K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2010, 00:02   #21
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Fattigdom i velfærdsstater

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza
Når vi ser på udviklingen i risikofattigdommen målt absolut, adskiller Danmark sig fra de øvrige europæiske lande. Andelen af risikofattige målt absolut falder i stort set alle EU-landene med undtagelse af Danmark, Finland, Østrig Luxembourg og Belgien.
Lande som Danmark, Finland og Belgien er lande med sammenlignelige socialsystemer, og på trods heraf stiger fattigdommen i netop disse lande.

Den danske regering forklarer det nok med, at der er for mange, der kommer på førtidspension, fleksjob og kontanthjælp (fordi mange ikke melder sig ind i en a-kasse).

Og det er jo noget, vi enten kan spare os eller arbejde os væk fra.

Så måske er det lige meget, hvad vi stemmer til næste valg.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 23-05-2010 kl. 00:05.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 09:27   #22
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Må jeg have lov til at anbefale denne artikel:

http://www.berlingske.dk/politik/opg...anske-gadekaer

Den taler ikke om fattigdom men om den danske mentalitet, og jeg tror at netop disse meget stærke træk i den danske mentalitet, er med til at gøre at regeringen i den grad har kunnet manipulere danskerne og de generelle holdninger i samfundet. Regeringen har blot fortalt dankerne det de gerne ville høre og tro på.

Meget passende kan man også læse følgende artikel der er en respons på ovenstående artikel, og som med al tydelighed viser hvor ret de to herre forhenværende udenrigsministre har. Her forsøger man allerede med overskriften at manipulere med læserens holdninger og lægger ord i munden på Ellemann og Lykketoft som de end ikke har sagt.

http://www.berlingske.dk/danmark/ell...ne-er-selvfede

Og hvis man sammenligner begge artiklers anbefaling nederst, så bliver sandheden endnu tydeligere.

HALLELUJA.



Ragdoll

PS. sætter lige link ind til min egen artikel/kronik http://ragdoll.urbanblog.dk/
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 20:08   #23
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej Ragdoll

Har lige været inde og læse artiklen den er super godt skrevet jeg har linke til den alle de steder jeg kunne komme til det og har også skrevet lidt til dig under artiklen

Smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 21:41   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Ifølge TV-Avisen vil DF halvere dagpengeperioden til max 2 år.
Et temmeligt usympatisk træk , særligt midt i en krisetid hvor arbejdsløsheden vokser og firmaerne stort set ikke nyansætter.
Hvor er logikken lige hende i det? Og hvad med solidariteten som de ellers har brystet sig så meget af , hvor blev den af?

Personligt er jeg overhovedet ikke overrasket. De kæfter altid op i begyndelsen af forhandlingerne om at de vil forsvare samfundets svage , hvorefter de til sidst vender 180 grader og svinger leen over dem alligevel.

Sidst redigeret af halse; 24-05-2010 kl. 21:55.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 22:37   #25
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Skal Danmark tilpasse sig andre lande?

Dette forslag fra DF undrer ligefrem ikke mig, selvom det netop er DF, der altid forsvarer danske interesser, når f.eks. EU ønsker, Danmark skal tilpasse sig EU's krav.

Men når det handler om at skære ned på det sociale område, som foreslået af EU her på det sidste, så er EU's forslag fine nok for DF, og Danmark bør tilpasse sig EU's krav.



brøkpensionist
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 11:34   #26
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære venner,

Indtil nu er artiklen blevet læst 835 gange, og der er i alt kommet 14 kommentarer som jeg har modtaget med stor ydmyghed.

Jeg har også haft skrevet og inviteret nogle af vores politikere til at læse artiklen, og Özlem Cekic fra enhedslisten, var så sød at skrive til mig i dag og meddele at det ville hun gøre, så håber jeg at hun måske også vil skrive en lille kommentar.

Læserne er kommet mange steder fra og der har så at sige kun været positiv respons, jeg takker jer mange gange for jeres støtte.

I al ydmyghed, forbliver jeg jeres,

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 12:41   #27
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Genopretningsplanen

Så er regeringens og DF's genopretningsplan blevet en realitet.

Du kan læse mere om den her

http://www.fm.dk/Nyheder/Pressemedde...et_250510.ashx

Dagpengeperioden er blevet reduceret til 2 år.

På det punkt mener jeg nu godt, at Danmark havde behov for at tilpasse sig resten af EU, og den er stadig ret høj i forhold til andre EU-lande.

At mange herefter pga. gensidig forsørgelsespligt vil have det svært, er så en anden sag, og jeg mener denne pligt bør afskaffes - eller også kan jeg kun anbefale ikke at blive gift eller at blive skilt indenfor dagpengeperioden på 2 år.

Men at referenceperioden for sygedagpenge er blevet sat op fra 13 uger til 26 uger, er en stor forringelse i forhold til andre EU-lande.

I Tyskland har man ret til sygedagpenge senest efter 6 uger, hvor arbejdsgiveren fritages for denne pligt i en periode.

Bliver man syg i løbet af de første 4 uger, fordi arbejdsgiveren ikke skal betale løn under sygdom, får man sygedagpenge.


brøkpensionist
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 12:58   #28
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nu skla vi også lige huske de lande vi sam ligner os med 4 år der har danmark den længeste
Citat:
Dagpengeperioden er blevet reduceret til 2 år.
tja for dem der ikke gider og kun får deres time så hjem igen og spille world off warcraft eller hvad de spiller skal tage sig sammen.ideen er nu ok nok hvis der bareh avde være arbejde at få men det er sgu ikke til at finde noget arbejde ligept og det er sådan set lige meget hvad man vil arbejde som desvære så ligept går den ikke med 2 år da der ikke er ngoet arbejde at finde

Citat:
eller også kan jeg kun anbefale ikke at blive gift
det har ikke kunne betaler sig at blive gift nogen siden i danmark i de år jeg kan huske 20 + år tilbage hvism an tænker kontanthjælp fp osv der har der aldrig kunne betale sig at blive gift så deth ar sgu ikke ændre sig i 20 + år

og heldgidvis for fp osv de er sådan set fredet det er hele thorning glad for og sikker også mange fp su osv her inde vel også glade for


og husk nu social skred efter 45 min inde i forhandlinger jeg syntes de skulle have banket dk venstre noget mere i hoved og måske der villeh ave sket ngoet mere

Sidst redigeret af superkok; 25-05-2010 kl. 13:07.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 06:36   #29
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ville blot lige meddele at nu er artiklen blevet læst af mere end 1.000 læsere. Og der er kommet mange gode kommentarer.

Tak for opbakningen



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 11:33   #30
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Det er suverænt skrevet!
Gid det kunne komme på forsiden af alle landets aviser.

Jeg indser nu, at den måde store dele af omverden oplever mig og min tilværelse på er et spejl, som vendes mod mig.
Derved spejles jeg i deres opfattelse og tager nogle gange skylden og skammen til mig.
- Og så er det at afmagten kommer og angsten for at miste den sidste tryghed jeg og sønikke har med de nye reformer i nær fremtid.

Tak for det, Ragdoll.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fattigdom A-Odense Politik og Samfund 0 23-10-2012 07:19
Dyb fattigdom i DK Risa Politik og Samfund 6 30-08-2012 11:05
artikel fra JV.dk mitte87 Politik og Samfund 2 21-02-2012 16:26
Ragdoll: Artikel om at være syg og på fp Ragdoll Politik og Samfund 11 02-11-2010 08:26
En rigtig god artikel Maj-Britt Dit og Dat 3 19-02-2009 13:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension