K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2012, 18:34   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Opfølgning af Jobkons. OG jobcenter i arb.prøvning

Hej med jer

Lige et hurtigt spørgsmål, da jeg er pænt forvirret og ikke mindst frustreret.
Jeg fik før arbejdsprøvning klart og tydeligt besked på, at eneste opfølgning under arbejdsprøvning er med jobkonsulenten. Nu er jeg så alligevel kaldt til møde hos sagsbehandler på jobcentret 5 uger før arbejdsprøvningen er færdig.

Har I andre prøvet dobbeltopfølgning på den måde?
Og i så fald hvad har så været formålet?

Generer mig egentlig mest, fordi man aldrig ved, hvor man har dem og hvilke fikse ideer de får, og nu troede jeg lige jeg i det mindste havde fri fra tortur fra jobcenter mens jeg var i gang med arbejdsprøvning.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 18:44   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
.

Jeg har aldrig været til samtale med sagsbehandleren, under arbejdsprøvning, har du ikke fået en begrundelse for hvorfor sagsbehandleren vil have dig til samtale ?

I mine arbejdsprøvninger har jeg kun haft de månedlige samtaler med jobkonsulenten, og jo så var jeg oppe og lave Ressourceprofil med jobkonsulenten lige før den skulle sendes til fleksteamet om en godkendelse til fleks.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 18:50   #3
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Nu kører de arbejdsprøvninger på forskellige måder. For jeg havde faste møder med sagsbehandler, socialfaglig vejleder og den ansvarlige på arb.prøvnings stedet hver 14. dag.

Jeg syntes faktisk, det var rart. Så havde vi ligesom lidt styr på det hele og min SB vidste, hvordan det gik (om der skulle ændres noget). Samtidig fik de dagen forinden min dagbog for de foregående uger, så de var up-to-date med, hvordan jeg syntes, det gik.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 19:25   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
skal i arbejdsprøvning snart i 4 uger
bliver fulgt af sagsbehandler jobcenter, min kontanktperson(bor på bosted) og min egen social rådgiver
fra psykiatrien. samt skal sidde med en fast medarbejder på stedet

så må indrømme, at jo mere tæt man bliver fulgt jo bedre bliver beskrivelsen af ens
arbejdsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 22:11   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Generer mig egentlig mest, fordi man aldrig ved, hvor man har dem og hvilke fikse ideer de får, og nu troede jeg lige jeg i det mindste havde fri fra tortur fra jobcenter mens jeg var i gang med arbejdsprøvning.
Jeg synes da, at du skal sende en mail til din sb, skriv, at du har modtaget mødeindkaldelsen og spørg så hvad formålet med mødet er.

Forhåbentlig er din sb hurtig til at svare, så du ikke skal gå og bekymre dig, og så kan du forberede dig på det, som mødet reelt skal handle om, i stedet for, at gå og forberede dig på det værst tænkelige.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 23:50   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
måske der bare skal skrives lidt i resurce profilen,jeg har selv samtaler med sagsbehandleren under arbejdsprøvninger-oftes bare for de kan have profilen færdig inden jeg selv slutter .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 00:22   #7
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Jeg havde også møde med både sagsbehandler og jobkons, da jeg var i arbejdsprøvning. Det var dog fordi det gik ad h..til.
Jeg tror slet ikke det er en skidt ting - netop som MTVRV1 skriver : jo tættere man bliver fulgt jo mere præcist kan de formulere sig i rp´en og det burde der komme færre misforståelser ud af.
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 07:02   #8
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg har aldrig været til samtale med sagsbehandleren, under arbejdsprøvning, har du ikke fået en begrundelse for hvorfor sagsbehandleren vil have dig til samtale ?

I mine arbejdsprøvninger har jeg kun haft de månedlige samtaler med jobkonsulenten, og jo så var jeg oppe og lave Ressourceprofil med jobkonsulenten lige før den skulle sendes til fleksteamet om en godkendelse til fleks.
Formålet er ifølge brevet at lave en plan for min tilbagevenden til arbejdsmarkedet/ eller følge op på den plan der allerede er. Bl.a. kan det være muligt, at der skal iværksættes en aktiv indsats for mig, der kan bidrage til, at jeg kan genvinde min arbejdsevne - (er arbejdsprøvning ikke en aktiv indsats?)
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 08:29   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lyder som et standard brev der stå næsten altid tilbagevenden til arbejdsmarkedet

en arbejdsprøvning er vurdering af din arbejdsevne og derfor skal den ikke betegnes som en aktiv indsats
det kommer først senere, hvis man ser muligheder for at forbedre din arbejdsevne

håber alle behandlingsmuligheder er udtømte og din tilstand er varig(lyder dumt, men skal være på plads)
ellers kan man ikke rigtig bruge en arbejdsprøvnig til noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 10:32   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Formålet er ifølge brevet at lave en plan for min tilbagevenden til arbejdsmarkedet/ eller følge op på den plan der allerede er. Bl.a. kan det være muligt, at der skal iværksættes en aktiv indsats for mig, der kan bidrage til, at jeg kan genvinde min arbejdsevne - (er arbejdsprøvning ikke en aktiv indsats?)
Som MTVRV1 skriver, så er det sandsynligvis et standard-brev du har modtaget.

Hver gang jeg modtog sådan et mailede jeg til sb, og spurgte hvad mødet skulle handle om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ret til arbejds-prøvning ! Birkes-musen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-11-2012 23:07
Revurdering - arb. prøvning le cuere Alt det andet 1 29-05-2012 15:03
Arb.prøvning mette thorsage Alt det andet 40 27-06-2011 22:05
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Arbejds prøvning med dyr ?? Tzari Dit og Dat 26 01-01-2010 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension