Bare på vores lille hus, i en salgs situration, er der et spænd på pris på kun selve huset på mere end 2,000,000 (jeg ved godt at det lyder sindsygt, men det har noget at gøre med at vores grund kan deles, og et evt nabohus, vil få panorama udsigt/grund, der kan bygges lebenhaver på vores grund, en magler vurdere at det ikke er urealistisk, mens en anden gør, det giver naturligvis noget af en prisforskæld) på selve selærene var der en prisforskæld (uden forhandling) på anoncer i aviser ol på næsten 200 kr. Så hæng dig endelig ikke op på en magler, det kan koste dig dyrt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 02:17   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
til knudsen ang. huskøb..

ikke for at gøre dig nedtrykt, men hvis du er ene om at skal betale til hus, tror jeg det kan blive svært at få lov at låne, især hvis du ingen opsparing har overhovedet.
det er jo ikke nogen høj løn at få pension. og der skal være penge til både afdrag på hus, lån. penge til varme, mad osv.. og som husejer får man jo ikke boligsikring og andet.
men som husejer kan man jo til gengæld fratrækker renter og sådan, og man sparer op til noget i huset. friværdi alt efter hvordan husmarkedet udvikler sig. i øjeblikket er det et svært marked. og man skal have lidt styr på det forskellige for at finde ud af hvad der er bedst for en selv.
der findes en side som hedder. www.boligsiden.dk og andre i samme stil. derinde kan man lave søgninger på billige huse i forskellige amter og kommuner. på nogle ejendomsmægleres sider kan man også lave beregninger på hvor dyrt et hus man kan købe når man taster sin indtægt ind.
det er da værd at undersøge, og regne på.
jeg håber det lykkes for dig.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 07:48   #6
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Ja, huset finder du selv på sider, som f.eks. boligsiden eller hos de lokale mæglere, hvis du/i da vil blive i det område, hvor i bor nu. Hvis vi snakker Sjællandspriser, kan det nok være svært, at finde noget, men heroppe i Nordjylland er husene stadig billige og de falder ikke i pris ift. andre dele af landet.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension