K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2017, 14:58   #1
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Hej ved ikke hvor meget det her hjælper nogle men lidt kedeligt at se\ høre

Er det sat fejl i eller må ikke vil nogle så slette det
Ikke for at træde på nogle jeg lægger det her link

Og høre det ikke hjemme her så undskyld

Men skræmmende oplysninger syndes jeg

Det tager 10 min at se

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/bo...er-de-svageste


Har jeg lavet noget fejl med det jeg henviser til vil i skrive og hjælp mig med at rette det. Tak
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2017, 07:43   #2
Anny
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2015
Indlæg: 38
Styrke: 9
Anny er ny på vejen
Tak kroner, for at være med til at bringe det frem i lyset, som nogle af os har kæmpet med alene.
Anny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2017, 09:55   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak, kroner.

Trods det jo er et noget nedslående faktum dette emne, så er det jo godt at kunne se, at nogle medier interesser sig for problemets kerne.

Jeg bidder mrk. i ud over Nina Hielmcrone, at Muskelsvindsfondens Jørgen Lenger sætter spot on med flg. bemkr.:

"Det er som et forhindringsløb"

"Nogle kan forcere forhindringerne, det er de stærk, de svage kan ikke."

Og ikke mindst hans sammenlign. med hospitaler, hvor man jo ikke ville stille sig tilfreds med at hver 3. blev fejlbehandlet, men accepterer det indenfor sociale ydelser. Super sammenligning!

Viceborgmesteren fra Skive komme vist til at fortale sig, idet han netop siger, at kommunen sender sager ind for at afprøve om de er tolket rigtigt.

En tendens vi har set over nogle år, hvor kommunerne netop går lige over stregen i deres afgørelser i håb en vis procent af borgere ikke klager, og dermed spare man jo penge.

Et politisk skred, som jo sker også på Chr.borg over et årti el. 2, hvor ministre netop vi lige har som eks. Inger "Støj nok", som lige ville teste om den gik, og derfor bevæger sig på den forkerte side af stregen. Og ikke overraskende udtaler, at det var hun da ikke klar over.

Kejserens nye klæder efter min mening: da størstedelen af landets politikere sidder bag lukkede døre og har valgt den strategi der hedder: går den så går den og der sker jo ikke noget ved lige at være på den anden side af stregen/loven, det har vi jo erfaret. Ergo er det for dem selv omkostningsfrit. Men ikke for de mennesker der rammes, ej heller for den tillid der igennem mange årtier er opbygget til det danske system, som nu er gevaldigt udhulet blandt de borgere, som enten er kender nogen, der har måtte kæmpe el. selv har måtte kæmpe for at få en hjælp, som der lovmæssigt er foreskrevet.

Niels Arendt Nielsen, kontorchef, KL udviser total arrogance (som jo gerne går hånd i hånd med magtfuldkommenhed). Og udtaler som mange andre (også politikere på Chr.borg), at hvis man kan klage, er der retssikkerhed!! Denne udtalelse vidner om enten manglende juridisk forståelse af begrebet: "lige for loven" el. en færdiglært sætning, som denne kritik omkr. retssikkerhed jo ofte bliver mødt med. Og helt er ansvarsfrit, at hive op ad hatten, når der kommer kritiske spørgsmål fra journalister el. borgere.

Gud ved, hvor og hvordan KL personale kommer på "skole" for at lære den slags "hattetricks"!

Og nej, loven er ikke lige for alle, når det som Jørgen Lenger fra Muskelsvindsfonden netop er et "forhindringsforløb", hvor de svage aldrig kommer fra start el. snubler over forhindringerne undervejs, og aldrig når i mål til at få hjælp.

Det er jo ikke et moderne darwinistisk udskillelsessystem, som befolkningen som helhed stræber efter. Selvom mange politikere mener, det er en god rigtigt samfundsmodel for dem selv og andre, der aldrig kommer i berøring med/el. får behov for at stifte bekendtskab med offentlige ydelser/el. anden form for hjælp. Af den naturlige årsag, at de har deres på det tørre rent økonomisk. Og måske derfor at man ikke vil acceptere hver 3. var en fejlbehandling indenfor sygehusvæsenet, da sygdom jo ikke skelner mel. rig og fattigt.

Advokatrådet/Advokatsamfundet har jo også i en årrække givet udtryk for deres bekymring generelt på lighed for loven, dem burde man måske lytte til.

Jeg kan kun opfordre også herinde til at man nøje tænker sig om, hvor man sætter sit kryds til kommunevalget, således at vi får givet politikkerne et vink med en vognstang om, at nu er det nok.

I den forbindelse skal man jo ikke lade sig narre af valgløfter, men stemme på dem, som tidligere har udvist konkret handling indenfor også disse sager. Og dermed få flere også lokalpolitikere ind, som udøver "walk the talk".
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 22-05-2017 kl. 10:13. Årsag: navne
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2017, 15:59   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Tak, kroner.

Trods det jo er et noget nedslående faktum dette emne, så er det jo godt at kunne se, at nogle medier interesser sig for problemets kerne.

Jeg bidder mrk. i ud over Nina Hielmcrone, at Muskelsvindsfondens Jørgen Lenger sætter spot on med flg. bemkr.:

"Det er som et forhindringsløb"

"Nogle kan forcere forhindringerne, det er de stærk, de svage kan ikke."

Og ikke mindst hans sammenlign. med hospitaler, hvor man jo ikke ville stille sig tilfreds med at hver 3. blev fejlbehandlet, men accepterer det indenfor sociale ydelser. Super sammenligning!


Viceborgmesteren fra Skive komme vist til at fortale sig, idet han netop siger, at kommunen sender sager ind for at afprøve om de er tolket rigtigt.

En tendens vi har set over nogle år, hvor kommunerne netop går lige over stregen i deres afgørelser i håb en vis procent af borgere ikke klager, og dermed spare man jo penge.

Et politisk skred, som jo sker også på Chr.borg over et årti el. 2, hvor ministre netop vi lige har som eks. Inger "Støj nok", som lige ville teste om den gik, og derfor bevæger sig på den forkerte side af stregen. Og ikke overraskende udtaler, at det var hun da ikke klar over.

Kejserens nye klæder efter min mening: da størstedelen af landets politikere sidder bag lukkede døre og har valgt den strategi der hedder: går den så går den og der sker jo ikke noget ved lige at være på den anden side af stregen/loven, det har vi jo erfaret. Ergo er det for dem selv omkostningsfrit. Men ikke for de mennesker der rammes, ej heller for den tillid der igennem mange årtier er opbygget til det danske system, som nu er gevaldigt udhulet blandt de borgere, som enten er kender nogen, der har måtte kæmpe el. selv har måtte kæmpe for at få en hjælp, som der lovmæssigt er foreskrevet.

Niels Arendt Nielsen, kontorchef, KL udviser total arrogance (som jo gerne går hånd i hånd med magtfuldkommenhed). Og udtaler som mange andre (også politikere på Chr.borg), at hvis man kan klage, er der retssikkerhed!! Denne udtalelse vidner om enten manglende juridisk forståelse af begrebet: "lige for loven" el. en færdiglært sætning, som denne kritik omkr. retssikkerhed jo ofte bliver mødt med. Og helt er ansvarsfrit, at hive op ad hatten, når der kommer kritiske spørgsmål fra journalister el. borgere.

Gud ved, hvor og hvordan KL personale kommer på "skole" for at lære den slags "hattetricks"!

Og nej, loven er ikke lige for alle, når det som Jørgen Lenger fra Muskelsvindsfonden netop er et "forhindringsforløb", hvor de svage aldrig kommer fra start el. snubler over forhindringerne undervejs, og aldrig når i mål til at få hjælp.

Det er jo ikke et moderne darwinistisk udskillelsessystem, som befolkningen som helhed stræber efter. Selvom mange politikere mener, det er en god rigtigt samfundsmodel for dem selv og andre, der aldrig kommer i berøring med/el. får behov for at stifte bekendtskab med offentlige ydelser/el. anden form for hjælp. Af den naturlige årsag, at de har deres på det tørre rent økonomisk. Og måske derfor at man ikke vil acceptere hver 3. var en fejlbehandling indenfor sygehusvæsenet, da sygdom jo ikke skelner mel. rig og fattigt.

Advokatrådet/Advokatsamfundet har jo også i en årrække givet udtryk for deres bekymring generelt på lighed for loven, dem burde man måske lytte til.

Jeg kan kun opfordre også herinde til at man nøje tænker sig om, hvor man sætter sit kryds til kommunevalget, således at vi får givet politikkerne et vink med en vognstang om, at nu er det nok.

I den forbindelse skal man jo ikke lade sig narre af valgløfter, men stemme på dem, som tidligere har udvist konkret handling indenfor også disse sager. Og dermed få flere også lokalpolitikere ind, som udøver "walk the talk".
Eftersom jeg har været indlagt 6 gange de sidst 12 mdr. , somatisk, har jeg oplevet adskillige fejl i sundhedssystemet.

Håber dog ikke, at det er så stort et antal, som i kommunerne men jeg kan nævne fejlagtig medicin. små poser med medicin til et døgn. det jeg havde derhjemme blev givet med og det nye jeg var ordineret var ikke med. Taxa til afhentning, da man jo ikke bliver udskrevet , når man er helt frisk.

Oplevet at læger ikke får indskrevet medicin i medicin listen, lægen er gået og sygeplejersken må ikke udlevere, når det ikke er nedskrevet.

Der er så travlt at jeg har oplevet flere med patienter på samme stue ligge i timevis og ikke kan få hjælp til toiletbesøg.

Oplevet en meget syg patient med en blodprop der forgæves forsøgte at få skeen op til munden, men hun måtte opgive. efter mit kald fik hun 2 skefulde og så forlod sygeplejersken stuen.
Oplevet, at en læge lover en mor til patienten, som er plejehjemsbeboer, kan få den medicin der er ordineret. Sovemecin i det her tilfælde. Det blev bare ikke noteret og lægen var gået hjem.

Jeg gjorde noget jeg ikke måtte,nemlig ringede på klokken nogle gangel for andre patienter, og forklarede

Jeg blev irettesat med i skrap tone, vi har styr på det!

Hvorfor i alverden skriver læger ikke noter ned eller endnu bedre bruger en diktafon. Nu skal de,når de får tid selv notere, og lægesekretærerne er stort set sparet væk. Der kan være løbet meget vand i åen inden læger får tid,og ingen kan uske alt i hovedet.

Alt andet lige er en læges løn jo langt dyrene end en sekretærs, så det er hat og blå briller. Om det er djøffere og eller politikerne der ikke tænker sig om, ved jeg ikke, men det er for ringe. Desuden går der vigtig tid fra patienterne.

Disse oplevelser var måske ikke ligefrem livstruende, men der er jo desværre også adskillige historier, hvor der er sket en del utilsigtede dødsfald.

Jeg mener, at det som oftest ikke der er personalets skyld, men selve strukturen og travlhed.

At kommuner ved de begår lovbrud er ganske vist noget andet, men kun for lige at tilføje at det offentlige generelt lider af store mangler og det er kun blevet værre og værre

Sidst redigeret af vasen; 22-05-2017 kl. 16:11.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension