K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2014, 13:45   #1
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 10
henrikb er ny på vejen
flex job i udlandet??

Hej i kloge hoveder

er der nogen som er inde i reglerne om at blive sendt til udlandet af sin arbejdsgiver i flexjob??
som jeg har kunnet finde ud af så er dette muligt hvis det max er 12 måneder og hvis arbedsgiver er dansk arbejdsgiver
men er der nogen som har prøvet eller ved noget mere så ville jeg meget gerne have lidt hjælp før jeg kontakter kommunen

baggrunds viden er jeg er ansat af min kone i flexjob og sidder med smykker og ædelstene som mit flexjob så vi har talt om i stedet for at betale andre til at finde sten smykker osv så kunne vi om vinteren selv rejse ud og finde dem med det positive at jeg slipper for de ekstra smerte vinteren somregl giver.
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2014, 18:01   #2
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 10
henrikb er ny på vejen
slet ingen som ved noget???
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2015, 17:51   #3
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Godt spørgsmål. Her er hvad jeg fandt. Men godt ser det ikke ud :-/

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...-til-halvandet
Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2015, 18:29   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er noget andet når man har en dansk arbejdsgiver, som trådstarter.

Citat:
Hvis du er udsendt for en dansk arbejdsgiver, gælder der særlige regler for din ret til at modtage fleksydelse i lande uden for EØS-området, Grønland, Færøerne og Schweiz.

Kommune kan vejlede dig nærmere om reglerne.
skriver borger.dk

Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne have et fleksjob der indebærer rejser til udlandet. Det er der trods alt en del jobs, der gør. En handels rejse er endda ikke en udstationering.

Bare skånebehovene bliver opfyldt. Men det er nok bedst at tage det forbi fleksjobkonsulenten før man rejser

Sidst redigeret af Akvamarin; 27-04-2015 kl. 18:31.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2022, 20:59   #5
Xanta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2022
Indlæg: 1
Styrke: 0
Xanta er ny på vejen
Arrow Førtidspension afslag fra UdbetalingDanmark og Ankestyrelsen anbefale fleksjob 1-2

Hej alle,

Jeg bor i Malmö / Sverige Pga., Min kerne familie forhold Jeg er dansk statsborger , Jeg ansøgte min førtidspension i 2019 via UdbetalingDanmark (regler : hvis man bor i Udland ) vedr. min sygdom og resultatet- fik jeg afslag efter sendt sagen til Ankestyrelsen og de fastholde UdbetalingDanmark’s beslutning og anbefalede mig kun 1-2 timer fleksjob ordning om ugen , hvis jeg bopæl i Danmark ; men efter er jeg søgt om ; man kan få nogen fleksjob, hvis man bor mellem grænseområde ? , derfor vil jeg gerne mere info hvordan kan ordne min fleksjobordning 1-2,timer , uden nogen dansk kommune ,fordi UdbetalingDanmark og Ankestyrelsen bestemmer over min sag , jeg har også fundet 1-2 timer nogen fleksjobordning fra en Danskarbejdsgiver. Hvordan kan jeg få nogen godkendelse min fleksjobordning uden nogen kommune .
Xanta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2022, 22:20   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fleksjob i udlandet

https://www.fleksjobbernetvaerket.dk...ob-i-udlandet/

Hvor svaret her skal besvares af STAR skriftligt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-05-2022, 09:24   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det kan du ikke, du skal bo i Danmark og derved have en dansk kommunen.

Fleksjob er en dansk opfindelse og derved går det efter danske regler, der vil jo først være arbejdet prøvninger, læge papir og undersøgelser og sikkert fys samt smertehåndtering som skal komme igennem før fleks blucer godkendt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension