K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2021, 17:41   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velfærdssamfundet er et bedrag, når det gælder handicapområdet Monica Lylloff

http://monicalylloff.dk/?p=938&fbcli...subscription-2

Den 20. december 2020 var en skelsættende dag, for der opnåede borgerforslaget Handicapområdet skal væk fra kommunerne de nødvendige 50.000 støtter. Jeg tudede, da vi kunne se målstregen. For det har virkelig været et kæmpe arbejde i 4 måneder i alle døgnets vågne timer at argumentere for forslaget. Nu skal forslaget behandles i Folketinget. Men arbejdet er langt fra slut.

Processen er, at det nu omskrives til et beslutningsforslag, og så skal det første-behandles i Folketingetssalen i løbet af foråret. På grund af corona er der endnu ikke sat en dato.

Nu udnyttes tiden frem til første-behandlingen fuldt ud. Jeg og de 4 andre seje bag forslaget (Margit, Nina, Sara & Peter) holder nu møder med alle partier og andre aktører på handicapområdet. For vi er nødt til at få så mange som muligt til at forstå, at et er overskriften, som jo er ret så provokerende, og noget andet er det vi ønsker. Vi skal have nuanceret billedet. Vi skal sætte gang i kreativiteten. Vi skal have frø til at spire.

Kommunerne laver fejl i ca. halvdelen af alle de påklagede afgørelser. Men tal i statistikker er kun en lille top af et kæmpe isbjerg. Jeg hører fra forældre dagligt, der ikke ved, hvad de skal gøre. Hvad skal de gøre, når kommunen ikke engang træffer en afgørelse? Så kan de nemlig ikke klage. Hvad skal de gøre, når de bliver truet med forældrekompetenceundersøgelser? Så tør de ikke sige noget. Hvad skal de gøre, når de ønsker, at deres datter/søn skal på et bestemt bosted, men Ankestyrelsen har af uransagelige grunde givet kommunen medhold i, at deres datter/søn på 18 år, SKAL på et bosted, hvor de frygter for deres datters/søns liv? Det opgøres ingen steder.

Jeg kan garantere jer for, at mange forældre lever i et mareridt. Derfor slår hele mit system knuder, når Ulrik Wilbek, formand for KL’s socialudvalg, negligerer situationen til at handle om størrelser på grus i en indkørsel og mener, at problemerne kan løses med mere borgerinddragelse. Det her handler om menneskers liv. Og hvis kommunerne ville borgerinddragelse, så fik jeg ikke de henvendelser, jeg gør.

Det handler om fagfolk, der ikke får lov at være fagfolk. Det handler om sagsbehandlere, der har fået bundet armene om på ryggen og har fået frataget deres bemyndigelse. Det handler om kommunale ledere, der kun tænker på, om budgettet kan overholdes. Det handler om et sygt system, der gør mennesker syge.


#enmillionstemmer Monica Lylloff og CO "Vidnesbyrd"

Som viser at Monica Lylloff overskrift er berettiget:


http://www.k10.dk/showpost.php?p=372010&postcount=146

“Efter 13 års kamp for at få den rigtige hjælp til mine drenge, er jeg nu selv så presset, at jeg har mistet mit job og udviklet stærke, kroniske smerter. Nu hænger både mine drenge og jeg i det kommunale regi. Kampen slutter aldrig. Svigtet er ubærligt.”
- Mor til 2 drenge med autisme


“Inden min søn var udredt, hev dagtilbudsleder mig til side og fortalte, at PPR-psykologerne var pålagt ikke at henvise til udredning, idet kommunen ikke ønskede flere børn med diagnoser.”
- Mor til dreng med infantil autisme


“Visitatoren kom uanmeldt og gik ind i mit hjem sammen med hjemmeplejen. Hun gik med mig i bad. Alt foregik uden bisidder. Uden at nogen havde fortalt, hvad der skulle ske eller med mit samtykke. Der kom bogstaveligt talt et fremmede menneske ind fra gaden og gik med mig i bad.”
-Voksen kørestolsbruger med over18 diagnoser

#enmillionstemmer vidnesbyrd oktober 2020 1

“Sagsbehandler trak mig til side og fortalte mig, at havde jeg ikke fundet mig et job inden udgangen af næste måned, ville jeg blive frataget min kontanthjælp efterfulgt af ordene: “Dette er en trussel”.
-Kvindemedsjældenthandicap

“ På et møde bad psykiatrien kommunen om at sikre støtte/hjælp til min søn med autisme og til familien. Kommunens sagsbehandler meddelte, at såfremt der skulle mere støtte, var eneste løsning en anbringelse. Det mest bemærkelsesværdige ved den bemærkning var, at vi slet ikke fik nogen støtte, og det selvom vi havde bedt om hjælp i mere end 1 år .”
- Forældre til dreng med autisme


“Hvis du slapper lidt af som mor, så går det hele meget bedre, din søn reagerer på dig. 6 mdr efter prøvede han at hænge sig selv (han var 6 år). Et år efter blev han udredt og fik diagnosen ADHD.”
- Mor til dreng med ADHD


“Kommunen har ekskluderet og diskrimineret min datter..
Kastet rundt med hende i 7 forskellige skoler og tvangsanbragt hende på 2 opholdssteder, hvor hun var udsat for psykisk og fysisk vold samt voldtægt.”
- Mor til pige med handicap

#enmillionstemmer vidnesbyrd oktober 2020 2

“Først gav min kommune afslag på min ansøgning om Borgerstyret Personlig Assistance (BPA) fordi kommunen påstod jeg var mentalt retarderet, selvom de havde dokumentation for det modsatte. Så tog kommunen sagen op igen og nu gav de afslag på BPA, fordi jeg ikke er fysisk handicappet nok, selvom de har dokumentation på det modsatte. Jeg får stadig ikke den rigtige hjælp og der er gået mere end to år siden jeg fyldte 18 år.”
-Kvinde 20 år med sjælden kromosomfejl

Osv

Osv

Osv


Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension