K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2011, 21:43   #1
delfiner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2006
Lokation: viborg
Alder: 43
Indlæg: 18
Styrke: 18
delfiner er ny på vejen
hvad nu....

hei jeg har kigget med et stykke tid på sidelinien, og er nu parat til af fortælle lidt om min sitration....
jeg er en pige på 30 år der er gift på 11år og har 2 drenge på 4-6.
jeg har været på kontanthjælp i næsten 10 år afbrudt af lidt jobs men har ikk kunne fastholde det.....
pga jeg har dårlig ryg,
efter endt barsel i 07 skulle jeg så i arb igen men blev fyrret pga jeg var flyttede og kun hade 3 timmer 4 gange om ugen
jeg blev så vuderet til at jeg skulle ha skåne arb og merer hørte jeg ikk til fra kommunen måske 2 gange om året og rykkede i 08 for hvad jeg skulle , kom på noget der heder work4you i 09 og der fandt de ud af min ryg ikk kunne holde til alm arb og jeg led af angst + dep så det var endten flex eller pention
og sener fandt jeg så ud af at jeg også hade pco som går jeg er enorm træt, og ikk har overskud til det helt storer.
i 10 fik jeg en mentor som sagde at jeg skulle ud i 37 timmeres job og så ramlede alt hvordan skulle jeg kunne det når jeg ikk har overskud til fam, men i slutningen af 10 kom jeg i praktik i en brugs 2 timmer 3 gange ugen og det kunne min ryg ikk klarer ud over det blev min dep og angst værer grad det meste af dagen og indtil vider har jeg prøvet 7 forskellig slags piller uden den storer efect.
jeg skulle værer i praktik i 8 uger men nåde kun 14 dage
jeg kan barer ikk merer og tog på kommunen og ville selv søge pention hvor hun sagde hun ville indstille mig så hun skulle ha opdateret recurseprofil, og papir fra læge og mentor det skete midt i januar, vi snakkede om dette,
og her for 14 dage siden ringede jeg til kommunen for at hører hvordan det gik gør det jævnligt , men her sagde hun lige pludslig at jeg skulle på nørmarken det aftalte vi sidst og nej det gjorder vi ikk og hun ikk hade fået papir fra mentor som hun sagde for 1 mdr siden hun hade var helt ude af den men ugen efter ringede jeg igen for og hører om hun hade fået sendt papirne afsted til lægenævnet for om de vil rejse en pentionssag, og der vil max gå 14 dage har ikk hørt noget endu, men hvad nu hvis de ikk vil rejse den?????
Skal jeg så selv rejse pentionssag som 17 ??????
og er der nogen jordisk chance for jeg kan få en pention....??????
det var lidt kort om hvad der er sket og hvad jeg fejler......
delfiner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 02:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Velkommen til...

Der er ikke nogen her der kan svare dig på om du kan få en pension....

Der er ikke nogen der kender din sag så godt...og selv hvis vi kendte den godt...ja så kunne man stadig ikke svare på det spørgsmål...

Du spørger hvad du skal gøre hvis kommunen ikke selv indstiller dig til pension...om du evt selv skal søge en paragraf 17

Man skal kun søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag hvis man er 100 % sikker på at kommunen har alt hvad der skal være af papirer på en....

Hvis der mangler papirer i sagen...ja så kan de give en et afslag ret hurtigt da de ikke må indhente nye lægepapirer eller andre papirer for den sags skyld...

De må heller ikke sende en i arbejdsprøvning så de får heller ikke den slags papirer osv...

Hvis du synes at kommunen ikke er til at stole på....eller rettere din sagsbehandler ikke er det....så start aldeles omgående med at kræv at tingene foregår skriftligt...begynd at optag de møder du skal til osv...undgår at tale i telefon med dem medmindre du kan optage dette...

På den måde vil du kunne have beviser på hvad det er de siger...og de får svært ved at løbe fra deres ord...

Det er desværre ikke ualmindeligt at kommuner/sagsbehandlere siger en masse bavl til deres borgere....specielt når det sker mundtligt...

Hvis ikke du har fået aktindsigt i din sag...så bør du få dette hurtigst muligt så du kan se hvad de har af papirer på dig...

Dette vil også gøre det nemmere for dig at beslutte om du skal søge en pension selv eller om du lige skal vente til de har flere lægepapirer på dig...

Ligeledes skal du huske at når du får din ressourceprofil til godkendelse...at få skrevet alle de evt rettelser ind som der måtte mangle i den...det er ret vigtigt!!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension