K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2008, 21:51   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
indstilling til afslag på førtidspension

Er der nogen herinde som har erfaring eller kan svare mig på hvordan man kan blive indstillet til afslag på førtidspension pga. manglende lægelig afklaring, vel af mærke som eneste grundlag. Jeg har været i systemet i 5 år og været igennem et utal af speciallæger, læger , fysioterapeuter, træning, røntgen og scanning osv. <hvordan kan man så afgøre at jeg ikke er lægelig afklaret. Dvs. at en sagsbehandler bare kan total affeje div. lægers diagnoser og udtalelser. Desuden kan de ikke svare mig på hvad det er for en lægelig afklaring de søger. På forhånd tak til alle indlæg herinde.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 01:51   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har du kopier af div lægeerklæringer og ved du havd de reelt skriver??

Med mindre de alle sammen skriver sort på hvidt, at du ikke har nogen erhvervsevne og at alle dine muligheder for behandling er afprøvet og udtømte, og at der ikke længere findes nogen behandlingsmuligheder, så ser det godt ud for dig.
Men er der den mindste smule tvivl om at du ikke har afprøvet ALT, jamen så ender det somregl med et afslag....

Jeg ved ikke om jeg har forstået dig korrekt, ellers må du lige skrive og fortælle lidt mere.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 01:58   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder da også mystisk, Frida.

Men du kan klage over den afgørelse. 5 år er laaang tid, ikke?

Men som skrevet, så kommer det jo an på, hvad dine læger har skrevet.

Men tjek din ressourceprofil og se, om kommunen overhovedet har fjernet barrierer for dig i de 5 år, hvad har kommunen overhovedet hjulpet dig med osv.

Og så tjek, om der er en PLAN for, hvordan i alverden de mener, du skal NÆRME dig selvforsørgelse, evt. i fleksjob.

Jeg vil æde min hat på, at der INGEN plan er for noget som helst. Men KUN et hjernedødt afslag hevet op af hatten.

Det er da pinligt for en kommune at lade dig gå i 5 år, ikke?

Men refusionen har den sikkert skaffet sig, mens du har været "parkeret".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 22:30   #4
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
tak for svarene. Hvad mener du med refusionen, zuza? Ja, de griber efter halmstrå og mener at noget træning sku hjælpe på trods af jeg lige har været i 3mdr træning og smertehåndtering opfulgt af 4 mdr træning. Det er som om fysisk træning på den ene el. anden måde er deres mantra for tiden. Men når de ikke har nogen tidslinje på hvornår man siger det er afprøvet og om det hjælper, så kan de jo holde mig parkeret der de næste 5 år hvis det passer dem. De kan heller ikke svare på hvori afklaring el. yderligere behandling sku bestå. Det ville jeg jo mene var det mindste de sku ku svare på når nu de naser sig for klogere end hele den samlede lægestand. Jeg har også spurgt hvem det er der afgør hvornår og om fys. el træning hjælper. Intet svar. Jeg mener jo at det er mig selv der afgør dette. Det er jo også logisk at hvis det på nogen måde hjalp, ville jeg da fortsætte. Der er da ingen mennesker der er intersserede i at leve i et dagligt smertehelvede.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 22:36   #5
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Unhappy

Og ja, jeg ar kopi af ALT. Også lægeligt. Og nej, der er ingen plan for noget som helst i konklusion og handleplan er der bare sat noget 4 år gammelt crap ind som en sagsbehandler skrev efter at have raskmeldt mig uden at konsultere læge/konsulent, men derimod havde hun lige sludret m en kollega over en kop kaffe. Men det er en helt anden historie.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 00:04   #6
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Hmm,
der er noget om at du skal have sagen til partshøring inden der bliver taget stilling til pension, uanset om socialrådgiveren skriver at du ikke kan / bør indstilles til pension.
Når du får sagen til partshøring, skal du skrive alt det som mangler og henvise til alle de lægelige udtalelser.

Håber der kommer en ind med opfølgning på mit svar her, så du selv er helt klar over dine handle muligheder, da jeg ikke rigtig kan uddybe dem.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 00:32   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Hvad mener du med refusionen, zuza?
At sagsbehandlingen er tilrettelagt, så kommunen følger loven i forhold til den refusion, kommunen kan få af staten og så gøre det så billigt som muligt at forsørge dig. Kommunen tænker mere på denne refusion end på at hjælpe borgerne til selvforsørgelse. (Der findes jo ingen job.)

Det er korrekt med partshøring, når man får et afslag, så får man klagevejledning mv., hvor man kan komme med sine kommentarer.

Og der skal du skrive ovenstående fejl og mangler i din sag... det er ULOVLIGT, at der ingen plan er for, hvordan du hurtigst muligt nærmer dig selvforsørgelse.

Når du så har sendt dine indsigelser, så har kommunen 4 uger til at genvurdere din sag, før den videresendes til Beskæftigelsesankenævnet.

Men det står i brevet fra kommunen, hvordan du skal forholde dig. (Hvis de har glemt det, så skriver du bare her igen.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 10:36   #8
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
det var jeg godt nok ikke klar over, zuza, jeg er godt klar over at de er total ligeglade m folk, men at det bunder i cool cash på den måde er jeg temmelig chokket over. Jeg har kommenteret på partshøring og bla andet nævnt alle læger osv. Det har så ikke ændret på noget. Nu håber jeg så bare at når den kommer videre i systemet at der er nogen der vil læse hvad der står og ikke hvad de synes der skal stå. Jeg har også sendt et brev hvor jeg kræver svar på min afklaring.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 00:01   #9
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Frida

Min kommune giver sammen forklaring på mit afslag på ftp. At min sygedom ikke er lægefaligdokumenteret og at det ikke er lægefaglidokumenteret at jeg på sig ikke vil kunne blive selvforsørgende. Og at min lidelse er varig.

Og det er på trods af at min læge siger at tilstanden er stationær og at der ikke er flere behandlingsmuligheder.

Så jeg kan virkelig godt sætte mig ind i din frustration, når kommunen skriver sådan noget... og når de aldrig svarer på noget som helst.

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstilling til afslag... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 76 27-05-2014 10:29
Så kom Afslag på indstilling til FTP. eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 56 18-12-2012 23:45
Førtidspension indstilling/afslag Mussen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 02-11-2012 11:00
indstilling til førtidspension lonek Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 10-01-2008 12:20
Afslag på indstilling. Buller1 At søge førtidspension 3 01-12-2007 10:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension