K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2009, 15:58   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Det der bekymrer mig mest er at de har sat de sociale grupper som førtidspensioner og andre ind under BM altså hendes ministerium ??? Fleksjobbere har hele tiden været under BM jeg skriver altså BM nu for ordet er sååå langt...

Hvorfor så en socialminister ?
Sansynligvis fordi alle overførselsindkomster andet end folkepensionister er potentielle arbejdsslaver i VKO's opfattelse tror jeg... som skrevet tidligere handler det om at man i VKO har en opfattelse af, at er man på overførselsindkomst, så har man lov til som regering og samfund, at bestemme over hvert et sekund af en borgers liv...

Socialministeriet bliver garanteret sat til at varetage alt det sociale for dem der arbejder, og så pensionisterne... altså stadig velfærdsministeriet, bare med en mere sympatisk ordlyd... det er MIT gæt.
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 17:09   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Inger Støjberg hører til i eliten af yngre ekstremt hovne Venstre-folk, der også inkluderer Søren Pind, Troels Lund m.fl.

Husk der er dem fra VU der gerne ser stemmeretten til folk på overførsel afviklet.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 17:39   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Inger Støjberg hører til i eliten af yngre ekstremt hovne Venstre-folk, der også inkluderer Søren Pind, Troels Lund m.fl.

Husk der er dem fra VU der gerne ser stemmeretten til folk på overførsel afviklet.
ja... og det kalder de demokrati...
  Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 03:01   #14
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg ved ikke så meget om hende må jeg ærligt erkende, hun er ikke en af dem jeg har haft mest opmærksomhed på.

Men jeg faldt da over den her idag, som jeg da syntes er godt initiativ fra hende.
At hun netop går ind og hjælper feks flexjobberne, det syntes jeg da er thumps up!

http://nyhederne.tv2.dk/video/index....-21663343.html
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 10:20   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja men læg mærke til HVAD det er hun siger... hun vil gøre en ekstra indsats for dem PÅ ARBEJDSMARKEDET... det vil sige, at det igen er koncentreret om dem der KAN bidrage med noget til arbejdsmarkedet.

Det er selvfølgelig fint at hun gør det her, men dette ene tiltag her overbeviser i hvert fald ikke MIG om hendes hensigter med alle os andre som sider fast i systemet og er for syge til at arbejde... jeg vil gerne vide hvad hun har tænkt sig på det område.

Mit gæt er, at hun ikke gør for fem flade ører...

En anden ting der faldt mig i øjnene i indslaget er at hun faktisk ikke aner for fem flade ører omkring det feldt hun skal varetage... hun siger selv direkte, at hun ikke ved særlig meget, og har brug for at lytte til alle der har kendskab til området.

Hvad placerer man sådan en person på den plads for!? hvorfor vælger man ikke nogen med erfaring?

Det er selvfølgelig fint at hun vil ud og lytte kan man sige, men HVEM vil hun lytte til når det kommer til dem der sider fast i systemet mon? DET ville jeg gerne vide...

Jeg har endnu ikke hørt et ord på den mail jeg sendte hende i øvrigt... ikke at jeg regner med det heller...

Hun får ikke andet end skepsis herfra, ind til hun har bevist at hun er opgaven værdig, det er helt sikkert.

En anden ting mere er, at hun kun taler og taler, men kommer ikke med nogen bud på HVAD hun vil gøre for fleksjobberne.... Inger Støjberg har for vane at skvadre og skvadre, men der kommer ingenting ud af det... nu lagde jeg mærke til at damen med fleksjob i indslaget nu har fået fleksjob... ok... jeg troede at et fleksjob var et ordinært arb. med støtte fra kommunen, men som jeg hører det, er det bare praktik hun er kommet i... hvad får hun for praktik? er det den fulde løn, eller er det bare "flekser i aktivering"?

Sidst redigeret af Razmo; 13-04-2009 kl. 10:24.
  Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 11:11   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg sad da også for min del og lyttede med til det indslag (sad og ventede på det med et endlig sker der noget på det område) men men flere ting slog mig..

For det første at hende der var med i indslaget havde været i job i 13 år ??? øhh jeg kan ikke få det til at passe med at loven kom i 98 men men , kan være at jeg husker forkert eller at jeg ikke høre ordentligt efter, for det andet så syntes jeg måske man skulle have fundet en flekser som havde været arbejdsløsover en længere tid (hun havde jo fået et job efter to mdr ) og det er jo ikke sådan vi oplever det her på siden

Hun vil rejse rundt og høre folk på fleksmarkedet jamen det er jo genialt og lad mig slå fast en gang for alle ,den dame som allerede er i job igen (praktik) hende kan jeg kun ønske held og lykke (håber vi høre om hun blev ansat ) men jeg mangler at høre noget om hvad de vil gøre for alle de ledige flekser og om der er noget håb i sol eller måne for at der bliver lavet en nedere grænse for hvornår der kan laves fleksjob ....

Det har jo hele tiden være Hjortens (og forligsparternes indstilling ) at hvis ikke folk kan få fleksjob pga deres tid , ja så må det jo være fordi de ikke er raske nok ... og så er det pension . men ikke om de vil lovgive omkring det ...

Men men Støjberg vil jo gerne høre noget om det her og det syntes jeg at vi skal give hende mulighed for , så jeg kan kun opfodre alle jer der er fleksvisitert til at skrive til hende, hvis i er i arbejde så skriv om det og om evt problemer på jobbet , er i ledige så skriv om det og om måden man fra kommunens side prøver at få jer i job (og hvad i selv oplever når i søger job ) og er i en af dem der er visitert til job på under 12 timer så skriv om det ....

Det kan jo være det vil blive opfattet som hjælpsomhed og ikke chikane fra vores side , for det eneste man kan gøre er vel at oplyse hende om tingene
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 13:25   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Angry

Ja så så vi Inger Støjbergs debut i folketinget i går om fratagelse af sygedagpenge...SÅ I DET...hun var totalt ligeglad med de mennesker og ville intet gøre for dem ...hun er en kold sild...

" man kan da ikke være syg I en uendelighed" var hendes kommentar til dem der tryglede hende om at gøre noget for de mange uden hjælp som ikke er raskmeldt og aldrig bliver det som står uden forsørgelse.

Så ingen hjælp derfra.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 14:14   #18
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Ja så så vi Inger Støjbergs debut i folketinget i går om fratagelse af sygedagpenge...SÅ I DET...hun var totalt ligeglad med de mennesker og ville intet gøre for dem ...hun er en kold sild...

" man kan da ikke være syg I en uendelighed" var hendes kommentar til dem der tryglede hende om at gøre noget for de mange uden hjælp som ikke er raskmeldt og aldrig bliver det som står uden forsørgelse.

Så ingen hjælp derfra.
Undrer mig ikke... jeg har heller ikke hørt noget fra hende omkring de spørgsmål jeg skrev om netop det område... hun er blot Hjort's skødehund, og jeg tør væde med, at han sider i baggrunden nu, gemt i et andet ministerie og fortsat trækker i trådene i hendes ministerie... jeg er ikke to sekunder i tvivl om det.

Men lad os slå koldt vand i blodet, og glæde os over at det sikkert er slut om 1½ år... så ser vi sikkert Thomas Adelskov som beskæftigelsesminister eller tilsvarende.

Det er også snart tid til 1.maj talerne, og det bliver spændende at se hvordan det kommer til at spænde af i år... at mærke befolkningens reaktion... jeg tror det bliver noget ganske særligt.
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 15:00   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Ja så så vi Inger Støjbergs debut i folketinget i går om fratagelse af sygedagpenge...SÅ I DET...hun var totalt ligeglad med de mennesker og ville intet gøre for dem ...hun er en kold sild...

" man kan da ikke være syg I en uendelighed" var hendes kommentar til dem der tryglede hende om at gøre noget for de mange uden hjælp som ikke er raskmeldt og aldrig bliver det som står uden forsørgelse.

Så ingen hjælp derfra.
Nææ det var ikke opløftende... tværtimod... temmelig nedslående...
Trods det at der utallige gange er udtalt fra den forrige minister CHF er udtalt at syge mennesker ikke hører til under kontanthjælpssystemet så var det eneste den nye minister Støjberg kunne henvise til netop kontanthjælpssystemet selvom folk stadig var syge... den logiske tænkning er ikke ligefrem for begyndere må man sige
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 00:50   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow Støjberg går efter de handicappede igen igen...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Det der bekymrer mig mest er at de har sat de sociale grupper som førtidspensioner og andre ind under BM altså hendes ministerium ??? Fleksjobbere har hele tiden været under BM jeg skriver altså BM nu for ordet er sååå langt...

Hvorfor så en socialminister ?
Her er så planen for handicappede og førtids...de skal arbejde SJOVT så meget tid de bruger på det når der er 1500 raske ledige der mister jobbet om UGEN og mange unge der mangler uddannelse...

Citat:
- Derfor er der nu ekstra grund til at understrege, at personer med handicap er en værdifuld arbejdskraft på lige fod med alle andre Nogle kan arbejde mange timer om ugen. Andre færre. Nogle har brug for hjælpemidler. Andre kan klare sig uden. Uanset, hvilken gruppe man tilhører, er det spild af menneskelige ressourcer, når personer med handicap ikke får muligheden for at arbejde, siger beskæftigelsesminister Inger Støjberg.

JAMEN DE HAR MULIGHEDEN STØJBERG....MANGE FØRTIDS ARBEJDER FAKTISK ...og fleksere ligeså...


Nu forstår jeg hvorfor alle sociale ydelser er lagt under BM og jobcenter...det er for at få flere førtidsp. ud i arbejde.

Kan I se det...

Politikere lad FTPer være i fred ...de kan arbejde hvis de vil ...dem der ikke arbejder kan ikke så lad dem dog være !!!!

Tag jer af de raske der godt kan arbejde .
giv dem tilbud og ikke frygt !

http://www.bm.dk/sw34695.asp
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension